2.

60 2 1
                                    

Connor 13:15 3 januari 2234
Het is rustig op het vliegveld. We stappen uit Uncle Harry's auto. Mijn vader pakt de koffers uit de achterbak en mijn moeder praat met Uncle Harry. Ik sta midden op de weg glazig voor mij uit te staren, waardoor ik bijna aangereden wordt door een melkwagen. Ik weet niet wat een melkwagen doet op een vliegveld (behalve melk brengen). Maar geloof me, hij was er. En ik bijna plat... Gelukkig toeterde hij op tijd. Mijn moeder komt geschrokken naar mij toe lopen en start haar preek: "Wat was je aan het doen! Je was bijna plat!" "Oh... niets ik wilde alleen even weten hoe het is om een pannenkoek te zijn." Antwoord ik kalmpjes. "Dit is niet het moment voor grapjes! Weet je niet hoeveel mensen er door melkwagens worden overreden per week" Ik gok nul. "Tientallen! Heb je niet goed opgelet bij verkeer op school?!" Nee, eigenlijk niet, het is echt doodsaai. Dan komt pap aanlopen, "Til je eigen koffers even lekker, ik ben geen pakezel!" Zegt hij. Ik pak een kar en leg mijn koffers erop, natuurlijk leggen pap en mam hun koffers er ook op. Ik ben geen pakezel!

Even later schalt er "Alle reizigers naar het Portomaanse Rijk naar Barcelona met vlucht 23671 moeten zich melden bij gate 126E. Het vliegtuig vertrekt over drie kwartier." Dat is onze vlucht. Natuurlijk weer de laatste gate. Na een kwartier gelopen te hebben komen we aan bij de gate. We stappen het vliegtuig in en zoeken onze kamer op.

Dana 11:30 28 Dec 2233
Met bonkende hoofdpijn word ik wakker. Mijn keel is droog. Misschien had ik iets eerder naar huis moeten gaan van Jari's feest. Hoe laat was het ook alweer? Vier uur? Vijf uur? Ik rol me op mijn andere zij en rek me uit, maar meteen krimp ik weer ineen. Mijn hele lichaam doet pijn. Wat is er gisteren gebeurd? Het laatste wat ik me herinner, is dat ik dronken af werd gezet door Timo terwijl het keihard sneeuwde. Ik besluit om op te staan en schuifel naar de badkamer. Ik ga voor de wasbak staan en kijk in de spiegel. Er staat een zombie tegenover me  met uitgelopen mascara en lippenstift niet meer op de goede plek. Ik ben te lui om mijn make-up eraf te halen, dus stap ik maar meteen de douche in.

Na het douchen stap ik in mijn joggingpak en strompel de krakende trap af. Ik doe de kamerdeur open en ruik de walm van vers gebakken koekjes. Pap zit aan tafel de krant te lezen. Niko ligt lui op de bank met een van zijn vrienden te bellen. Mam staat in haar lijstje op de kast, zoals altijd. "Pap, waar zijn de koekjes?" Vraag ik, "Ik heb nogal trek." "Ook goedemorgen jongedame hoe was het feest?" "Helemaal geweldig, waar zijn die koekjes nou?" Niko doet zijn oortjes uit en roept: "Vreetzak!" Ik steek mijn middelvinger naar hem op en zie dat de koekjes bij hem liggen. Ik loop naar de bank toe en grijp vijf koekjes uit de kom terwijl ik met mijn andere hand in Niko's buik stomp. "Bye, bitches." En ik loop de trap weer op naar mijn kamer. Ik hoor Niko nog wat roepen over dat ik minder moet drinken.

Een half uur later klopt mijn vader op de deur en zegt: "Dana, we gaan deze vakantie naar Barcelona, dat heeft Niko uitgekozen voor dit jaar." De vakantie is al over een week. Dat komt goed uit, want ik ben helemaal klaar met school.

Hallo lezers,
Zeg alsjeblieft als je het leuk vind of niet. Waarschijnlijk komt er morgen of zaterdag weer een nieuw hoofdstuk online.
Marty20048

Ludus Patriarum (on pause)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu