23.

9 2 0
                                    

Penelopé 13:15 24 januari 2234
"Hierbij is het grote beraad geopend!" Roept Dana met een grijns op haar gezicht en ze slaat met een geïmproviseerde hamer op een steen. "Ik wil niet weggaan." Zeg ik meteen. Dat zeg ik al een paar dagen, maar ze willen hun idee om weg te gaan niet loslaten. Waarom zouden ze ook rekening met mij houden? "Waarom niet?" Vraagt Connor. Daar had ik nog niet over nagedacht, maar ik moet hier blijven. Dus ik zeg maar: "Je weet wel. Ik ben meer zo'n oost west, thuis best slash verandering is slecht typje." Connor en Dana moeten lachen, al weet ik niet waarom. "Maar waar willen jullie dan heen?" Vraag ik, om deze, voor mij, ongemakkelijke situatie te beëindigen. "Ik dacht dat we wel naar dat strand konden gaan aan de andere kant van de berg." Zegt Dana. Ik weet niet, maar die trol komt altijd met zulke slechte ideeën, het is ongelofelijk. "Dat dacht ik ook." Voegt Connor eraan toe. Volgens mij is Dana haar domheid in Connor aan het stralen. Ik ben echt blij dat ik niet de uitverkorene ben.

Aan het einde van de middag is het beslist. We gaan weg, jammergenoeg. We vertrekken nu, dan hopen we nog voor het donker op het grindstrand ons kampje opgezet te hebben. Ik ben zoals gewoonlijk weer de laatste. Bij mij duurt inpakken gewoon veel langer. Huttel en Tuttel staan al bij de rand van de berg op mij te wachten. Ik krijg opeens een geniaal idee. Al zeg ik het zelf. Ik klim via de andere kant van de berg naar beneden en loop naar het grindstrand ik zet mijn tentje op en het wordt al donker. Boven op de berg zie ik nog net twee schimmen staan. Ik maak een rondje met stenen, gooi er wat takken in en steek het in de fik.

"What the f***, Penelopé." Hoor ik Dana roepen als ze er eindelijk zijn. Nu is het mijn beurt om hen uit te lachen. In het licht van het kampvuur zie ik dat Connor glimlacht, maar Dana's gezicht is strak en boos en chagrijnig en geïrriteerd. Ze zet haar tent op en na een laatste boze blik naar mij kruipt ze erin. "Dana is echt een bitch" zeg ik tegen Connor. "Dat hoorde ik!" Komt er uit de blauwe tent. "I don't care!" Schreeuw ik terug. Het is een tijdje stil. "Jij bent ook een bitch hoor." Zegt Connor. "Lekker voor je!" Komt er weer uit de blauwe tent. Ben ik echt zo? Misschien wel. Dat komt waarschijnlijk door de slechte invloed van nerd, a.k.a. Agrios, a.k.a. mijn stiefvader.

Na deze half ware belediging ga ik ook in mijn tentje liggen. Ik staar een tijdje naar de tentstokken, tot ik opeens geritsel hoor ik kijk op en zie iets onder de rits van mijn tent door komen. Dan zie ik de vrolijke snuit van Teddy. Hij komt bij me liggen en ik aai hem of zijn bolletje. Zo vallen we in slaap.

Beste lezers,
Twee hoofdstukken op een dag, wat een prestatie. Ik hoop dat er nog een beetje verhaal in blijft en actie. Als er te weinig actie in voorkomt zeg het even alsjeblieft.
Marty20048

Ludus Patriarum (on pause)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu