Dönemin Sanayi Bakanı ABDÜLKERİM DOĞRU, "Kıbrıs Barış Harekatının arka Planı ve Siyasi Hatıralarım" başlıklı konuşmasında Harekat sırasında yaşadıkları ve siyasal hatıralarından örnekler verdi.
SERVER VAKFI; ÇARŞAMBA SOHBETLERİ'nde Kıbrıs Barış Harekatı'nın emrini veren Hükümetin Bakanlarından Abdulkerim Doğru'yu ağırladı.
CHP- MSP Koalisyon Hükümeti'nde Sanayi Bakanı olan Doğru, "Bizi yenemeyeceğini iyi bilen Batılılar farklı kılık ve oyunlarla yenmeye çalışıyor" dedi.
Doğru Kıbrıs Barış Harekatı sırasında yaşadıklarını şöyle anlattı:
Ben 1960 darbesinden sonra Menderes, idam edilince memeuriyeti bırakıp Almanya' ya gittim. Avrupa'yı öğrendim.
Orada iken Kıbrıs Meselesi gündeme gelmişti.
İçimizde EMİNSU'lardan olan bir binbaşı da olan üç arkadaş bu konuyu tartışıyorduk.
EMNİNSU'dan olan binbaşı, "O iş bitti. Çünkü Kıbrısı çoktan verdik. Biz bir şey yapamayız" dedi.
" Kim vermiş ?.. Ben vermiyorum.. "dedim.
O'da "Menderes verdi" diye cevapladı.
Benim hiç bir yetkim yok, arkamda kimse yok. Ordularım yok. Sen kimsin ki Kıbrıs'ı vermiyorsun.? .Fakat gençlikğim var. 1963 de "Ben kıbrısı vermiyorum" diyorum.
Avrupa'yı görüp tanıyınca kendi kendime dedim ki "Türkiye'de değil İsmet inönü. Bir it bile başbakan olsa..Hizmet edeceğim"diyerek Türki'yeye döndüm.
Döndüğüm gün ben daha uçakda iken İsmet İnönü, Başbakanlığı bıraktı..
Siysset için bir çok yerden teklif aldım. Ben Erbakan Hoca'yı tercih ettim.
Hoca İstanvbul, Ankara gibi secilecek yerlerden aday yapmak istedi. Ben Kars'ı tercih etim.
Fakat hiç ümit yok. Oy kullanıp, aynı gün erkenden milletvekili seçilemeyeceğim diye Ankara'ya geldim. Ancak geldiğimde seçildiğim haberini aldım.Gidip mazbatayı alarak döndüm.
O kuruklu elbiseyi (Frak) Vallahi giymem diye yemin etmiştim.
Hoca, "Meclis Başkanvekilimzi sensin"dedi..Ben yeminimi hatırlatım. Hoca , kefalet verirsin dedi.
Mecburen seçildim. Yinede frak giymemek için bir ay direndim. Meclis Başkanı idare etti. Bundan sonra idare edemem küriye çıkacaksın dedi. Bir emanet Frak bulundu. Ancak onu giymeden Bakan oldun dediler. Frank gime mecburiyetinden kurtuldum. Allah nasip etti, CHP -MSP kolalisyonunda hiç aklımda yokken Sanayi Bakanı oldum.
G- 5 HATI ( ATİLLA HATTI)
Birden bire Kıbrıs olayları başladı.
1974 'de yine "Ben vermiyorum"dedim.
Bu defa bakanlar kurulu üyesiyim. Kararlar ittifakla çıkmak zorunda. O yüzden "Ben vermiyorum" deme hakkım var.
Kıbrıs meselesi önümüze gelince Asker,
- "Bize çık emri verirseniz beş günden önce dur demeyin. Aksi halde belirlenen hedefe ulaşamaz isek, yeniliriz. Ordunun maneviyatı kalmaz. Kıbrıs'ı değil Türkiye'yi de kaybedebiliriz. Yunalılar Türkiye'yi istila eder " diye bilgi vererek "G-5 hatını (Atiila Hattı) tutunca dur diyeceksiniz. En büyük tehlike Birleşmiş Milletlerdir
(BM).BM, ateşkese uymaz isek müdahele edebilir. Bunun örnekleri Kore de vs yaşandı. Harp, BM ile olur.."dediler.
Ne yerli ve yeterli silahımız var ne bir şey.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İlluminati 2: Tarih ve Siyaset
Non-FictionSiyaset, tarihin yazılmasında büyük rol oynar. Bu yüzden tarih ile siyaseti aynı kefende tutmak yanlış değildir. Bende buna dayanarak, tarihde bilinen bazı siyasi olayları sizinle paylaşacağım.