Rejected! Yaya x Reader

974 47 1
                                    


Umur: 18 tahun

Yaya mempunyai perasaan untuk seorang lelaki yang bernama (n/l) tapi, (n/l) tak mempunyai perasaan yang sama untuk Yaya. Dia anggap Yaya sebagai kawan saja dan dia suka dengan seorang gadis dalam kelas lain.

Yaya tahu tentang semua itu tapi, dia ingin (n/l) tahu. Lepas itu, dia boleh lupakan semua itu dan berharap persahabatan mereka tak akan berpisah. Satu hari nanti, Yaya mengaku perasaannya kepada (n/l). Tapi, sesuatu buruk berlaku kepada Yaya lepas dia mengaku perasaannya.

"Kau suka aku? Tch.. Kau pentingkan tugas sebagai sekolah ketua sudah... Kau selalu tak ada masa untuk meluangkan masa dengan kawan-kawan kau. Aku rasa tak ada lelaki akan suka dengan kau. Sudah, buang masa saja.." Kata (n/l) dan meninggalkan Yaya di situ. Air mata mula mengalir di pipi Yaya. Dia tak fikir yang ia akan berlaku seperti itu.

Setiap hari, Yaya kelihatan suram. Rakan kelas dia soal dia kalau dia ok dan Yaya selalu membalas,"Ok je. Aku penat kerana tidur lewat. Jangan risau. Aku masih boleh buat kerja aku." Rakan kelas dia berkata,"Oh, ok. Kalau ada apa-apa, beritahu saja kepada kami. Kami akan membantu kau." Mereka kembali ke tempat duduk mereka untuk kelas seterusnya.

.

.

.

.

.

Apabila sekolah sudah tamat, Yaya berjalan sendiri untuk pulang ke rumahnya. "Yaya!" Seseorang memanggil dia dari jauh. Yaya menoleh ke belakang dan lihat seorang lelaki sedang berlari ke arahnya. Lelaki itu tak selain daripada (n/a). (n/a) adalah kawan baik Yaya sejak mereka 10 tahun. "Aku tahu kau tak ok. Aku tahu apa jadi. Aku pasti ini semua tentang kau dan (n/l)." Kata (n/a).

Yaya terkejut apabila mendengar (n/a) kata seperti itu. "K-Kau ikut aku ke?" Soal Yaya. "Erm.. Ye. Maaf.." Kata (n/a) sambil dia menggosok lehernya. "Tak apa..." Kata Yaya mula mendekati (n/a) dan memeluk dia. Dia mula menangis. "Jangan nangis Yaya. Aku kan ada. Aku... Aku suka kau, Yaya." Apabila Yaya dengar seperti itu, Yaya melepaskan pelukan dia dan (n/a). "Apa?" Soalnya. Dia tak pasti kalau dia dengar betul atau tak. "Aku k-kata... Aku suka kau." Kata (n/a) dengan jelas. Yaya senyum dengan gembira kerana seseorang seperti (n/a), sudah lama kenalnya selama 10 tahun mempunyai perasaan untuk dia. "Ingin menjadi teman gadis aku?" Soal (n/a). Yaya mengangguk kepalanya, bermakna ya. Hidup mereka mula berubah. Mereka meluangkan masa bersama-sama, membantu sama-sama etc.  Mereka secara rasmi bersama dan hidup dengan bahagia.

Watak² Boboiboy x Reader [One Shot]Where stories live. Discover now