"Weyh, bangun la!" Fang mengejutkan seorang gadis yang sedang tidur dengan aman dari tadi. "Hah..... Aku bangun ni.." Gadis itu duduk tegak sambil menggosok mata kirinya. Cikgu mereka hanya melepasi mereka. "Kau ni, (n/a).. Suka sangat tidur." Kata Fang. "Maaf, ni kan habit aku.." Kata gadis itu yang bernama (n/a).(n/a) suka tidur dalam kelas. Tak pernah dengar apa cikgunya sedang mengajar. Bila dapat keputusan peperiksaan, dia dapat gred A dan B saja. "Jadi, macam mana kau tak gagal dalam peperiksaan?" Soal Fang. "Minit yang terakhir baru aku belajar..." (n/a) membalas sambil menulis di kertasnya. Entah macam mana dia boleh ingat sebelum peperiksaan mula hari itu. "Aku dengar ada kafe baru di depan sekolah kita. Kau nak pergi sana lepas sekolah?" Soal lelaki itu kepada (n/a). "Nak." (n/a) membalas.
Beberapa jam sudah berlalu, sekolah sudah tamat dan Fang bersama (n/a) pergi ke kafe untuk ber-dating. Ya, 'dating'. Mereka menjadi pasangan tiga bulan yang lalu. Macam mana mereka berakhir sebagai pasangan?
Kata kan saja mereka masuk kelas yang sama sejak dari menengah satu hingga menengah empat. Mereka mempunyai perasaan untuk satu sama lain bila sekolah buka masa mereka menengah empat. Satu hari nanti, mereka mengaku. Lepas itu, setuju menjadi pasangan.
Jalan 'dating' mereka baik je. Tak ada siapa cuba memutuskan hubungan mereka. "Malam nanti, jumpa di taman biasa boleh? Kita jalan-jalan dan berbual saja." Kata Fang. "Hmm.. Boleh saja." (n/a) membalas.
.
.
.
.
.
(n/a) jumpa Fang di taman biasa pada pukul 8.45 malam. Tak ramai orang berada di situ pada masa seperti ini. Hanya mendengar bunyi serangga kriket. Mereka duduk di bangku dan mula berbual.
Satu jam sudah berlalu dan (n/a) mula menguap. Gadis itu kata dia ingin pulang ke rumahnya. "Ok, jom." Kata Fang. Mereka memegang tangan sambil berjalan. Apabila mereka sampai sampai rumah gadis itu, (n/a) berkata,"Terima kasih kerana hantar aku ke rumah aku." Fang senyum dan membalas,"Sama-sama." Sebelum Fang pergi dari situ, dia mencium di dahi gadis itu dan berkata seterusnya,"Selamat malam dan sweet dreams Puteri ku."
YOU ARE READING
Watak² Boboiboy x Reader [One Shot]
أدب الهواة[COMPLETED] Hanya one shot story. NOTA: Watak-watak Boboiboy dimiliki oleh Animonsta. Saya hanya meminjam saja