Part 37 🌹

39.9K 468 223
                                    

WAJAH Natasha pucat lesi tidak berdarah. Apatah lagi melihat wajah tampan Zackie kelihat suram sahaja sementara Doktor Naufal sepupunya tersengih!

"So.. Natasha Taniah. You get what you want for. Tak nak berterima kasih pada I ke. I kan pelakon drama you hari tu, takkan tak ingat lagi.?." tersenyum sinis Doktor Naufal melihat Natasha.

Tajam sindiran Doktor Naufal menusuk ke hati namun yang paling mendebarkan hatinya adalah melihat wajah tegang Zackie yang tidak bereaksi.

"Zackie...I..."

"Shut up Natasha!!!!."

Tengkingan Zackie mematikan kataa-katanya.

Natasha terdiam mendengar suara suami yang baru di nikahinya begitu tinggi. Wajah tegang Zackie di pandang dengan rasa bersalah.

"Sampai hati you!!! Sampai hati you!!!.you tak layak di panggil manusia tapi layak untuk gelaran manusia yang bertopengkan saitan.!"

Jika diikutkan marah, mahu sahaja ditampar wajah itu sebagaimana tamparan yang dilepaskan pada isterinya Farra!

Natasha terkejut mendengar hinaan Zackie. Tangan Zackie diraih namun cepat Zackie mengelak.

"Jangan sentuh I betina!! I jijik dengan you." Zackie merenung tajam Natasha.

"Zackie...I sayangkan you..cintakan you... I sanggup buat apa sahaja, demi you.. Tapi you! You masih pilih janda tu dari I. How could you?." ujar Natasha.

Mendidih darah Zackie mendengar perkataan Janda di mulut Natasha yang celupar.

"Janda!! Jaga mulut you betina! I kenal Farra lebih lama dari you. I cintakan dia but you... I hanya kasihan pada you, tak lebih dari tu.. Kasihan betul I tengok betina macam you ni! Bodoh!!!." Zackie tersenyum sinis.

Terbeliak mata Natasha mendengar kata-kata Zackie.
Datuk Azlan yang kebetulan mencari anak dan menantunya terkejut mendengar suara tengkingan Zackie.

"Zackie...apa yang dah berlaku ni?." Datuk Azlan menyoal anaknya apabila melihat Natasha menangis teresak-esak.

"Tanyalah menantu pilihan papa ni.. apa yang dah di lakukan pada Zackie." ujar Zackie pada papanya.

Datuk Azlan memandang Natasha yang masih lagi menangis tersedu-sedan.

"Ini mesti pasal janda tu kan?." duga Datuk Azlan tanpa sedar perubahan wajah anaknya ketika itu.
Sakit hati Zackie saat itu mendengar kata-kata papanya.!

"Apa kurangnya dengan makcik papa!! Bukankah dia pun janda semasa papa mengambil dia jadi isteri papa!?. Sedarkah papa, makcik janda beranak tiga!, tapi Farra janda yang masih mampu menjadikan Zackie orang pertama menghisap madunya." Zackie membalas sinis

Datuk Azlan semakin berang. Tangannya  ringan sahaja hendak menampar wajah anak yang mula biadap dengannya.

"Apa lagi papa tunggu???? Tamparlah!!!." tengking Zackie.

Rasa hormat pada orang tua itu sudah semakin hilang! Selalu sangat menyindir Farra isterinya. Tanpa sedar bahawa papanya juga mengahwini seorang janda.

"Papa tak suka Farra sebab Farra janda kan?. So,, listen here papa.!!." Zackie memandang papanya sebelum renungan tajamnya jatuh pada Natasha.

"Natasha Atirah bte Tan sri Jamal !!! Mulai hari ini Aku ceraikan kau dengan talak tiga!!!." Zackie bersuara lantang lalu mengorak langkah meninggalkan Datuk Azlan dan Natasha yang terkejut kala itu.

"Mulai hari ini kau bukan anak aku! Aku buang kau dari syarikat aku!." Datuk Azlan turut menjerit kepada Zackie melahirkan rasa marah yang tak terbendung dengan kata-kata anaknya.

Langkah Zackie terhenti. Merah padam wajahnya ketika itu. Semua mata tertumpu ke arah mereka. Terpinga-pinga memandang sesama sendiri.

"Selama ini pun Datuk tak pernah anggap saya anak.!! Terima kasih Datuk atas ajaran Datuk selama ini." sinis Zackie membalas sebelum berlalu tanpa menoleh lagi. meninggalkan tempat yang tiba-tiba menyesakkan nafasnya.

SEMINGGU selepas peristiwa itu. Datuk Azlan memecat Zackie dengan rasmi dari syarikatnya.

Zackie tidak mahu ambil peduli, dia tidak kisah lansung tentang itu.

Tidak salah Datin Aisyah memilih Farra sebagai menantu. Seorang wanita yang tabah dan sanggup berkorban demi orang tercinta.

Betapa kejamnya dia pada Farra, menjatuhkan hukuman tanpa sebarang penjelasan.

Tetapi kini kesal tiada gunanya lagi. Nasi sudah menjadi bubur. Farra hilang entah kemana.

Zackie sendiri pada mulanya tidak kisah kehilangan itu tetapi kini, rasanya mahu diiklankan satu dunia di mana isterinya ketika itu.

Zackie sendiri pada mulanya tidak kisah kehilangan itu tetapi kini, rasanya mahu diiklankan satu dunia di mana isterinya ketika itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"YA ALLAH! Aku bersyukur kepadamu kerana masih lagi panjangkan akalku agar tidak bertindak terburu-buru.." Zackie mula teringat saat dia mengungkap kata pada Farra.

''I gantung you tak bertali''.

Kalaulah dia menceraikan Farra saat itu, mungkin tidak dapat di sambung lagi hubungan mereka.

Pandangan Farra kembali terbayang di matanya. Sedih dan kecewa jelas terpancar di wajah cantik isterinya.
Wajahnya di raup berkali-kali.

"Sayang.....Maafkan hubby....."

Tanpa sedar air matanya gugur juga akhirnya.

Bersambung......💕💕💕

Double update uols tuk malam ni💕 muach ciked😚  hehe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Double update uols tuk malam ni💕 muach ciked😚  hehe..✋💕 

Done!
Please Vote Vote & Coment!
Thankyou.

Mithali Cinta [C]Where stories live. Discover now