PAGI itu terkejut juga Farra Zackie menunggu lif. Lantas sahaja dia memandang ke arah lain. Apabila Zackie menoleh memandangnya.
Apabila pintu lif terbuka, dengan pantas dia melangkah ke dalam diekori oleh Zackie.
Farra berpura-pura menyelongkar begnya seakan mencari sesuatu untuk mengelak dari bertembung pandang dengan Zackie yang memerhati pergerakannya.
Zackie pula bersandar begitu santai, didinding lif dengan senyuman yang sukar ditafsirkan.
Gerakan lif terhenti secara tiba-tiba.
"Ahh... Tak mungkin!" keluh Farra di dalam hati.
Farra menekan lonceng amaran. Menggelabah rasanya ketika itu. Apatah lagi berduaan sahaja bersama Zackie.
"Dah lah, nanti rosak pulak butang tu you kerjakan." tenang sahaja suara Zackie ketika itu.
Farra menghentikan tekanan jarinya dan berdiri berpeluk tubuh.
"Aaarrgghhhh!!!..." jerit Farra bila tiba-tiba lampu dalam lif itu terpadam! Tanpa sedar dia telah berpaut pada lengan sasa Zackie.
Zackie hanya tersenyum melihat tangan halus itu berpaut pada lengannya. Farra yang masih tidak menyedari tindakannya itu menoleh ke arah Zackie yang merenung wajahnya ketika itu.
Tolehan itu menyebabkan hidung mancungnya berlaga dengan pipi Zackie..
Pantas tangan Zackie melingkar di pinggang ramping Farra. Tapi Zackie merasakan ada yang pelik di situ. Seperti.
Pandangan Zackie jatuh di bibir Farra. Zackie menelan liur melihat bibir itu. Perasaannya saat itu sangat menyiksakan jiwanya.
Perlahan bibir Zackie mencium bibir Farra dengan lembut sekali. Farra memejam mata.
Lampu yang menyala dengan tiba-tiba mengejutkan Zackie dari perbuatannya
Wajah Farra yang masih lagi dalam keadaan gamam. Lingkaran tangan di pinggang Farra masih tidak dilepaskan.
Zackie memandang lama ke dalam anak mata Farra. Cuba melihat sebarang reaksi.
Tersentak Farra lantas memandang lantai dan cuba menjauhkan diri.
"I'am sorry...." pohon Zackie pada Farra yang masih lagi terperanjat
Farra yang masih berdebar. Lantas memenggang bibirnya, memang dia betul-betul terkejut tidak menjangka perkara seperti itu berlaku.
Apatah lagi menerima ciuman dari Zackie yang masih bertakhta di hati.
Farra menjadi geram! Hatinya sebal tiba-tiba mungkinkah Zackie menyangka dia seorang wanita yang senang untuk digoda. . Farra merenung Zackie dengan tajam sekali.
YOU ARE READING
Mithali Cinta [C]
Romance''It's not funny Farra!!. you Keluar dengan siapa sampai tak Ingat kerja!!.'' ''You tak berhak tahu! And you tak berhak Nak cemburu pada I Boss!!.'' ''Apa Maksud you I tak berhak!! I berhak tahu Farra!!!! Don't forget, You Isteri I !!!.'' Sayangmu...