Part 21 🌹

49.7K 471 7
                                    

FARRA membetulkan kaca mata di atas kepalanya, sambil mengatur langkah ke pantai. Menemani anak perempuan Nadia yang  berusia 5tahun, membuat istana pasir, comel sangat.

Pantai yang putih bersih itu memang menarik. Gembira betul Farra. Tenang betul jiwanya. Senyumannya tak lekang dibibir.

Bunyi tapak kaki yang menghampiri memaksa Farra mengangkat muka memandang.

Kelihatan shamir, lelaki yang ditemuinya secara tak sengaja dipantai itu. Sejak insidennitu, Shamir kerap menemuinya jika ada masa terluang.

"Hai Farra... You look so lovely today." puji Shamir.

Entah berapa kali sudah dirinya dipuji Shamir. Tidak habis-habis dia melontarkan pujian..

Wajah Shamir dipandang sekilas.

"Hai Shamir .."  balas Farra sekadar berbahasa. Nanti dikata sombong pula.

Shamir telah pun duduk disisi mereka tanpa di pelawa. Shamir terus-menerus memandang Farra. Sehingga membuat Farra tak selesa.

Farra tanpa memandang. Pura-pura sibuk melayani anak Nadia membuat istana pasir.

"I rasa, I dah terpaut dengan you Farra. I know it's sound crazy tapi I sendiri tak tahu kenapa."

Terkejut Farra dengan luahan isi hati lelaki di hadapannya itu. Wajahnya berterusan di renung Shamir yang kelihatan serius.

"Shamir..... Sebenarnya... I..."  kata-kata yang ingin di sampaikan terhenti.

Pandangan terarah pada seraut wajah tampan yang sedang mengatur langkah ke arah mereka. Tiada senyuman dibibir itu.

Shamir yang hairan dengan telatah Farra turut membuang pandang.

Kelihatan seorang lelaki tampan mengatur langkah mendekati mereka.

"Hai sayang.. Rindu hubby tak?.
mesti rindu ni kan.?."

Sengaja Zackie mengunakan panggilan manja begitu. Cemburu melihat kehadiran lelaki yang tidak dikenali disisi isterinya ketika itu.

"Hai.. I'm Zackie... Farra husband and you?." ujar Zackie memperkenalkan diri.

Terkedu Shamir dengan kata-kata  lelaki itu. Namun huluran tangan sasa itu di sambutnya.

''Shamir." lemah sahaja suaranya.

Tidak disangka wanita yang di buru itu sudah bersuami. Farra diam sahaja melihat raut kecewa diwajah Shamir ketika itu.

"Shamir... I'm sorry inilah I nak beritahu tadi pada you. I dah kahwin. Inilah suami I." Farra memberi senyuman walaupun terasa hambar.

"It's okay Farra.. Anyway, better I make a move and nice to meet you Encik Zackie. I cemburu... Bertuah you dapat isteri secantik Farra..  Kalau I...  takkan I biarkan dia jalan seorang.

Seyuman dilemparkan. Zackie menepuk bahu Shamir yang baru dikenalinya mesra.

"I'II remember that, Thanks.."

Setelah Shamir berlalu wajah yang di rinduinya di renung lembut. Hilang

"So daring.. Tak nak peluk I ke?" usik Zackie nakal. Disambut ketawa kecil isterinya.

Bagaikan irama menerpa di pendengaranya. Kemunculan Zackie tepat pada masanya. Kalau tidak, susah juga mahu menerangkan keadaan sebenar.

"Tak malu ke nanti orang tengok." bisik Farra  perlahan tertunduk malu bila direnung terus oleh suaminya.

"Malam nanti ya." usik Zackie.

Mithali Cinta [C]Where stories live. Discover now