Part 27 🌹

68.6K 464 44
                                    

DALAM perjalanan menuju ke pejabat, Zackie tak henti-henti tersenyum mengingati Farra. Bahagia sekali dia rasakan.

Jika diikutkan rasa hati, Zackie malas nak masuk pejabat hari ni, tak puas nak bermanja dengan isteri tercinta. tapi kerana ada beberapa yang harus di selesaikan Zackie terpaksa lah juga.

Tak apa tak lari gunung di kejar. Ceh!

Betul-betul tak Zackie tak sangka yang Farra masih anak dara. Sejujurnya Zackie ingin tahu apa yang berlaku antara Farra dan bekas suaminya.

"Nanti-nanti lah aku tanya dia.." ujar Zackie sendiri.

Zackie tiba di pejabat masih dengan senyuman yang indah di bibir, siapa saja yang melihat pasti jatuh hati.

"Morning Boss."
"Morning Boss."
"Morning Boss."

"Morning too...." Zackie membalas riang.

Beberapa orang perkerjanya menyapa, gembira pula melihat boss mereka yang selalunya dingin tapi hari ini senyum sampai ke telinga, mesti ada apa-apa. tersenyum-senyum di pagi hari. ada apa?  mengapa? Mula lah mereka nak membawang!.

Zackie melabuhkan punggung di kerusi. Mula menyemak beberapa helaian fail yang ada di atas meja, tapi lansung tak masuk di kepalanya.

Fikiran Zackie.. Teringatkan Farra di rumah.

"Buat apaa lah kesayangan I tu yaa." ujarnya sendiri.

Tidak sampai lagi setengah petang dah rindu separuh gila.

"Aku Dah angau ke ape ni??," tersenyum-senyum miang Zackie.

Zackie pantas mencapai telefonnya, tersenyum lagi melihat walapaper telefonnya, gambar sang isteri tercinta.

Zackie pantas mencapai telefonnya, tersenyum lagi melihat walapaper telefonnya, gambar sang isteri tercinta

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zackie terus mendail nombor telefon Farra.

"My Wife"

Tutt tutt tutt...

"Hello sayang.. Assalammualaikum... Buat apa tu sayang?" sapanya.

"Walaikumsalam hubby... tak buat apa ni, baru nak mandi hubby.. Napa call ni? Hubby tak busy ke tu? ." balas Farra manja.

"Tak busy sangat sayang.. Asyik teringatkan sayang aje ni.. Hubby rindu ni sayang..." ujar Zackie Mengoda.

Farra tersenyum, amboi tak sampai berapa jam lagi dah rindu, suami siapa lah ni..

"I miss you too husband.. Haa kalau rindu, cepat lah buat kerja tu!..
Cepat buat..cepat siap..cepat balik..dapat jumpa sayang...." balas Farra selamba. Kedengaran ketawa kecil Farra.

"Okey sayang... Tunggu hubby sampai rumah siap sayang.. Muah! Kat bibir sayang yang merah mengoda tu.." Zackie mengusik isterinya.

"Ieeeee... mengada lah hubby  ni, saja tau! Tak malu cium orang. Okey lah sayang nak mandi dulu. Tata hubby...Assalammualikum.." Farra cepat-cepat menamatkan panggilan itu. Merona merah mukanya saat itu. Malu!

Mithali Cinta [C]Where stories live. Discover now