Bulan oh bulan...
Malam itu,Jungkook duduk di balkoni sambil mengunyah oat crunch.Baru lepas dinner,dah makan.
Tengah syok tengok bulan purnama,imbasan Lisa mula meneroka segenap matanya.
Jungkook segera pejam mata rapat rapat.
"Kookie, buat apa kau fikirkan dia?Dia bukan kisah kau pun...Cakap pun tak pernah elok elok.Macamlah aku ada buat salah..."Jungkook mengadu pada diri sendiri.
"Kenapa dia macam tu eh?"Jungkook menongkat dagu di balkoni. Paket biskut diletakkan di atas meja.
"Hem...nasib."Jungkook tersenyum pada bulan.
"Hai bulan.Bestlah kau banyak kekasih cantik berkilauan.Walaupun kau hodoh,diorang setia temankan kau."
Jungkook memandang ke satu bintang bercahaya.Besarnya bintang tu.Indah dan berkilauan bagai permata...
______________________________________
Lisa termenung di balkoni rumahnya.Dia sibuk mendengar lagu 'Kill This Love 'daripada BlackPink.Lagu tu memang sesuai dengannya yang tidak sukakan lelaki lagi.
Tiba tiba Lisa teringatkan Jungkook."Kookie? Nama tu memang sesuai dengan dia yang sukakan biskut.Ketagih."Lisa tertawa kecil.
"Lisa?"
"Lisa!Woii minah!"
"Eh Jisoo."Lisa segera berhenti tersenyum.
"Ehek ehek!Kau jangan ingat aku tak nampak kau sengih sesorang tadi."Jisoo menepuk bahu Lisa.
"Kau ni...main terjah bilik aku.Tak ketuk pun... "Lisa membuat muka.Dia memang tidak suka jika privasinya diganggu.Opss salah.Bukan dia je.Orang lain pun kan?
"Tak yah buat muka.Patutnya aku yang merajuk.Pintu kau tu aku dah ketuk berbillion kali.Kau tak bukak pun.Dok busy berangan."
Jisoo tertawa.Lisa yang nak buat muka monyok tak jadi monyok lelama.Dia pun tertawa juga.
"Eh lupa bagitau kau.Tu...boyfriend lama kau datang,cari kau."Jisoo memberitahu.
Senyuman Lisa tiba tiba mati.Apa lagi lelaki ni nakkan?
"Aku tau kau nak jauhkan diri dari dia.Aku bagitau kau takde eh."Jisoo nak beredar,tapi sempat dihalang Lisa.
"No takpe...aku akan gi."
______________________________________
"Kau nak apa lagi?!"Lisa marah marah.Tak suka betul dia bila Taemin datang cari dia.Dua bulan dia jauhkan diri,Taemin dapat juga jumpa.
"Lisa...aku taknak kita break out.Jomlah couple balik.I need you..."Taemin merayu.Aaah,semua tu fake!
Lisa merengus geram."Need what?Need my body,hah?!"
Taemin terkesima."No...Lisa.I haritu tak...sengaja.I time tu mabuk. "Taemin jelaskan.
Lisa sudah mula menangis."Dulu ada you dengar cakap I?I kata jangan minum minuman bangang tu lagi,kau tak dengar!"
Taemin tidak tahu nak berbuat apa apabila melihat Lisa menangis.
Jisoo, Jennie dan Rosé segera mendapatkan Lisa.Mereka memang mengintai Lisa dari dalam rumah.Takut Taemin buat apa apa kat Lisa.
"Taemin,aku rasa kau balik ajelah."Rosé menghalau Taemin dengan sopan.
"Please Taemin.Jangan cari Lisa lagi."Jennie mengusap badan belakang Lisa.Menenangkan Lisa yang sudah menangis tersenguk senguk.
"Tolong blah.Datang buat sakit hati aje."Jisoo pula mencelah dengan kata kata lebih pedas.
Taemin terus berlalu denga kereta Perodua Myvi nya.
"Taemin... I really hate you!"Lisa berkata dalam hati yang luluh.
Untuk informasi semua,Taemin ni dalam 1 tahun jugakla jadi boyfriend Lisa.
Sorry klu x best.I will try hard.Ganbatte!!(^ 3 ^)
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romance"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...