Muka Jungkook bersinar sinar.Bagai laut yang yang di atasnya ada matahari besar terpacak.Geng BTS lain berwajah pelik.
"Kau dahlah keluar pagi pagi tak bagitau.Lepastu balik rumah malam malam tanpa rasa bersalah."Jin membebel.
Jungkook tetap senyum lalu beralih ke sofa.Jin,J-Hope dan Rapmon bermuka pelik.
"Kau kenapa,Kookie?"Tanya Rapmon.Bercakap pun nak kena rap ke?
"Hah?"Tanya Jungkook tak paham.
"Kau gi mana?"Tanya J-Hope.
Jungkook pun cerita semua.Bermula dari dia berseronok jalan jalan dengan Lisa,sampai first kiss dia.
"Kitorang dah setuju jadi saeng-noona.Nanti kitorang akan jumpa parents memasing."Ulas Jungkook sambil senyum lagi.
"Oh?!Congratulations! "Jin peluk Jungkook.
"Nanti kahwin aku jadi pengapit tau!"
Pinta J-Hope."Ah takyah.Aku lagi sesuai sebab aku hensem."Rapmon mencelah
"Eh kau?Takde sape pun vote kau ensem.Mereng..."
Terus mereka tertawa dengan kata kata Jin.
Suga kemudian turun.Di tangannya ada bantal doraemon dan selimut doraemon jugak.
"Nak sofa. "Pinta Suga pendek.
Rapmon yang pelik lihat Suga tido di sofa bertanya,"Asal tak tido kat bilik kau?"
"Diorang buat bising.Dok melompat lompat atas katil J-Hope.Diorang kata katil J-Hope best,banyak bantal pokemon dan doraemon yang gebu."Terang Suga sebelum terlelap di sofa.
Suga room mate J-Hope.Camanelah Suga nak tido kalau diorang bising?
"What?!Asal katil aku jugak kena?!"J-Hope segera naik atas.
Macam macam bunyi dengar kat atas tu.Ada bunyi monyet,gorila, kucing,dolphin pun ada sekali.
Dah selesai bunyi pelik tu,J-Hope turun dengan senang hati. Diikuti V dan Jimin.Muka diorang dua tak ubah macam baru kena lempang dengan periuk kuali.
"Puas dah?"Tanya Jungkook.
"Yip!"Sahut J-Hope.
"Wuwuwu...kitorang loncat loncat je pun.Tu pun kena tarik telinga."Tangis Jimin.
"Fgghjdkamhidnhhsjkjj."Dah keluar dah suara alien V dia...
"Eleh loncat loncat je konon.Nanti aku gak kena kemas.Penat tau tak?"J-Hope berpeluk tubuh.
"Mianhae,oppa..."Jimin dan V masih gosok gosok telinga.Rasanya esok aku dah tuli.
___________________________________
"Hai ladies! "Lisa terjerit jerit macam godzilla.
"Waeyo Lisa!Memekik memalam ni kenapa!"Jennie tutup telinga.
"Because me happy! "
"Apasal?"Tanya Rosè.
Mereka semua ambil tempat di balkoni bilik Lisa.
Lisa ceritakan segala.
"Aku still takleh caya doh dia lamar aku jadi wife dia."Lisa pegang pipi sambil senyum.
"Congrats!"Sahut tiga tiga ahli blackpink.
"Thank you!"Lisa senyum gembira.
"Bila korang nak kahwin?"
"Benda tu,kena minta restu dan pendapat ibubapa."Lisa kembali bermuka serius.Dia tahu appanya cerewet dalam bab memilih menantu.
Be strong,my kookie...
__________________________________
Esoknya,Jungkook terus membawa Lisa berjumpa ommanya di Incheon.
Mereka menaiki kereta Marcedez hitam milik Jungkook."Awak rasa omma awak boleh terima saya?"Tanya Lisa.Dia risau actually.
"Of course.Awak kan baik,cantik,pandai..."
"Dah lah."Lisa menolak lembut pipi Jungkook.
Jungkook tertawa kecil.Hatinya girang.Pasti ommanya akan suka Lisa!
Setibanya di rumah omma Jungkook...
"So...inilah Lisa yang Jungkook cakapkan?"Kata Omma.
"Ok je."Kata ommanya lagi.
"Appa setuju kalau kamu rasa dia terbaik untuk kamu."Ujar appa Jungkook.
Lisa dan Jungkook tersenyum.Appa Jungkook memang supporting!
"Terima kasih,appa."
"Terima kasih,pakcik."Cuma,jawapan omma Jungkook menganggu sedikit.
Ok?tu je? Jantung Lisa dan Jungkook berdegup kencang.
"So,omma setuju tak?"Tanya Jungkook.
"Setuju! Omma suka dia.Baik,cantik dan pandai.Dia boleh bimbing kamu."
Jawapan Ommanya membuatkan Jungkook meloncat dari sofa."Yeay!"
Misi pertama
Selesai!
Misi kedua
Di rumah mummy Lisa di Incheon
Peluang kali ni sedikit tipis sebab appa Lisa cerewet.Mak dia pulak kali ni ikut apa je tentuan suaminya.
It so difficult from matematicians!
"Daddy...daddy setuju ke dia jadi suami Lisa?"Tanya Lisa dengan berhati hati.
Jungkook diam tidak berkutik.
Daddy Lisa berdehem."Tahukan sekarang kamu masih pelajar?"
Jungkook menjawab.Dengan rasa sedikit gementar."Ya...tahu.Saya cadang nak kahwin dengan dia habis semester phD saya.Tahun depan dah habis.Saya just minta restu pakcik dan makcik aja.Kalau nak lebih baik,maybe lagi tahun depan kalau pakcik nak."
Lagi tahun depan?No!Harap harap mulut aku tak masin.Jungkook berdoa dalam hati.
"What?phD?"
"Ya,dalam bidang muzik dan vokalis."Terang Jungkook lagi.
Lama Daddy Lisa senyap.Mummy Lisa dilihatnya tenang saja.
"Saeng,setuju atau...."Belum sempat omma Lisa habiskan ayat,Daddy Lisa dah berdiri dari tempat duduk utamanya.
Tersentak semua orang di situ.
"Daddy tak setuju!"
Jungkook rasa lemah.What?Musnahnya harapan...Hancurnya impian...
"What?"Suara Lisa kedengaran hampir nak nangis.
"Daddy,why?"
"Daddy tak setuju kalau kahwin tahun depan.Tamat je phD Jungkook,kita terus buat majlis."Daddytersenyum.
"Daddy!"Lisa terus peluk Daddy dia.
"Hah!"Jungkook pula peluk Daddy Lisa.
"Dah dah!Bagi Mummyruang sikit."Mummy Lisa pula peluk.
Ketika semua orang syok peluk,sempat lagi Jungkook wink dekat Lisa.Tak sabarlah tu!Lisa senyum malu malu.
Then,they happily ever after.Dah habis ke?No!Belum lagi.
Banyak dugaan dan keceriaan hidupan sebenar yang akan mendatang...
(^ ^)˝
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romansa"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...