Ep 29

241 21 0
                                    

Mission!

Lisa segera hantar Lizkook twin ke rumah ommanya.Terus Lisa sepantas The Flash naik kereta dan berlalu pergi.

Dia menaiki kereta lalu pergi meluncur laju.Sedang dia sibuk fikirkan Jungkook,tiba tiba Chaeyoung halang kereta Lisa.

Lisa stop tiba tiba. Aduh apa masalah minah setan ni!Geram lak aku!

Chaeyoung tercegat kat situ macam tiang lampu.

"Kau?"Chaeyoung buat muka pelik.Ingat pemandu kereta F1 tak berlesen mana tadi.

"Mana kau sorok Jungkook?

"What?"

"Kau sorok Jungkook kan!Kau culik dia!"

"Hahahahah!"Chaeyoung gelak macam Maleficent.

Pelik pulak Lisa tengok.Hantu kubur mana lak ni rasuk badan dia.Ni jenis hantu tak pandai cari tempat tinggal nak rasuk.

"I know already!Kau memang gadis ciptaan tuhan yang tak pandai jaga laki!Kau patut jadi andartu je!"

Lisa geram.Telinga dia mula bernanah."Kuaja!!"

Pang!

Chaeyoung rasa pipi dia.Pedih siaa..Kuat betul Lisa tampar dia.

"Hihihihi!!"Lisa pulak gelak macam granny.

Chaeyoung raba raba pipi dia.Dia tersengih jahat.

Tawa Lisa terhenti lihat sengihan tu.Wey wey,kau jangan buat sengih macam tu.Jangan sampai aku sumbat tikus dalam mulut kau...

"Kau ingat lagi racun yang pernah aku bagi kat oppa kau?Racun tu pun beri tindak balas juga terhadap otak saeng kau tau.Maybe jangka hayat pemakannya juga pendek."

Chaeyoung bukak sekolah sains haram.Lisa muka dah gelabah.Chaeyoung sengaja cakap macam tu.Padahal racun dia bagi cuma racun mual.

Berani kau Chaeyoung tipu Lisa!

"So kesimpulannya ,oppa kau maybe akan hilang ingatan lebih teruk tak lama lagi.Sian otak oppa kau,kena besilah,kena racunlah,kena migrainlah.Hahaha!"

"Chaeyoung!"

Chaeyoung terus menoleh ke tepi bila namanya dipanggil.Terus pipi Lisa ditampar sehingga terteleng.

Jungkook!

Macam mana dia ada kat sini?

Whateverlah!Janji ada Jungkook!

30 minit sebelumnya...

Jungkook baru keluar dari kedai Ma'am Florist.Dia beli bunga dan coklat untuk Lisa.

"Mesti Lisa suka ni!Dia takkan tolak punyalah!"

Tiba tiba,dia nampak kereta mercedez biru Lisa berhenti kat depan kedai.

Depan kereta tu ada Chaeyoung.Apa Chaeyoung dan Lisa buat dekat sini?Nak fight ke?

"Kejap ya."Dia letak barang yang dia beli tadi dekat kaunter pastu keluar.Dia intai sebalik dinding depan kedai tu.

Semasa ops intaian,dia dengar segalanya kata kata Lisa dan Chaeyoung.

Memang sah!Dia kahwin dengan Lisa atas dasar cinta dan Chaeyoung dengan dia dah putus.

Kembali ke situasion tadi...

Chaeyoung tatap muka Jungkook yang merah tu.

"Jungkook... I boleh..."

Jungkook buat isyarat Senyap."Aku dah dengar segalanya.Takde apa kau boleh explain."

Chaeyoung tersentak.I-you jadi aku-kau?What?

"Jungkookie!"Lisa segera terpa Jungkook lalu peluk dia erat.

Chaeyoung yang tengok mencebik. Eleh...

Dia segera naik kereta lalu berlalu pergi.

"Chagi!"Jungkook sambut pelukan Lisa.

Lisa peluk kejap je.Lepas beberapa minit,Lisa cubit pinggang Jungkook.

"Aiyoo!"

"Padan muka!Siapa suruh keluar?Sakit sakit masih degil!"Lisa buat muka cemberut.

"Ala...sorry."Jungkook buat muka comel.Tergelak Lisa tengok.

Terus mata mereka bertentangan dan perlahan lahan Jungkook cium dahi Lisa.

"Wuuu~~"Orang sekitar yang melihat adegan itu mula bersorak riang.Sweetnya!

"Kejap!"Jungkook berlari ke dalam kedai Ma'am Florist kembali.Lisa hanya geleng kepala.Dah ada anak dua pun still lagi perangai cam bebudak.

Jungkook datang dengan sorokkan sesuatu di belakangnya.

"Wah,apa tu..?"Lisa teruja.

Jungkook terus duduk tunduk di jalan tar itu lalu hulurkan bunga dan coklat hati dalam sejambak bunga itu.

"Chagi,maafkan oppa.Oppa dah banyak sakitkan hati chagi."

Lisa terus terloncat comel."Wah!Thank you oppa!Chagi akan selalu maafkan oppa.Oppakan suami hensem chagi!"

Lisa cubit kedua dua belah pipi Jungkook.Jungkook tersenyum.

Lisa ambil sejambak bunga itu lalu cium pipi kanan Jungkook.

"Sayang chagi!"Jerit Jungkook.

Lisa tertawa kecil.

Orang lain mula bertepukan tangan sesama sendiri.Ada yang bersiul dan meloncat macan beruk jugak.

_______________________________

Chaeyoung segera telefon Taemin dengan rasa panas hati.

Taemin terus ambil hand phone bila dapat panggilan dari Chaeyoung.Apasala handphone aku panas giler ni?Whateverlah..

"Annyeong."

"Hoi Taemin!Kau ni memang dasar laki jendul tak gunalah!"

"Pahal?"

"Haritu kau kata kau dah pukul kepala Jungkook teruk teruk guna besi!Pastu kau kata yang dia punya migrain tu akan effect kat dia punya kepala so dia akan amnesia!Kau kata lagi Lisa and Jungkook akan berpisah.But aku tengok tadi diorang bukan main mesra macam magnet utara and selatan pulak!"

"Wowowowo...rilex."Taemin buat ujian pernafasan.

Chaeyoung mengeluh. "Nampaknya duit aku selamantlah."

"No!Kau kena bayar jugak duit aku!Kau tau tak konco konco aku habis sakit tenat diorang kena belasah dengan si JK tu.Bil hospital pun tenat sekali beb!"

"Taknak!"Chaeyoung jerit.

Tiba tiba,suara kereta rempuh kedengaran dan suara Chaeyoung menjerit kesakitan juga menakutkan Taemin.

Lalu,Bush!Bunyi letupan kereta pula didengar.

Tet tet tet...

Panggilan putus.

"Chaeyoung?Hello?"Tanya Taemin.

Argh!Terus Taemin campak handphone ke katil.Nampaknya Chaeyoung dah mati dalam letupan kereta.Habislah...bil hospital sapa nak tanggung ni?

Writer Rynn rasa nak bagi kaki kaw kaw je kat si Taemin ni.Orang dah accident boleh pulak pikir duit.Spesis calon neraka...

[C] My Universe [Lizkook]Where stories live. Discover now