Degil!
Jungkook tak tau nak buat apa.Dia call omma dan appanya untuk jaga baby dia.
Nasib baik omma ngan appa dia murah hati.
"Kamu ni tak reti jaga bini ke?"Omma mula cakap karangan panjang
"Pandailah omma!"
"Dah tu?Macam mana Lisa lari pulak?"
"Mana orang tau.Dia tu emosi macam budak kecik akhir akhir ni.Pelik..."
"Tulah...slalu tinggalkan bini.Buat bini cam orang gaji.Entah entah dia dah lari ikut mamat Thai mana tah."
"Omma!"
"Malas omma layan.Baik omma tengok citer ni."Omma duduk bersila lalu mengunyah bertih jagung.Mata terpacak kat tv.Appa pulak sibuk kat bilik baby.
Jungkook terus keluar rumah dan cari Lisa.Rosè kata geng dia akan usaha cari Lisa sama.
Jungkook dah macam orang gila cari. Kereta dia dok mundar mandir tempat sama.Tak jumpa pun!
3 jam...Jungkook mengalah.
Dia pulang ke rumah dengan muka penuh sedih.
Senyap dah.Memang senyap pun.Dah pukul 9.Omma ngan appa dah tido dah.Tiba tiba handphone Jungkook berbunyi.
"Happy Anniversary! "
Jungkook menangis tengok nada notification tu.Tu suara dia dan Lisa yang dia rakam sebagai notifications untuk peringatan kalendar.
Harini dah anniversary dah sayang.27 Julai...sampai hati chagi lari dari mata hati oppa.
Jungkook duduk di sofa lalu menangis.
Sementara itu,
Situasion antara Jennie,Jisoo and Rosè..."Weyh!Tu Lisa kan?"
Semua mata tertancap pada arah yang Rosè tunjuk.
"Weyh...jomlah pergi."
"Taknak!Entah entah hantu dia.Takkan time ni Lisa dok dalam gelonsor sambil menyanyi kut."Jennie takut.
"Ish naik bulu aku tengok kau ni!"Jisoo juling mata.
"Ala...cepatlah."
Mereka bertiga segera ke arah gelonsor tertutup di taman permainan itu.Lisa sedang duduk di situ sambil menyanyi lagu.
Lagu Bombayah berkumandang kuat dari bibir Lisa.
Bom bom ba bom bom ba oppa!!
"Lisa...kau kan?"Rosè tolak bahu Lisa.
"Ish apa main tolak tolak ni!Orang nyanyi pun tak senang."Lisa jeling sambung nyanyi.
"Lisa...kau kenal aku...tak? "Jisoo pun dah naik buku roma tengok Lisa macam budak sakit kebulur penadol.
"Aih...kau Jisoo lah.Kau nak melawak pun hari lain boleh tak?Ish..."Lisa teruss pintal pintal rambut dia lalu nyanyi dengan gaya asyik.
"Betullah kau!Ih kau ni buat kitorang takut lah!"Jennie tolak kasar Lisa.
Rosè yang kuat nangis tu pun peluk Lisa."Lisa!!
"Korang sakit ke apa ni?Macam baru jumpa aku pulak."Lisa rimas.
Ala...kena peluk dengan Jungkook tak rimas pulak..*author roll eyes*
"Kau tu sakit,minah senget!Dah jom balik."Jisoo tarik tangan Lisa.Mereka masuk ke dalam kereta lalu menuju ke rumah Jungkook.
"Bye!"Mereka terus tinggal Lisa di situ.
Lisa pandang rumah tu macam baru jumpa ibu."Jungkook!"
Lisa teringat lalu meluru masuk rumah. Fikiran dah waras balik.Dilihatnya Jungkook dah tertidur kat sofa sambil peluk kusyen bunny.
Comel..!Tengoklah suami siapa.
Lisa usap usap badan Jungkook.Dia baringkan kepala Jungkook di pahanya.
Dia melihat ke handphone Jungkook.Handphone Jungkook masih menyala.Dia usyar peringatan kalendar yang terpampang di skrin handphone itu.
"Happy Anniversary."
Lisa dah start sebak.Kesian Jungkook,menangis hiba masa hari istimewa mereka.Lisa usap usap kepala Jungkook.
"Oppa...sorry."Lisa tutup mulut sebab taknak Jungkook dengar esakan dia.
Tah kenapa dia jadi tak waras tadi. Buang tabiat ke apa aku gi lari rumah.Nyanyi sesorang pula tu kat playground.
Ih...seram pulak bila fikir.Hantu mana dah rasuk badan dia pun dia tak tau.
Jungkook gosok gosok mata.Perogol bersiri mana pecah masuk rumah orang ni?Dia melihat muka Lisa samar samar di atas mukanya.
"Oppa."Lisa senyum gembira.
Jungkook merajuk.Dia tutup muka dengam bunny lalu menangis.
Lisa dah rasa 1000x bersalah.
"Oppa..maafkan chagi.Chagi tak tau kenapa kepala chagi tadi.Mungkin fius terbakar atau wayar tercabut.Hahaha"Lisa cuba ceriakan suasana dengan ketawanya .Namun,tak berhasil.
Jungkook segera bangun lalu meluru ke bilik mereka di tingkat atas.
"Oppa!"
Jungkook tekup muka ke katil.Dia tersedu sedu.Lisa dah start nangis.
"Saeng janganlah macam ni. Kalau oppa nangis chagi nangis jugak tau."
Lisa usyar muka Jungkook yang tengah tekup muka kat katil."Apasal chagi blah macam tu je?Tak bagitau pun. "
"Chagi tak tahu kenapa chagi jadi camtu."
"So sekarang...chagi nak salahkan siapa?"
"Takde siapa salah."
Jungkook kembali nangis.
"Oppa...dah lah."Lisa pulak ikut cara Jungkook nangis.
Dua dua nangis tak berenti.Sedar tak sedar,Lisa dah terlelap.
Jungkook angkat kepala bila dengar esakan halus Lisa dah tak de.
Jungkook senyum.Dia usap pipi Lisa bagi hilangkan air mata."Chagi degil sangat.Dah ada 5 anak pun perangai macam budak budak.Nasiblah oppa penyabar tau."
Jungkook baringkan Lisa elok elok.
"Sweet dreams sayang.Mimpi oppa dan chagi bahagia hingga syurga,ya!Kalau mimpi buruk,siap chagi."
Jungkook cium pipi Lisa lalu terlelap bersama.
Sorry if lwk dia hambar.Skang ni Rynn tak brapa sihat.But demi happy ending,Rynn cuba terbaik k?
(^^)
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romance"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...