Ep 8

393 30 1
                                    

Cabaran!

"Bro,jangan timbulkan masalah kat library.Selesaikan cara baik."Jungkook nasihat baik baik.Hati dia memang takleh terima orang yang dia sayang disakiti.

Wait...

Orang dia sayang?Lisa?

"Macam mana aku nak sabar kalau kau nak tackle girlfriend aku.Malah,dah nak buat kiss scene. Ingat aku tak nampak!"Bentak Taemin lagi.

"No, I dont be couple with you anymore! You now  are my enemy!!"Lisa jerit sekuat hati lagi merentap kasar tangannya yang berada dalam tangan Taemin.

"Jantan dayus! "Tambah Lisa lagi.

"Kurang ajar kau minah!"Taemin nak tampar Lisa,tapi sempat dihalang Jungkook.

"Sorry,harini aku jadi hero.Writer nak aku sebab aku hensem."Jungkook berkata kata sebelum perut Taemin ditumbuk kasar.

Member BTS yang sedar bahawa kookie mereka dalam bahaya segera mendapatkan Jungkook.

"Hey,pahal ni?"Tanya Jin.

"Dia ni hah.Aku rasa memang takleh buat laki lah dia ni.Dayus sangat dengan perempuan.Belum kahwin dengan Lisa dah buat perangai."Jungkook membebel.

Jimin yang mendengar itu segera mengeluarkan lolipop dari mulutnya.
"What?"

"Yeah,as you heard."Jungkook berpeluk tubuh. Acah acah poyo.

Jimin berikan lolipop pada Suga yang berdekatan dengannya."Tolong pegang sat."

"Euww."Kesian Suga.

"Eii kau tak reti nak hormat orang ke?Dia ni lady,pekak,lady!Ke kau buta?Nampak dia cam laki?Cam bibik kau?Batak kuli kau?Come onlah brader,banyak lagi bunga dalam dunia.Kau tak malu ke?"Jimin membebel.Bla bla bla...

"Argh,enough! "Amboii,kau ingat kau Elsa Frozen?

"Kau tunggu kau,setan.Nanti jumpa kat gelanggang kul 5 petang esok.Siapa menang dapat Lisa."Taemin beri kata putus.

"Aku on je."

"Ajal kau dah tiba esok,babun!"
Jerit Taemin dari jauh.

"Yeke?Thanks bagitau."
Jungkook jawab acuh tak acuh

Setelah Taemin beredar,Lisa segera dapatkan Jungkook."Awak betul ke nak gusti dengan dia.Dia ganas dan kuat.Saya risau."

Jungkook yang mendengar mula rasa cair."Dont worry,awak nampak saya macam lembik ke?"

Lisa senyum kecil."No lah.Nampak macam hero saya."

Look,you must thanks to writer Rynn!

"Ehem ehem!"Jisoo berdehem.

Semua berpaling ke arah Jisoo.

"Sejak bila eh kau ada imunisasi terhadap awak-saya?Bukan ke kalau kau dengar awak-saya ,kau akan mual?"Jisoo tersenyum nakal.

Lisa menoleh.Wait!Aku lepas cakap ke?.Dia menoleh ke arah Jungkook pula.Jungkook pun tersenyum nakal.Wink wink!Kenyitan mata.

"What?Jangan ngengada."Lisa mula buat buat marah.

"Saya tak buat apa apa?Awak yang ngengada dulu."Jungkook tersenyum.

"What?"

"Awak tak sedar apa awak cakap tadi?"Jin yang berdekatan Jungkook menyoal.

Lisa buat buat blur.Dia ada cakap benda sweet ke?

"Sesapa please repeat."Since Jungkook tak tau nama member Lisa,dia sebut macam tu jelah.Jennie tolong.

[C] My Universe [Lizkook]Where stories live. Discover now