Ep 20

329 23 0
                                    

"Kookie dah jumpa tempat honeymoon yang sesuai?"Tanya omma.Dia memerhati Jungkook serius.

"Omma janganlah serius sangat"Jungkook tak suka betul orang muka serius.Best ke tabiat camtu?

"Kami dah cadang nak honeymoon dekat Jepun hujung bulan Mei nanti.Time tu musim bunga sakura."Lisa menyampuk.Dia senyum memandang omma Jungkook.No.Omma dia jugak sekarang!

"Wow!Good decision.Kenapa tak pilih Paris?"Tanya Omma yang berjiwa muda.

"Erm...klishe sangatlah,omma.Lagipun sana banyak orang inggeris yang budaya barat.Kookie takut diorang kacau Lisa."Jungkook bernada prihatin.

Eleh.Omma dulu ramai kena kacau.Appa bangga tau sebab omma popular.Hehehe...takyah citer kat anak.Nanti anak dia ingat omma dia buang tabiat.

"Dah nak dekat hujung bulan Mei kan?"

"Haah,Sabtu depan."

"Omma harap kamu semua selamat.Take care."

"Thank you, omma!"

____________________________________

"Oppa sayang,dah pick up barang barang sume dah?"

"Dah...oppa?"

"Dah lama dah siap."

"Tak sabarnya nak pergi Jepun!Tengok bunga sakura."Lisa tersenyum. Dia kelihatan comel bila letak tangan kat dua dua belah pipi dia.

"Hurm?Tak sabar?"Jungkook senyum nakal.Lagi sekali...

"Ish oppa ni kenapa?"Lisa tumbuk bahu Jungkook.

"Aduh,sakitlah! "

Japan,siap sedia dengan kedatangan pasangan dua sejoli ni!

_______________________________

Kelihatan pesawat Air Lines selamat mendarat di Tokyo,Jepun.Tepat pada pukul 7.45 malam.

"Konnichiwa!"Kata seorang pramugari Jepun.Jungkook asyik tersenyum je bila jumpa pramugari tu.Lisa segera cubit pinggang Jungkook.

"Jangan ngengada!"

"Aduh! Ada jugak ketam dalam aeroplane."Jungkook gosok gosok pinggangnya.Bisa baii...

Setelah keluar dari Tokyo International Airport(T.I.A),mereka terus menaiki teksi dan menuju ke sebuah rumah desa Jepun.Rumah itu telah ditempah khas untuk mereka.

"Cantiknya rumah ni!"Lisa melilau ke rumah desa Jepun itu.Di luarnya terdapat tasik ikan koi dengan deretan pohon bongsai.

Lagipun,rumah desa Jepun itu tidak jauh dari sebuah taman bunga.Dapatlah selalu pergi tengok bunga sakura hari hari!

"Sepanjang kita dalam rumah ni,oppa nak chagi pakai je kimono ni."

Lisa ambil kimono dari tangan Jungkook dan menelitinya.Ok je.Warna pink dengan bunga bunga hijau di bahagian bawah gaun kimono

"Taknaklah...nanti chagi nampak gemuk."

"Mana adalah,masih nampak macam kerengga."Jungkook tertawa geli hati.

"Aiip!Kita bukan binatang yeh."Lisa buat muka cemberut cakoi dia.

"Chagi,jom tidur.Oppa ngantuklah."Jungkook pegang tangan Lisa.Dia tersenyum kepenatan.

"Ala...baru pukul 8.50."Lisa buat lagi muka cemberut dia.Kali ni bukan macam cakoi,macam tapai penyek.

Bayangkan...tapai penyek still nampak sedap and manis.Camtu jugak perasaan Jungkook bila pandang Lisa dengan muka cemberut dia.

"Takde.Masa sekarang tipu kita.Oppa dah ngantuk ni.Taknak teman oppa  tido ke?"

"No."Lisa masih sibuk membelek kimono di tangan dia.Ih,cantiklah!Mana Jungkook dapat ni?

"Tak kesahlah.Boleh je."Jungkook angkat bahu belah kanan.Sempat buat wink dekat Lisa.

"Boleh apa?"

Jungkook terus cempung badan Lisa.

"Yah Jungkook-ah!"Lisa terkejut.

Jungkook dukung Lisa lalu bawak ke bilik.Bilik dalam tu ada katil,tapi katil dia macam dua tilam diletak ke lantai dengan dua bantal dan roll pillow.Selimut dia pulak kongsi.

Tradisi sangat.
Sesuai untuk diorang.

"Good night,my little chagi"Ujar Jungkook lalu terus tido.Dia menggenggam erat tangan Lisa. Takut Lisa lari.

Buang tabiat ke apa Lisa nak lari memalam?

Lisa pulak still wake up."La...bosanlah."

Dah 10 minit,Lisa intai muka Jungkook yang membelakanginya.Jungkook dah tido.Tapi tangannya masih digenggam erat oleh Jungkook,sedari tadi.

"Hem...kookie?"Lisa panggil Jungkook.

Jungkook masih tido.Dah berdengkur dah.

"Ala..."Lisa bangun dari posisi baring ke posisi duduk.

"Awalnya Kookie tido, nak sweet sebelum tido pun tak ada."Lisa gumam sendiri.

"Berdengkur pun macam orang kerja buruh."Ejek Lisa lalu tertawa halus.Tak elok ko ngumpat laki ko...

Lisa pun tido."Its okay,mataku.Try tido eh."Lisa pejam mata.

Wink!

Mata Jungkook mula bermain!

"Argh,tak bo..."Lisa tak sempat habiskan kata sebab terkedu.

Muka Jungkook atas dia sekarang!Oppa!

"Still takleh tido?"Tanya Jungkook.

"Err...tak..."Lisa jawab teragak agak.Kookie,janganlah pandang macam tu!Chagi malulah!

Ingat Kookie punya jantung tak dup dap dup dap ke?Tengok muka Lisa yang cantik ni?

"Chagi,oppa cuba nak tahan diri oppa.Oppa ingat chagi tak sudi lagi.Tapi,sorry oppa tak boleh..."

Malam itu menjadi saksi percintaan mereka berdua...

Baiklah... Soalan matematik.
Berapa masa yang diambil dari TIA ke rumah desa Jepun Lizkook?

Sorry tau if ada typo.Rynn memang ada pertalian musuh dengan typo sejak zaman azali lagi.Hikhik!
Hope enjoy! \( ^ ^)/

[C] My Universe [Lizkook]Where stories live. Discover now