Ep 24

264 21 0
                                    

Dugaan!

Sudah dua minggu masa dihabiskan di Tokyo,Jepun itu.Musim bunga masih lagi kekal.Honeymoon mereka bakal berakhir malam ini.

Lisa sibuk menyusun gifts untuk kawan kawan dan familynya.

"Banyaknya hadiah,untuk siapa?"

"Ini untuk mummy,ini untuk daddy,ini untuk Rosé,untuk Jennie dan ni untuk Jisoo!"Lisa tunjuk kelima lima hadiah untuk rakan rakannya.Semua cantik cantik belaka.Pandai Lisa pilih hadiah.

"Wah!Untuk oppa takde?"Jungkook tunjuk ke arah dirinya.

"Takde!Uweek!"Lisa jelir lidah.Mengejek le tu!

Jungkook buat muka seposen."Ala siapa kesah?Oppa lagi banyak hadiah best best!Huh!"

Lisa jeling sedikit.Saje usyar barang barang hadiah yang Jungkook beli.Banyaknya!

Ada figura avenger limited edition,smartwatch dua kotak,keychain 20 set,lampu hati,...

Kejap!

Lampu hati?

"Ni oppa punya ke?"Tanya Lisa hairan.

"Yup!Beli kat kedai cenderamata tadi.Kedai tu famous. "

Jungkook menyambung lipatan bajunya.Apasal pulak minah ni tanya?Hem...ada kes ni.

"Ehem!Oppa beli untuk siapa?"Lisa bertanya lagi.

"Aish mestilah untuk oppa,"

"Kenapa oppa beli sepasang lampu hati ni?Chagi peliklah.

"Ini...untuk oppa.Dah jangan usik.Nanti penyek."Jungkook rampas lampu hati di tangan Lisa.

Lisa buat muka macam nak nangis."Oppa ada pompuan lain eh?"

"Kalau ada pun,chagi kesah ke?"

"Kesahlah!Apa oppa ni tak sukalah!"Lisa tumbuk tumbuk dada Jungkook.

Jungkook tergelak kecil.Tangan lembut macam tangan span ,ada hati nak sibuk tumbuk tumbuk orang.

"Hahaha!"

Jungkook gelak jahat.Wink wink!

"Oppa!"

"Takdelah..."Jungkook pegang lembut pipi Lisa.

"Lampu hati ni,oppa beli sebagai satu telekomunikasi antara oppa dan chagi."

"Hah?"Lisa tak faham.

"Cuba sentuh lampu hati tu."

Lisa sentuh salah satu dari sepasang lampu hati itu.Lampu hati yang disentuh Lisa menyala,diikuti lampu satu lagi.

Wah!Hebatnya!Sentuh je dah boleh hidup dua dua sekali!

"Tengok, ajaibkan!"

"Yeah,amazing!"

Jungkook senyum comel."Nilah satu teknologi terkini.Dia sama je macam smartphone,cuma yang sini sentuh guna tangan je."

"Oh!"

Jungkook berikan satu lampu hati pada Lisa dan satu lagi untuknya.

"Bila oppa rindu chagi,oppa boleh sentuh lampu hati ni.Nanti bila lampu chagi dah menyala,chagi akan tau yang oppa rindu chagi."

Jungkook wink dekat Lisa.Tapi Lisa tak nampak.Dok busy usyar lampu hati yang Jungkook bagi.Aduh minah comey ni,palaukan kita lak.

"Oppa beli je barang hebat untuk chagi.Tapi chagu tak beli pun hadiah apa apa untuk oppa."Lisa buat muka mendung.Aduh,janganlah hujan!

"Ala chagi ni.Oppa tak mintak pun apa apa."

"Tapi,chagi tak mintak pun,oppa bagi jugak lampu ni.Tak ke sama tu?"

"Dah oppa nak bagi,oppa bagilah.Alah muka tak mau camtu,ce senyum."

Lisa senyum manis kat Jungkook. Jungkook membalasnya.

"Hah!Camtulah baru isteri Jungkook!Comel macam Jungkook!"

"Perasan!"

_______________________________________

"Annyeong!"Sapa Jungkook dan Lisa bila tiba di Cheonmi's Restaurant yang terletak di tengah tengah kota Incheon.

Baru semalam mereka selamat tiba di Incheon,Korea.Kini,keluarga Jungkook dan keluarga Lisa menyambut ketibaan menantu mereka.

"Annyeong!"

"Bila pulang dari Jepun?"

"Baru semalam,omma."Kata Jungkook sopan.

Mereka sume terus mengambil order.Makanan mereka makan dengan berselera sekali.Sedap beb!

"Oppa,meriahkan family kita."Lisa senyum kepada Jungkook.Jungkook yang sibuk kunyah stik senyum.

"Ya."

"Happynya dengan family."

"Lagi happy klu family ni tambah besar dengan kelahiran cucu cicit."Jungkook tergelak gelak.

Lisa buat muka cemberut.Mula lagi.

Jungkook tatap stik di pinggan Lisa.Minah ni makan ke tak stik tu?Tak luak pun.

"Chagi taknak ke stik tu?"

"Taknak...kenapa oppa ta..."

Belum sempat Lisa habis cakap,Jungkook tarik pinggan Lisa."Takpe, oppa habiskan!"

Lisa senyum je.Makan banyak tapi tak gemuk gemuk.Alhmadulillah.Dengar citer sebelum kahwin Jungkook slalu juga pergi gim.Patut badan sado.Hehe!

Jungkook yang sibuk makan stik mula pelik."Chagi usyar oppa lama lama ni kenapa? Kutuk oppa dalam hati eh?Oppa taulah oppa kuat makan."

"Mana adalah!Puji oppa."

Jungkook senyum riang.Lisa pula sambung makan dessert di depannya.Lisa seorang yang baik dan lembut.Cantik,baik dan hormat orang lebih tua.Memang sesuai buat bini dan mak anak.

Chagi,oppa akan sentiasa sayangi chagi.Chagilah cinta hati oppa sampai bila bila.

Walaupun chagi pernah tampar oppa,sekali,oppa takde pun amik hati.Salah oppa sebab kutuk chagi.Oppa ni gurau dengan geng oppa tak kena tempat kan?

Chagi ingat ni ya,chagi  tu ibarat bunga sakura saeng,yang mekar dan cantik lepas musim panas.Samalah macam situasi kita...

Chagi muncul dalam hidup oppa lepas keperitan yang oppa hadapi.Thank you,sayang...


Like?Vote and comment supaya Rynn bersemangat nk buat cerita baru!
(^ o ^)

[C] My Universe [Lizkook]Where stories live. Discover now