Lamaran
"Kau bersiap macam anak siput ni kenapa?"Perhati Rosè.
"Aku kena nampak elegan."
"Asal?"
"Jungkook ajak aku dating!"
"Dating?Bukan dia ajak kau ke kafe je ke?Bukan gi hotel 5 bintang pun."
"Eh?Kafe pun ada class apa?"
"Lecehlah kau ni."
"Dah tu.Aku nak kau tolong pilihkan.Lipstick warna red dark atau warna pink blossom?"
"Pink blossom"
"Yeah!Nampak cantik kan?"
Honk! honk!
"Alamak,Jungkook dah sampai!Pinjam beg kau eh!"
Lisa terus rembat beg Rosè yang warna purple."Ah!Lisa!"
"Annyeong! "Sapa Lisa pada Jungkook.
Jungkook memerhati Lisa atas bawah sambil berpeluk tubuh.Cantik.Kot berbulu di leher warna dark purple dengan seluar jeans warna hitam.Beg pulak warna purple.Rambut coklat Lisa pula cantik ikal mayang.
"Wawawa!Puan Rosè!"Jerit beg purple Rosè.Ala Rosè bukan kesah pun.
"Ermm,Kookie?"
"Kookie,jomlah."Lisa tepuk bahu Jungkook.Jungkook tersedar. Aduh dok sibuk perhati Lisa.
Mereka berdua menuju ke Mochi of Heaven Cafe.
__________________________________
"Berikan kami lima strawberry mochi, lima chocolate mochi dan dua chocolate latte.
"Baik tuan."
Sementara menunggu hidangan sampai,mereka bual bual kosong.Tiba pesanan.mereka pun makan.Sedap woo strawberry mochi.
Ketika Jungkook syok makan,dia tersedar kehadiran Taemin.Dia berhampiran kafe itu.Jungkook segera telan liur.Takut Taemin rosakkan rancangan dia.
"Lisa,dah siap makan?"Tanya Jungkook.
"Dah,kena..."
"Waiter,bill!"
Setelah membayar,Jungkook segera tarik tangan Lisa ke luar kafe.
"Kenapa tergesa gesa ni,Jungkook? "
"Takde apa."Jungkook tersengih sengih.
Mereka menaiki kereta lalu menuju ke Flower Blooming Garden.Ketika itu,taman itu penuh dengan pokok ginkgo kerana musim luruh.Mereka bersiar siar di taman itu.
"Sejuk je kan tengok daun daun ni luruh."Kata Lisa.
"Yup."Jawab Jungkook sambil sepak sepak daun gingko yang banyak berkumpul di jalan.
Mereka sampai disatu tasik.Tasik itu kelihatan tiada orang.Biasanya penuh tasik itu dengan orang ramai.Tasik tulah menjadi kebanggaan Flower Blooming Park kerana terdapat dua angsa putih dengan bulu bersinar di situ.
"Biasanya ramai orang kat sini,kan?"Lisa bernada hairan.
"Iyalah."Jungkook pura pura pelik.
"Lisa,cuba tengok dekat angsa tu."
"Erm?"
"Angsa tu selalu je bersama kan?Walaupun diorang ada sayap untuk terbang,but diorang tak pernah berpisah."
"Ye."Lisa memerhati angsa angsa itu.Tanda lahir di angsa pertama dan kedua menunjukkan bukti yang angsa ni angsa yang sama macam dulu.
"Macam tulah saya nakkan terjadi pada kita."Jungkook berucap tenang.
"Maksud awak?"Lisa buat buat blur.Padahal hati dah berdetak kompang dah.
"Lisa..."Jungkook beralih memandang Lisa.Dia memegang kedua dua tangan Lisa.Erat.
"Ya?"Lisa rasa nak lunyai tengok senyuman manis Jungkook. Comel!
"I love you."
Pandangan Jungkook redup namun memanah mata Lisa.Jantung Lisa berdetak kuat,tapi dia tak kuat.Time to bye,egoisme!
"I love you too."Lisa tersenyum manis.
"Lisa,kalau saya nak awak jadi milik saya sampai bila bila,awak sudi tak?"
"Ofcourse saya sudi."Lisa cuba tahan gabra. Hati dia macam nak meloncat loncat sampai keluar.
Jungkook mengusap rambut Lisa.Lalu,muka masing masing didekatkan.
Satu kucupan terjadi.Bibir Jungkook singgah di bibir Lisa.Bukan singgah.Menetap...lama.
"I love you,Lisa."Hati Jungkook berlagu indah.
"I love you,too Jungkook. Real love."Bagai ada walkie talkie antara hati mereka,Lisa membalas kalimah itu.
#overjoyed!
#lizkookforever!
''(^ 3 ^)(^ ¤ ^)´´
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romance"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...