Ep 21

319 23 0
                                    

True Luv

"Chagi!Dah siap ke?"Jerit Jungkook dari pintu rumahnya.

Harini mereka akan berjalan jalan melihat bunga sakura.Bunga Sakura dekat Jepang memang cantik!

"Kejap!"Jerit Lisa.Dia sibuk menyisir rambutnya. Terus dia mencapai kot berbulu di leher warna coklat dan berlari keluar rumah.

"Apalah chagi ni.Lambat mengalahkan anak siput."

"Ish oppa diam."Lisa segera letak jari telunjuknya di bibir Jungkook lalu segera lari meninggalkan Jungkook.

Jungkook berlari kejar Lisa."Ni lah perempuan zaman sekarang. Pandai macam kucing carik ikan."Bebel Jungkook.

"What?!"

"Chow dulu!"

"Oppa!!!"

Lisa segera lari kejar Jungkook.Memang nak kena budak ni!Terikut sangat perangai V yang budak budak tu!

____________________________________

Mereka berjalan jalan di sekitar taman itu.Mereka datang awal,dalam pukul 7.30 pagi.Angin pagi mula bertiupan.Bunga bunga sakura jatuh terbang merata rata.Cantiknya!

"Cantikkan bunga sakura ni."Kata Jungkook.Sejuk je mata dia bila lihat bunga bunga tu terbang.

"Yup! Macam chagi kan?"Kata Lisa.Mulalah tu...

"Eh siapa kata?"

Lisa buat muka cemberut dia.Mula lah tu muncung panjang macam paruh burung belatuk.

"Taulah kita tak cantik".Muka monyok dia muncul.Cute pulak tengok.

Jungkook ketawa riang."Mana adalah.Chagi lagi cantik dari bunga sakura tu."Kata Jungkook sambil cubit pipi kanan Lisa.

"Hihi!"Lisa senyum manja.

Bunga bunga sakura yang memandang dari jauh mula membawang.Ni pembawakan dosa ni!

"Oi korang,jantan hensem tu kata kita buruklah."

"Oh yeke?"

"Ye,dia kata dia punya chagi dia tu lagi cantik."

"Baik takyah datang tengok kita."

"Tapi diaorang sweetlah.Best tengok macam kdrama.Baik tengok ni dari bazir elektrik tengok tv sendiri."

"Woi!Ko nak aku lempang kau dengan ranting ni ke?Kita mana ada tv."

"Jomlah balas dendam."

"Jom! "

"Takyah ah...diorang sweet sweet aja tu.Macam oppa-chagi. "

"Nak jugak!"

"Jom bala tentera semua."

Sepohon pokok sakura mula menggugurkan bunga bunga sakuranya.Banyak macam hujan jatuh atas Jungkook and Lisa.

"Ah!"Mereka terkejut sesama.

Mereka memandang ke pohon di atas sebelah mereka."Thank you, pohon sakuraku!"

"Wae?"Diorang mula pelik.Ahli ahli geng bunga sakura.

"Weee!"Diorang main campak campak bunga sakura.Banyak weyh bertimbun macam musim daun ginkgo!

Sementara taman masih kosong,diorang duduk di dalam timbunan bunga sakura tu sambil main main.Konon konon tengah berendam dalam kolam sakura!

Wuu bestnya writer Rynn pun nak join sweet couple lizkook ni gak(" _ ")

"Kan aku dah kata membazir je kita gugur tadi."

"Ala nnti kita gugur gak."

"Huh,keras kepala."

Ni nak citer pasal bunga sakura ke apa ni?

Ok ok kita continue dengan sweet couple lizkook.

___________________________________

Kring kring kring kring!
Aiskrim!
Aiskrim!

Jungkook yang nampak orang jual aiskrim tu mula meloncat loncat macam tak cukup tanah.

"Oppa kenapa?Sakit ke?Chagi bawak penadol."Lisa pura pura prihatin.

"Jom beli aiskrim!"Jungkook segera tarik tangan Lisa.Dia tak kesah pun Lisa perli dia ke apa.Dia memang minat makanan!

Sesudah beli aiskrim...

"Sedapnya."Lisa pejam mata.Leka betul menikmati strawberry ice cream nya itu.

Jungkook yang memerhati pun dia tak perasan. "Apalah chagi ni.Comot."

"Umph?"Lisa bukak mata.Tangan Jungkook sekali lagi tolong dia.Tolong lapkan aiskrim di hujung mulut dia.

Banyak betul jasa tangan Jungkook kat dia.Lisa terharu.

"Dah comel chagi!Ihh comelnyaaa!"Jungkook tarik pipi Lisa lagi.

"Oppa!"

Dah habis makan aiskrim, diorang pun nikmati keenakkan duduk bawah pokok sakura.

Lisa perhati je Jungkook. Jungkook dok senyum je dekat pohon sakura atas dia.

"Oppa tak takut nnti hujan bunga sakura lagi?"

"Tak,best apa."Wink wink!

"Kenapa oppa asyik senyum kat pohon atas tu?"Lisa kerut dahi.Kelakar pulak tengok.

"Oppa tengah ejek pohon sakura ni."

"Ejek?"

"Yup!Tengoklah pohon dia.Bunga sakura yang cantik tu selalu tinggalkan dia semusim setiap tahun.Lepas tu muncul balik masa musim bunga."

Jungkook terus berpaling pandang Lisa.Dia mengenggam erat tangan Lisa."Oppa tak nak benda tu jadi pada chagi.Oppa nak chagi sentiasa ada bersama oppa.Oppa sayang chagi."

Lisa rasa terharu."Oppa...chagi..chagi pun sayang sangat dekat oppa.Kalau boleh,chagi nak pergi dulu sebelum..."

Chu~~

Bibir hangat Jungkook terasa di bibir Lisa.Lisa pejam mata perlahan lahan.

"Please,dont say it again.Kita pergi sama sama eyh?"

Lisa angguk sambil senyum.Mata mula berair.Ala mata ni slalu buat masalah!Wuwuwu!

Nyanyian lagu Boy in Luv feat Hasley berirama merdu dalam hati Jungkook.

Lisa,I love you!

Serius,skang ni Rynn rasa nk nangis.Klu korang bayangkan benda tu jadi kat korang,aww romatik!

Sambung next ep.Diorang lagi sweet!

Rynn sayang korang!^^

[C] My Universe [Lizkook]Where stories live. Discover now