Ep 26

232 28 0
                                    

I love you,oppa...

Lisa menemani Jungkook di birai katil hospital.Kepala Jungkook berbalut.Kesian Jungkook.

Lisa mula menangis teresak esak.Mengenang diri yang berdosa pada suami.Lisa genggam erat tangan kanan Jungkook. Dia menangis semahu mahunya di sisi Jungkook.

Omma dan appa Jungkook hanya memandang.Tak tau nak cakap apa dah.Sedih tu memang sedih.Yelah anak sendiri kan?Omma semalam dah nangis teruk dah.

Tinggal tunggu keputusan doktor apek tu je.Ala,nama doktor tu Ah Peik.Dia yang rawat Jungkook.Khabar angin kata dia memang sifu dalam bab bab rawatan macam ni.

Mummy dan Daddy Lisa mengurut ngurut belakang Lisa.

"Sabar ya,sayang.Doa Jungkook cepat sembuh."

Cakaplah apa apa pun!Lisa memang dah hati basi.Takleh terima dah kata kata sopan macam tu!

"Can you all leave me alone?"Pinta Lisa lembut sambil suara serak.

Omma,appa,mummy and daddy mula berpandangan. Masing masing mengangguk setuju, lalu tinggalkan Lisa seorang dengan Jungkook.

Lisa amati wajah Jungkook.Hensem. Bila ketawa macam Maleficent,comel sangat.

"Oppa,maafkan chagi eh."Lisa bersuara lemah.

"Lisa tau Lisa salah.Lisa ibarat macam budak kecil takda pale otak je kan?Slalu cari pasal dengan oppa.Dari sebelum kita kahwin lagi."

Lisa mula meleleh hingus.Di lap hingus itu dengan tisu lalu menyambung ayatnya,mengharapkan Jungkook mendengar.

Walaupun dia lemah.

"Chagi jahat.Chagi selalu buli oppa."

"Dahlah oppa...janganlah merajuk lagi.Bangunlah,dari mimpi ngeri oppa.Takyah buat buat tidur."

Jungkook masih lagi kaku.Doktor kata dia koma.Tapi dalam jangka masa pendek je.Tolonglah,tuhan...

"Oppa,oppa jangan cuba nak mungkir janji dengan chagi.Chagi bukan budak down sindrom.Chagi ingat lagi yang oppa pernah janji nak tinggalkan dunia ni sama sama dengan chagi."

"Bangunlah oppa,Lisa merayu ni."

"Isk isk isk!"Lisa menangis di tangan Jungkook.Tangan Jungkook sejuk sangat,membuatkan dia makin ketakutan.Lisa yang mula mengalah ingin ke tandas.Nak menangis semahu mahunya dalam tu.

Ketika Lisa ingin melangkah pergi, tangan Lisa ditarik.Lisa terduduk semula.

"Yah oppa,oppa dah sedar!Yeay yihaa!"Lisa terloncat loncat di atas kerusi sebelah Jungkook.

"Doktor!"Segera Lisa melolong panggil doktor macan orang happy giler dapat ferarri percuma.

Jungkook muka berkerut."Excuse me?Boleh saya tanya?Awak ni siapa?Kenapa nangis untuk saya?Kenapa saya oppa awak pulak?"Tanya Jungkook bertubi tubi.

Lisa terkesima.Jungkook buat muka dengan mata mengharap.Serta merta terasa dunianya terbalik,goyang goyang, gelap.

Lisa segera geleng kepala.Ni bukan masanya untuk pengsan.

"Come on,Kook! Oppa ingat lawak ke!"Lisa buat muka orang sembelit.

"Serius,saya tak tau ni?Awak siapa?Pleaselah takyah memarah, saya tak tau pape kan!"Jungkook bentak Lisa.

Lisa sekali lagi rasa ada macam guruh dekat telinga dia.Kemudian,pintu ditolak dari luar.Kelihatan doktor Ah Peik, omma,appa,daddy dan mummy masuk.

Lisa segera meluru ke Dokter Ah Peik.

"Doktor, boleh tak doktor check oppa saya bebetul.Saya tak faham kenapa dia kena gurau dengan saya time dia sakit macam ni."Lisa jeling tajam ke Jungkook.

Jungkook tidak tahu apa apa lalu terus angkat bahu."What?"

Dokter Ah Peik mula hela nafas panjang.
"Puan,saya harap puan bersabar."

"Memang Saya tak boleh sabar lagi!Oppa saya tengah dok sakit buat perangai bodoh dia."Lisa berpeluk tubuh.

"Puan,suami puan hilang ingatan.Hal ini kerana hentakan kuat di bahagian kiri kepalanya.Di kiri kepala terdapat memori otak,lalu ia dah rosak.Lagipun, dia ada sindrom cepat migrain bila pening.Maka,sebahagian dari memori saeng puan telah hilang.Dan hanya dapat dikembalikam jika dilakukan proses terapi dan bantuan keluarga.Termasuk bantuan puan yang utama,kerana puan orang terakhir dengan dia."

Ujar Doktor Ah Peik panjang lebar.Dah macam rap.

"What earth??"

Lisa rasa dunia dia berpusing ligat,gelap.Dan dia rasa kepala otak sakit dan tekak mual.Lama lama,badan dia rebah menimpa bumi.

"Lisa!"

_________________________________

Lisa bangun. Dia toleh sebelah.Kelihatan Jungkook tersenyum manis padanya. Mereka baring di atas hamparan hijau yang dikelilingi bunga lavender. Di atasnya mereka sekawan rama rama terbang dan dilatari awan redup yang membiru.

"Oppa!"Lisa peluk Jungkook.Jungkook tertawa kecil.

"Chagi dah bangun?Tak ngantuk dah?"

"Tak,sebab oppa ada!Ruginya chagi tido!"

"Hahaha,chagi ni."

"Oppa,oppa ingat tak chagi?"

"Ingat,cuma kat dunia luar tu,oppa dah lupa chagi."

"Kenapa oppa lupakam?"Suara Lisa kedengaran nak nangis.

"Bukan ke si apek tu dah bagitau?"Jungkook tertawa Comel.

Lisa juga tergelak."Oppa ni..."

"Chagi,chagi sayang tak oppa?"

"Sayang sayang sayang! "

"Kalau sayang,chagi kena kembalikam ingatan oppa.Supaya nanti kita boleh sama sama dalam syurga."

"Macam mana?"

"Ikut kata hati noona.Kalau kita sayang orang tu,buat dia sayang kita balik.Jangan biar aje kita ss."

"Ss?Screen shot?"

"Hahaha!Bukanlah chagi.Syok sendiri!"

"Oh!"Lisa garu kepala.Buat macam budak bodoh.Saje nak gembirakan hati Jungkook.

"Apalah Lisa ni?!"Jungkook gelak.

Lisa ikut ketawa sama.Tiba tiba Jungkook bersin.Terbau debu bunga Lavender.

"Achuu!"

Comey je dengar!

Lisa terjaga dari tido.Dia menoleh ke tepi.Kelihatan Jungkook realitinya sedang main game di phone sambil lap hingus di hidung.

"Aduh achem pulak dah."Jungkook bebel sendiri.Dia lap hingus.Nampak comel macam baby je di mata Lisa.

Lisa segera turun dari katil lalu peluk Jungkook.

"Eh?"

"Jungkook,Lisa mintak maaf!Mianhae oppa!!"

Kalau suka silalah ringankan tangan macam spongebob untuk vote ya.Rajin jugaklah comment supaya Rynn lebih semangat nk wat citer baru!

Thank you!Sayanggg korang!
(^ _ ^)

[C] My Universe [Lizkook]Where stories live. Discover now