Ep 27

243 19 0
                                    

Mission!

Esoknya..

Harini Jungkook dibenarkan pulang tepat pukul 7 malam.Omma Jungkook berkeras mahu hantar Jungkook ke rumah Lisa walaupun Jungkook taknak.

Jungkook kenal omma dan appa.Cuma Lisa masalahnya.Di memorinya banyak tersimpan kenangannya bersama gadis itu,tetapi persoalannya sekarang,siapa Lisa sebenarnya dalam hidupnya?

"Jemput masuk kookie."Lisa bersuara lembut.Jungkook menjejak kaki ke rumah itu.Rumah itu kemas,nampak moden dengan penggayaan putih kelabu.

Terdapat juga perabot merah di situ.Jungkook tersenyum,warna kegemarannya memang warna merah!

Betul ke minah ni bini dia?No!Nak bukti!Taknak aku tayang body kat orang yang belum aku kenal!

"Kookie duduk sini,Lisa pergi masak."Lisa senyum.

Jungkook balas senyuman itu.Nak cair Lisa tengok. Tapi,senyumannya tu tak ceria.Mungkin Jungkook masih anggap dia orang asing.Takpelah.

Jungkook menonton tv sambil Lisa sibuk siapkan makanan feveret Jungkook.

"Kimchi wajib ada!Nak buat biskutlah!Pastu,sediakan salad buah dengan mayonis dan jus epal.Mochi coklat mocha pun bolehlah!Eh jap!Spicy cake rice,yes!"

Lisa segera susah payah buat makanan tu.Semua dia siapkan sekaligus.Dia mesti tambatkan hati suami dengan perut dia dulu!

Lepas 1 jam,makanan siap.Kookie yang sibuk tengok movie Train to Busan 2 menoleh apabila nama manjanya dipanggil.

"Yah kookie!Dinner already now!"

"Ok!"

Ketika Jungkook tiba,matanya terpaku pada makanan makanan feveretnya.
"What the..."

"Surprise!"

Lisa senyum.

"Macam mana Lisa tau Kookie suka makan ni?"

"Sebab..."Lisa peluk Jungkook.

"Kookie,suami sah pada Lisa."

Jungkook rasa kurang selesa.Dia tolak badan Lisa lembut.

"Jom makan.Kookie lapar."Jungkook tersengih.

Lisa yang mulanya terasa dengan tolakan Jungkook mula tertawa riang lihat aksi Jungkook.

"Jom!"

Jungkook tersenyum lihat ketawa Lisa. Ketawa Lisa...kenapa dia rasa macam sejuk je hati lepas happykan dia?

Sebab dia bini kau!

Argh,jap!Aku in process to accept!Please understand!

Aku nak tau sekarang aku kahwin dengan dia atas dasar cinta or paksa?Habis kalau atas dasar cinta,mana Chaeyoung aku dah campak?

__________________________________

Habis je dinner,cerita Train to Busan 2
pun dah habis.

"Tadi oppa...opss!Kookie,tengok cerita apa?"Lisa duduk di sebelah Jungkook yang sedang sibuk dengan remote di tangannya.

Tersasul pulak. Maybe Jungkook belum ready.

"Oh...Train to Busan."

Lisa bermuka mendung."Ala...ruginya tak tengok."

Jungkook pandang muka Lisa.Lisa punya muka macam terlebih cuka pulak.Jungkook tergelak.

"Kenapa?"Lisa berpaling.

Jungkook geleng kepala."Takpe,ada satu lagi cerita.Kat Astro Best."

"Cerita apa?"

Jungkook terus tayang cerita tu.Selfie from Hell!What the...

"Ni hah!Baru best!"

Lagu cerita seram tu dah mula start dah.Hati Lisa berdetak laju.

"Yah Jungkook ah!Kenapa tayang ni?!"Lisa tutup muka dengan kusyen emojinya.

Jungkook tergelak terbahak bahak."Rilex la Lisa,Kookie ada."

Lisa pandang muka Jungkook. Oklah!Asalkan Jungkook di sebelah dia.

Mereka terus syok tengok cerita seram barat tu.Jungkook je macam beria,Lisa pulak macam orang nak kencing dok terkepit kepit and berpeluk dengan bantal dia.

Jungkook yang pandang Lisa mula berniat nakal dalam hati.Nak buli japlah.

Jungkook terus ambil bantal emoji di tangan Lisa.Lisa tersentak. "Kookie bagi balik!"

"Ala asyik Lisa je pegang,bagilah kookie pulak."Jungkook peluk peluk bantal emoji tu.Gebunya!

Lisa mula berkeringat.Dahlah cerita tu slalu buat scene mengejut,suara seram,muka pecah pecah.Ni calon yang tak pernah pergi spa ke apa si hantu ni!Takde taste!Salun pun apatah lagi dengan rambut serabai macam baru kena renjatan elektrik 2000 voltan!

Jungkook setia memeluk bantal itu walaupun Lisa tarik banyak kali.

"Lisa,dah takde seram dah.Dah happy ending.Ce tengok tu orang tu nak masuk bilik, tido."

Mata Jungkook terarah pada kaca tv.Kelihatan cerita hantu itu sedang paparkan seorang budak ingin masuk ke satu bilik.

"Tipu!"Lisa pejam mata.

"Tak caya pilah tengok tv tu."Jungkook gelak kecil.

Lisa macam anak bapak,pun tengok.Dia dok perhati je budak kecil lelaki yang nak masuk bilik tu kat kaca tv.Dah hilang ke hantu tu?Yeke happy ending?Lisa memang suka happy ending!

Sedang Lisa sibuk perhati kaca tv,trus muncul hantu dengan muka paling seram pernah Lisa tengok.Siap ada scene mengejut dan suara kuat yang nyaring.

"Ahhh!"Lisa segera peluk lengan Jungkook. Dia menangis.

Jungkook terkejut tengok Lisa."Takyah la nangis."

"Taaa..tak...kut..."Lisa dah tersedu sedu sebab terkejut sangat.

Jungkook mula kesian.Terus dia tutup tv dan melangkah pergi.

"Tunggu Kookie!"Lisa kejar Jungkook.

Jungkook terus tunggu Lisa."Aish,cepatlah.."Lisa cepat pegang erat tangan Jungkook.

Dia pejam je mata sepanjang Jungkook pimpin dia naik. Dia ketakutan sangat sampai taknak tengok apa apa.Jungkook dah tergelak tengok Lisa.

Sampai bilik mereka pun tido.Tapi asing asing.Jungkook tido kat bilik sebelah Lisa.Lisa pulak tido di bilik masterroom.Bilik dia dengan oppanya dulu...

"Kookie..."Lisa panggil lemah.Jungkook yang baru nak tutup pintu menoleh,"Ya?"

"Temanlah."Lisa buat muka kesian.

Jungkook yang perhati pun kesian jugak."Ermm..."

"Tolonglah..."

"Ok."Jungkook masuk lalu tido di sebelah Lisa.Lisa muka murung je,sebab takut.Lisa terus peluk Jungkook.

"Lisa takut."

Jungkook pejam je mata.Minah ni memang betul takut.Sampai nangis dia.Semua salah kau la ni,Kookie.Perangai nak buli orang je.Hyungs kau yang lagi tua dari kau tu pun kau berani nak buli!

Jungkook toleh ke Lisa.Dah tido budak ni.Comel je tido.Haha!

"Good night, chagi..."

Rynn rasa Rynn kena baiki handphone Rynn sebab banyak semut dah masuk dalam handphone Rynn.Tu sebab banyak lawak hambar.Heheh sorry!

[C] My Universe [Lizkook]Where stories live. Discover now