Sweet as Sugar"Alalala...sweetnya."Jimin melihat scene di hadapannya kini.Lisa sedang tidur dengan kepalanya di bahu Jungkook manakala Jungkook sedang menggenggam erat tangan Lisa.
"Sweet macam aku tu?"Bangga Suga.
Jin yang melihat jelir lidah keluar."Uweek nak muntah aku.Nama je Suga bukan semua badan kau ber'Sugar' pun."
"Woit!"Suga tersentap.
"Dahlah,jangan kacau diorang.Jom gi lunch.Lapo la"Ajak J-Hope.
"Jomlah."
"Korang."Panggil Jungkook.
Mereka menoleh.
"Kat aku dah kata jangan kacau.Tengok,Kookie dah bangun."Marah Jin."Erm korang tolong belikan aku bubur nasi.Boleh?"Tanya Jungkook.
"Dengan biskut Oreo.""Ok!"
____________________________________
Member BTS yang lain sudah pulang ke rumah sementara Jungkook dan Lisa masih di bilik wad.Bersama.
"Awak ok ke makan bubur tu?Karang jatuh sakit lagi."Tanya Lisa prihatin
"Tak,bukak mulut."
"Hah?"
"Bukak jelah."
"Aaa."
Jungkook suapkan Lisa bubur nasi.Mereka terus tertawa girang.
"Bila awak boleh keluar dari sini,Kookie?"Tanya Lisa
"Emm...maybe next year."
"Ish!"
"Haha!Taklah...lusa dah boleh lah tu.Esok last pemantauan"
"Ooh..."
"Lisa,Sabtu ni free tak?"
Lisa pura pura berfikir."Tak.Kenapa?"
"Nak ajak gi Mochi of Heaven Cafe.Kafe baru tu."
"Nak!"Lisa memang dah lama pasang impian nak gi situ.Cuma banyak kali tak jadi bila dia ajak member dia.
"Baguslah tu.Sabtu jumpa."Jungkook senyum.Wink wink!
__________________________________
Setelah Lisa pergi, Jungkook telefon omma dia.Dah lama dia tak call.Last dia call last week.
"Annyeong omma!"
"Annyeong! "Sahut omma.Rindu anak dia la ni
"Omma sihat?"
"Sihat saja.Jungkook?"
"Sihat macam omma juga."Lantaklah tipu.Tipu demi kebaikan orang ramai.
"Ah Jungkook.Haritu omma ada dengar yang Chaeyoung dah pulang sini.Yeke?Dia ada jumpa Kookie?"
"Jumpa.Tapi Omma,Jungkook nak luahkan sesuatu ni."
"Ye...apa sayang?"
"Omma nak tak menantu?"
"Aish kenapa pulak omma taknak?Tapi bukan sekarang. Nantilah.Kan sekarang Jungkook pelajar lagi."Nasihat Omma kepada anaknya.
"Ala Jungkook bukan apa.Sebab Jungkook dah jumpa permaisuri yang selama ni main sorok sorok dengan Jungkook. "
"Siapa?Chaeyoung?"
"Bukanlah Omma.Lain."
"Siapa?"
"Lisa nama dia.Cantik Omma,dia pun lemah lembut. "Cehh lembutlah sangat.
"Kenapa bukan Chaeyoung?"
"Sebab Chaeyoung tu sombonglah omma.Jungkook tak suka orang yang meninggi diri macam dia tu."
"La yeke?Bila nak kenalkan kat Omma si Lisa tu?"Ommanya tergelak nakal.
"Eh eh omma.Kata tadi awal sangat bermenantu."
"Alah nak jumpa je."
"Nanti Jungkook tunjukkan."
"Hem yelah."
"Bye Omma!"
"Bye!"
Annyeong! Sorry klu ada yg x suka story ni and ada bnyk typo.Aish!
(o _O")
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romance"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...