Dialah bunga sakuraku yang cantik,daya tarikannya mengalahkan graviti bumi,sekali ku pandang,terus ku terjatuh hati,akhirnya ku berikrar,akan bahagiakan dia lagi and lagi...
"Oppa,chagi sayang sangat dekat oppa.Jangan pernah tinggalkan chagi sendiri lama lama tau.Chagi takut."
Lisa genggam erat tangan Jungkook.Matanya penuh pengharapan.
"Ish,oppa memang takkan maafkan diri oppa kalau oppa tinggalkan chagi lama lama.Oppa nak chagi je."
Jungkook buat gelak comel.Dia bermain dengan pipi Lisa.Ih gebunya.
Lisa buat muka."Eh,nak chagi je?Lizkook's babies taknak?"
Tanya Lisa lalu tergelak jahat."Boleh je macam tu."
"Eh eh?Mestilah nak."Jungkook buat muka mintak penyepak.
"Tu muka tu please jangan macam tu boleh tak?"Lisa cubit pinggang Jungkook.
Jungkook terjerit kecil.Lisa tergelak besar.Muka saengnya dah macam awang kenit tahan kentut!
Taman itu mula dipenuhi orang ramai. Jungkook dan Lisa berbual bual mesra.Tiba tiba je ada suara kacau...
"Help!Thief!"
Suara seorang gadis kedengaran tidak jauh dari tempat Jungkook dan Lisa duduki.
Kelihatan seorang lelaki warga Jepun sedang melarikan handbag seseorang.
Handbag gadis itu!
Sepantas The Flash,terus Jungkook kejar pencuri tu.Pencuri tu lari laju.Sama tandingan dengan Jungkook.
"Oppa,hati hati!"Jerit Lisa.Bayangan Jungkook makin menjauh.
Niat Lisa nak ikut Jungkook tapi takut susahkan dia pulak.Oppa...balik cepat ya.
"Woii stoplah pencuri!Penakut, lari!"Jungkook segera kejar.Wuu...kalau Sany dalam Polis Evo tengok, mesti dia ajak Jungkook sertai geng dia!
Iklan.
Nantikan cerita aksi lawak, Polis Evo 3 di pawagam.Ahad ni.
Watak terbaru:Jeon Jungkook BTS
Dah tamat iklan.
"Woii takyah kejar aku!Aku tak kacau kau en!"Pencuri itu berenti di satu pokok.Dah jauh dari orang ramai.
Kini,di kawasan tu hanya ada diorang dua je.
"Dah kau wat dosa.Sape suruh.Bak sini."Jungkook nak ambil beg dari pencuri tu.
"Waduh ko ni kacaulah."Nampaknya pencuri tu dah penat bermai kejar kejar dengan Jungkook.
"Kau ni pahal mencuri?"Tanya Jungkook.Banyak kot kerja halal kat dunia ni.Dunia ni pun bukan ketot macam dunia Spongebob,luas giler.
Pencuri tu duduk di tanah rumput.Bersila."Sukatilah,aku nak makan.Bagi makan anak bini aku.Aku bukan cam kau.Kau oklah kaya,ada awek cantik."
Pencuri tu tekup tangan dekat muka.Mula nangis.Jungkook yang pandang pun kesian.
"Sadis bro.Dahla...nasib kau kan?Kau boleh je kerja.Kau sihat lagi."Nasihat Jungkook.
"Hurm?Apa kau tau.Kau orang korea.Ni Tokyo beb,Tokyo!Susab carik kerja."Pencuri tu lap spagetti hijau yang jatuh dari lubang hidung dia.
Euww geli siak tengok!
Jungkook tepuk bahu belakang pencuri tau."Wey,usaha la bro.Kalau kau usaha,kau akan berjaya.Percayalah."
Jungkook keluarkan dompet dari poket dia."Nah,200 won.Ini pulak kad syarikat kawan aku.Kalau kau jadi pakcik cleaner kat situ pun ok kut."
Jungkook gelak terbahak bahak.Pencuri tu buat muka blur."Pakcik cleaner pun jadilah.Thanks bro."
Sang pencuri lemparkan senyuman ikhlas.
"No hal."
___________________________________
"Mana oppa ni?Dah setengah jam dah."Lisa rasa takut.
Dahlah kat negara orang sekarang ni.Ih macam macam boleh jadi!
Perempuan yang dicuri handbag tu pun tengah tengah syok tunggu Jungkook.Siap sengih sengih lagi!
Kau jaga sikit,minah!Hero kau tu oppa aku!Lisa mencela jahat dalam hati.
Lisa pun jalan jalan.Tiba tiba dia lihat ada gerai yang jual mochi stick.
"Wah!Nak rasalah!"
Lisa terus pergi.Pergi jauh sikit dari tempat bangku Lizkook duduk tadi...
"Cik,ni handbag cik."Kata Jungkook.
"Thank you!"Kata perempuan yang dicuri handbag itu dengan gediknya.Dia melihat susuk tubuh Jungkook.
Sasa,baik,dan personaliti yang smart.Hensem tu jelaslah!Hikhik!
Jungkook kemudian melilau ke serata tempat.Tak nampak pun Lisa kat bangku tu.Mana dia pergi?
"Hai,I Naemi."Perempuan Jepun yang dicuri handbag tu menghulurkan tangan.Nak salam!
"Jungkook. "Balas Jungkook pendek.Tak pandang pun tangan Naemi.Bukan sombong,just dia tengah cemas.Mana Lisa?!
Jungkook pandang perempuan Jepun di hadapannya.Terliuk lentok badan macam cacing panas.Tengah nak goda dia lah tu.Sorrylah,I lebih suka Lisa dari you.Kata Jungkook sendiri.
Susahnya jadi orang hensem.
Jungkook segera tinggal kan Naemi.Boleh muntah dia situ lelama.
"Bye si hensem!"Naemi melolong dari jauh.
Jungkook mula berjalan pantas carik Lisa."Chagi!Lisa!"
Jungkook teruskan cari Lisa.Hatinya dah rasa nak tercabut.Dia teringat kata kata Lisa.Baru je tadi...
"Oppa, chagi sayang sangat dekat oppa,Jangan pernah tinggalkan chagi sendiri lama lama tau.Chagi takut...."
"Lisa."Air mata Jungkook mula tumpah.
_______________________________"Emm yum yum.Dap nye!"Lisa terus makan mochi stik tu.
Beberapa pembeli mochi stik yang lain
mula perhati Lisa.Biasalah Lisa cantik."Hai."Sapa seorang lelaki.
Darah Lisa berderau segenap badan."Hai."Alamak!
"Sorang je."
"Tak, dengan pakcik ni."Lisa tunjuk ke arah pakcik yang dok busy layan pembeli mochi stik lain.
"Hahaha!"Gelak lelaki itu riang.Cuma Lisa tak riang.
Oppa,chagi takut!
"Awak cantiklah."Kata lelaki itu.Dia perhati Lisa.Lisa mula kaku.Oppa!
"Hah?"Bagaikan dipanggil,Jungkook pergi ke tempat yang dikata hatinya.
Ya!Di gerai mochi stik tu.But,kenapa dengan Lisa tu?Sawan ke?
Jungkook berjalan menghampiri Lisa.
"Oii sial!Kau tak reti hormat pompuan ke hah?!Tak skola ke!Ke kau ni down sindrom?!"Lisa dok sepak badan lelaki yang melutut di hadapannya.
"Ampun wey!"Kata lelaki yang disepak Lisa.
"Chagi!"Jungkook segera peluk Lisa.Sayang kut!Bini dah hilang sape tak takut,beb?!
"Eh oppa."Terus kemarahan Lisa hancur lebur.Baru Lisa nak senyum berada dalam dakapan Jungkook,Lisa tolak badan Jungkook kasar.
"Tinggal orang alone lama lama!"Marah Lisa.Terus dia berjalan laju tinggalkan Jungkook.
"Eh,Lisa!"Jungkook lari kejar.
Aish sama je...perangai cam bebudak!Thanks for voting!
Rynn really apreciated it!^^
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romance"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...