"Huarghh!"Lisa bangun menggeliat.Dia gosok gosok mata dia yang tak gatal tu.Tiba tiba rasa macam pinggang dia dibelit dengan ular.
"Yah,Kookie-ah!"Lisa terjerit membuatkan Jungkook terbangun tiba tiba.Eh,asal tangan aku kat pinggang minah ni?Segera Jungkook bangun dari katil,pura pura tak tahu apa apa.
Lisa yang masih terkejut segera halang jalan Jungkook.
"Kejap!"Lisa depa tangan.
Jungkook buat muka kerek."Asal?"
"Kau ada buat apa apa ke dengan aku semalam?"Lisa kecilkan mata.
"Taklah,kau yang ajak aku tido semalam."Aduh minah ni memang jenis nyanyuk ke apa?Tradisi nenek moyang dia kut.
"Tipu!Apa jadi semalam!"Lisa mula main bentak bentak. Jungkook segera urut dada.Kalau singa dengar ni confem dah terjun sungai.
Jungkook buat muka annoying."Kau ada otak fikirlah.Ingat balik sendiri."
Jungkook tolak tangan Lisa.Dia membebel sorang ,tapi Lisa dengar.
"Mengaku je bini aku,takkan aku silap peluk pinggang dia pun,dia nak mengamuk.Sewel tahap keparat.."
Zupp!Terus tusuk ke hati Lisa.Pedih siaa.
"Oppa...sampai hati..."
_______________________________________
Tok tok tok!
"Kejap!"Lisa yang sedang berada di dapur terus ke pintu.Kelihatan mummynya membawa pulang Jungkook's Twin!
"Yah Junggi!Jeonha!"Lisa terus cium sayang dua dua baby yang dalam kereta sorong kembar dua tu.
"Mummy datang singgah just nak hantar baby comel ni.Mummy balik dulu ya."
"Ala mammy,masuklah dulu."
"Takpe...mammy pun ada meeting lepas ni.Nanti lain kali mummy singgah."
Lisa senyum je.Biasalah parents dia busy dengan syarikat yang mereka sama sama usahakan.
Setelah omma pergi,Jungkook mendapatkan Lisa.Terkedek kedek lari macam itik.
"Anak siapa tu?"Bayangan Jungkook di mindanya mula di slaidkan.Ada bayangan baby baby itu.Dengan Lisa.Baby baby tu anak dia?
Habis,what about Chaeyoung?Kenapa dia tak ingat apa pun pasal Chaeyoung?
Lisa buat muka nak hujan. "Anak kitalah,Junggi dan Jeonha."
"Junggi?Jeonha?"Jungkook garu garu kepala.
Lisa segera beri dua dua baby tu pada Jungkook.
"Jaga kembar ni kejap.Lisa nak masak lunch. "
Jungkook terima je.Comelnya budak ni!
Jungkook baringkan dua dua baby yang still tido tu kat paha dia satu,kat dukungan satu.
Dia tatap Jeonha.Muka baby girl tu comel,mirip dia.Manakala Junggi babyboy mirip Lisa.
"Ala comelnyaa!"Jungkook cubit pipi Jeonha yang tido kat dukungan dia.Jeonha bukak mata sikit.Mulut terbuka.
Jungkook dah gelabah. Takut si Jeonha nangis.Tapi tak rupanya.Jeonha cuma gosok gosok mata dan buat muka seposen.
Jungkook tertawa kecil.Junggi masih lagi tido lena di pahanya.
"Jeonha memang cenggitu.Dia kakak Junggi,awal lahir 5 minit.Tu sebab matang sikit."Lisa senyum.
Jungkook pandang sahaja Lisa.Lisa yang muka kerut tu pelik."Kenapa?"
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romantiek"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...