Setahun kemudian...
"Oppa!Cepatlah amik susu dia!"
"Kejap!"
Kedengaran esak tangisan sang Lizkook's twin semakin kuat.Makin serabut Jungkook dan Lisa.
"Susu dah habislah!"Jungkook menjerit dari dapur.
"Bagi jelah susu chagi kat twin tu!"Jungkook main cakap lepas.Lisa jeling tajam.
Pergh!Tusuk ke kalbu baii..
Jungkook ambik tempat di sisi Lisa.Lisa yang sedang leka tengok tv baru nak susukan anak dia,tapi terganggu dek Jungkook.
"Oppa ni pilah tempat lain!"
"Apahal lak?Sukati punggung oppalah nak dok mana pun."
"Ish tau tak privasi benda ni!Orang nak susukan anak pun tak senang."
"Alah ngan husband buat apa privasi bagai. "Jungkook jawab acuh tak acuh sambil layan running man depan dia.
"Ish,pigilah!Chagi tak selesa!"
"Eleh malam honeymoon selesa pulak!Haha!"
"Jeon Jungkook!!!"
Pranggg!
Pecah gelas woo.Gelas jiran sebelah.Ish ish ish...
Jungkook tutup telinga dia.Oh tuhan boleh pekak macam ni!Minah ni pakai mikrofon ke apa kat anak tekak dia!Esok memang sah kena gi jumpa doktor keling rawat tekak!
"Yelah oppa pegi. "
Jungkook naik ke tingkat atas rumahnya sepantas The Flash.Dia duduk di birai katil di biliknya.5 minit kemudian,tangisan si baby Lizkook's twin sudah tidak kedengaran.
"Dah mendapatlah tu."Jungkook tergelak kecil.
Lisa masuk ke dalam bilik.Muka macam baru balik perang.
"Aish chagi,kenapa muka macam tu?"
"Penat...nak tenangkan Junggi dengan Jeonha tu."Lisa baring di atas bahu Jungkook.
"Ala siannya si comey busyuk kita ni."Jungkook tarik hidung Lisa.
Lisa tersengih. "Oppa,jom pi jejalan."
"Habis tu,siapa nak jaga si kembar tu?"
"Ala...hantarlah rumah omma kejap.Rumah omma kan lagi dekat."
"Jomlah,oppa pun bosan jugak ni."
___________________________________
Ini bukan jejalan namanya!
Ini namanya shopping,chagi!
Aduh,nyesal aku ikut tadi.Beli barang dapur rupanya.Kata gi Aeon.Ingat nak tonton wayang ke apa.Rupa rupanya...haih!
"Oppa,cepatlah! Tercegat apa lagi kat situ."
"Yelah,cik Lisa oii!"
Aish,cemar duli aku je datang tempat penjualan barang basah ni.Dah tu aku jadi pembawak troli tak bergaji.Memana dia nak pegi aku kena ikut.Tak sempat aku nak usyar bahagian biskut.Sedih siak bossku...
"Oppa,tunggu situ jap.Chagi nak pi timbang buah buah segar ni."
"Ok."Jungkook angguk.Sedang sibuk teliti sayur sayuran,dia perasan seseorang gadis sedang perhatinya dalam diam di sebelah kanannya.
Aish...susahnya jadi laki hensem and cute ni.
Jungkook menoleh ke gadis itu.Terus gadis tu tergamam.Tak tau nak buat apa lah tu!Kantoi...
YOU ARE READING
[C] My Universe [Lizkook]
Romance"You're the soul of my dream,the beautiful flower of my heart." . . . . Kita kena tahan dengan perangai cinta.Memangla mula mula cinta tu penuh keperitan ,tapi apabila cinta itu semakin ikhlas,perlahan lahan ia akan menjadi manis seperi cotton candy...