KMS Ep 40:BEAUTIFUL LIAR

4.3K 83 11
                                    

Previously on ep9

Aku memegang dahi kepala Azril, "Ya Allah panasnya ...!! " Kata aku lagi keseorangan.

Ternyata Azril demam panas, lantas Zul cuba membuka ikatan kaki dan tangan Azril, lalu mengalihkan badan Azril untuk mendukungnya ke bilik air, tetiba Zul ternampak ada cecair merah yang berada di atas tilam di bawah pungung Azril.

"ni bukan wax lilin ini darah ..."kata aku lagi.

"Apa kau dah buat Victor .... Sial kau !!!!" Jerit aku lagi.

Lantas terus aku mengendong Azril di belakang aku yang dah tak sedarkan diri tu.

"Aku tak nak mabuk dah lepas ni semua salah aku !!!! " Kata aku lagi sambil mengendong Azril nak ke atas dan ke bilik air.

Aku meletakkan Azril di dalan bathup, Azril masih dlam keadan tak sedarkan diri tu, aku terus membersihkan badan Azril. Kemudian aku memakaikan dia kain pelikat dan tshirt hitam kemudian terus aku mendukungnya di belakang dan aku membaringkan dia di atas katil.

Aku menyarungkan selimut ke pada Azril sambil aku membelai rambut Azril, lantas dengan perlahab air mata aku mengalir.

'apa yang aku dah buat' monologue Zul seorang di dalam hatinya.

Dalam ketika itu Zul flashback balik disaat pertama kali mereka berjumpa di majlis perkahwinan dan kemudiannya ni restaurant, dia teringat setiap kali dia akan amik Azril dan pergi makan perlahan-lahan dia teringatkan juga perkara buruk apa yang dia dah buat kepada Azril.

Zul memejamkan matanya sambil mengenangkan apa yang dia dah lakukan terhadap Azril, lantas makin air mata Zul mengalir dengan lebih banyak lantas menitik keatas muka Azril.

.............................................

KMS BEAUTIFUL LIAR EP10

Pov Azril

Cahaya silau terang menyuluh ke mata aku walaupun mata ku terpejam tapi tajamnya itu masih dapat aku rasakan , dek kerna silau terlalu kuat itu membuatkan aku mahu melihat dari mana datangnya cahaya tersebut, perlahan ku membuka mata kelihatan Cahya itu datang dari jendela di hadapan katil yang ku baring menandakan hari sudah siang.

Kelihatan Abang Zul juga sudah tertidur dipangkuanku, terus aku mengunakan tenaga yang aku ada untuk bengun.

"Arthhh aduhh " jerit aku sakit terasa pesih dibahagian bontot aku.

"Ugh Azril ... azrill dah bangun? Azril okay tak nak pergi hospital ke ?" Tetiba Abang Zul bersuara mungkin dia terjaga dari pekikan aku bentar tadi.

Aku memandang semula ke arah abang Zul.

"Arghh sakit sikit je .. tak payah kot" jawab aku selamba dalam nada yg marah and tak marah.

"Azrill abang minta maaf" kata abang Zul sambil memegang tangan ku.

Aku memandang tepat ke arah matanya.

"Abang betul-betul minta maaf" kata Abang Zul lagi.

Aku masih berdiam.

"Azril please say something don't just look at me like that...." Kata Abang Zul lagi.

Mata abang Zul sudah merah menahan airmata. Jujurnya aku tak boleh salahkan abang Zul sebab itu bukan dia itu adalah Victor, dan kalau nak diikutkan aku pun ada salahnya juga aku tak sepatuthya bercakap kasar dengan dia semalam jika tidak marahnya makin naik maka makin ganas la Victor. Tapi ego aku terlalu tinggi untuk membiarkan ini sebab yang menderitanya aku.

"Kenapa abang balik mabuk semalam ? Dan kenapa sejak-sejak ni abang selalu balik lewat dan kita jarang sangat berjumpa padahal duduk serumah?" Aku bersuara kembali tapi dengan nada yang agak lembut dan bukan untuk provoke macam semalam.

Abang Zul terdiam bila mendengar soalan aku.

"Kenapa abang ? Kenapa abang tak jawab ??" Tanya aku lagi.

"Abang ... Abb ... Abang ... " Tergagap-gagap abang Zul.

"Maafkan abang ... " Lantas terus abg Zul peluk aku.

"Abang sekarang ni sebenarnya ada hadiah nak bagi dekat Azril, nah ..." Hulur abang Zul dua keping kertas.

"Sebenarnya abang sejak-sejak ni tengah bertungkus lumus cari duit nak bawa Azril pergi bercuti dekat situ" kata Abang Zul.

Aku memegang dua keping kertas tu, ternyata ianya adalah ticket kapal terbang menuju ke Cuba.

"Cuba?" Kata aku.

"Iye Cuba, abang nak bawa Azril bercuti ke situ, sebab tu abang selalu kerja overtime cari duit lebih, join event and so on, abang nak bawa Azril pergi masa Birthday abang lagi dua minggu nanti..." Explain abang Zul sambil airmata dia mengalir.

"Abang ... "Kata aku terharu dengan perbuatan abang Zul itu.

"Kenapa abang tak bagitau awal-awal taklah Azril salah faham..." Kata aku lagi.

"Abang sebenarnya nak buat surprise..." Jawab abang Zul.

"Azril dah ada passport?" Tnya abang Zul.

"Azril keluar negara pun tak pernah inikan nak ada passport..." Balas aku.

"Okayh tak da masalah, nanti minggu depan kita pergi buat okay..." Balas abang Zul.

"Azril masih sakit lagi ke??" Tanya abang Zul.

"Giler tak sakit .. " jeling aku manja dekat abang Zul, benar jauh sudut hati aku masih takut dengan Abang Zul tambahan apa yang dah jadi semalam betul-betul buat aku jadi trauma tapi aku tau itu hukan Abang Zul jadi aku tak boleh nak marahkanya dan dia pun ada alasannya yang tersendiri.

"Ala la ... Cian die tu ... Ril nak makan apa abang masakkan ye ... Abang minta maaf sekali lagi ye sayang ..." Kata abang Zul dalam nada manja dan mengada.

"Ye ke abang nak masak? Masak je lah apa-apa Ril tak kisah .. Ril makan je ..." Balas aku sambil tersenyum.

"Okay baik busskur" lantas abang Zul pun keluar dari bilik lalu pintu bilik ditutup dari luar.

Dalam senyuman tadi perlahan-lahan riak wajah aku menjadi sedih dan perlahan air mata aku mengalir. Adakah aku masih mampu menahan dugaan ini?.

 Adakah aku masih mampu menahan dugaan ini?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To be Continued.

Sorry guys lambat update and before that writer nak ucapkan selamat berpuasa ya ... Dan aku nak gtau sikit i try my best nak habiskan cepat cerita ni sebab aku pun dah tak larat dah nak perah otak hahaha kesian sama dekat korang ada yang tertunggu-tunggu for the next update... Apa2 harap korang enjoy sorry lah sebab pendek sikit chapter ni sebab aku dah tak tau nak tulis apa .... Sapa ada idea boleh sumbang kan sedikit idea ...
.
.
.
Love you 3000

Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% CompleteWhere stories live. Discover now