KMS Ep 56: BEAUTIFUL LIAR

397 12 2
                                    

sedutan Chapter lalu:

"Nah amik kain lap ..." Kata Mr. v sambil menghulurkan sehelai tuala kecil untuk aku mengelap kesan pancutan air Mani dia dia tangan aku Dan muka aku.

Sungguhnya aku berasa geli dengan jijik, mana cukup setakat lap dengan kain tuala je paling tidak kena basuh dengan air Dan sabun, wei Kotor kot. Tapi apakan Daya.

'takpa lah kain tuala pun takpa dari air Mani dia Kering dekat tangan Dan muka aku....' kata aku dalam hati.

"Bagus lah kau ni dah pandai ... Next time kau buat lagi ye .. tapi sekarang kau balik dulu .. dekat bilik kau ... " Kata Mr. V

Dan dia pun membawa aku semula ke bilik kami tadi, ternyata Michael, Johny, Timmy Dan Sarah dah habis makan roti yang Mr. v bagi sebentar tadi. Mereka hanya memerhatikan aku sebaik sahaja pintu bilik di buka.

**********

"Wei Kimi dah seminggu kau dekat sini aku teringin nak dengar kau main satu lagu untuk boleh tak ... " Tanya Timmy dekat aku.

"Ye lah ... Kau kata kau famous ... Sebab dapat pujian dari Maurizio" tambah si Johny.

"ye lah ... Main lah satu lagu ... " Kata Sarah pula.

" Hurmm ye lah korang nak lagu apa ??? " Tanya aku pula.

" Alahh tak kisah lah lagu apa pun ... Just nak dengar kau nyanyi je ... " Tambah Timmy lagi.

" Kau nak aku nyanyi ke main instrumen ? " Tanya aku balik.

" Aduhai sekali lahh ..... Mana-mana je ... " Kata Timmy lagi.

Mata dia dah berpinar-pinar menunggu aku untuk main kan sebuah lagu.

" Aku guna ukelele ni lah ... " Kata aku sambil aku mengapai ukelele yang bersangkut di dinding.

" Lagu apa eh aku nak main kan ni ... " Kata aku seorang diri.

" Aku nyanyi lagu yg dekat negara aku okay kan ?? ... " Tanya aku lagi.

" Okayy jeee ... Tak kisah ... " Kata Timmy, Sarah dan Johny serentak.

**Untuk Dapatkan Feeling yang lagi deep buka lah lagu ni sambil baca chapter kali ni ....**

Aku pun mulalah bernyanyi:

Kusangkakan panas berpanjangan
Rupanya gerimis, rupanya gerimis
Mengundang a-ha-ha-ah
Dalam tak sedar 'ku kebasahan

Pernah juga kau pinta perpisahan
Aku sangkakan itu hanyalah
Gurauan a-ha-ha-ah
Nyata kau serius dalam senyuman

Bukan sekejap denganmu
Bukan mainan hasratku
Engkau pun tahu niatku
Tulus dan suci
Senang benar kau ucapkan
Kau anggap itu suratan
Sikit pun riak wajahmu
Tiada terkilan

Hanya aku separuh nyawa
Menahan sebak di dada
Sedangkan kau bersahaja
Berlalu tanpa kata
Terasa diri amat terhina
Kau lakukan
Terasa diri amat terhina
Kau lakukan

Killing me softly (Cheritha Phelanghi Hitham) 80% CompleteWhere stories live. Discover now