Bir ön bilgilendirme olarak şunu demek istiyorum.
Bu bölümün sonlarına doğru birkaç yeni isim göreceksiniz. Ve mahalle adı da. O mahallelerle ilgili de kitap var elimde. İlerde yayımlayacağım. Şu an düzenlemede kendileri. Duyurmak istedim 😊
3. Kişiden
"Bir ay oldu bir ay. Bakın ben de Merve de sağlamız. Artık her sabah almaya gelmeseniz de işinize gücünüze mi baksanız... Ha ne dersiniz? Bence iyi bir fikir. Bir düşünün derim yani."
"Mızmızlanmak yok ufaklık."
Ceylan sinirle yere vurduğu ayağını durdurdu ve tek kaşı kalkmış şekilde cevapladı.
"Mızmızlanmıyorum. Sıkıldığımı dile getiriyorum."
Evet, sıkılmıştı. Belki her sabah Mirza'yı görmek güzel olabilirdi ama konu bu değildi.
"Ben de onu anlamıyorum ha. Havalar soğuk. Millet birisi bıraksın ister bizim kız yürümek."
Evet bir de bu 'Bizim kız' lakabı vardı Ceylan'ın. Cengiz de Yücel de öyle sesleniyordu. Arada Semih'te ama Biricik'i tercih ederdi.
Bıkmışlıkla verdi nefesini.
"Tamam ya tamam bırakın. Daha ne kadar bırakacaksanız artık. Ayrıca Cengiz, Nisan ayındayız. Hangi soğuktan bahsediyorsun sen?"
"Bu Ceylan'a laf yetişmez aga. Merve'yi bile susturuyorum ama buna gücüm yetmiyor."
Ceylan duyduklarının hoşuna gittiğini belirtip saçını savurarak herkesten evvel arabaya bindi.
Sonra da camdan kendisine şaşkınlıkla bakanlara camı açıp seslendi.
"Sizi mi bekleyeceğim akşama kadar. Hadi."
Mirza yaka silkip arabaya binse de rahatsız değildi bu durumdan. Tek rahatsız olduğu konu vardı ki kızları özellikle de Ceylan'ı çok sıkmasıydı. Bunalmıştı kız anlıyordu ama endişelendiği içinde sürekli engel koyuyordu dışarıya çıkacağında.
Cengiz'in sesiyle sıyrıldı düşüncelerinden.
"Kaç ay kaldı okulların kapanmasına?"
Gözleri arkada oturan kıza kaydı. Solgun yüzünü yavaş yavaş asışını izledi. Çok çalışıyordu Ceylan.
"İki buçuk ay."
"Yani iki buçuk ay sonra üniversite sınavı, öyle mi?"
"Öyle."
"Merve'nin ne istediğini biliyoruz. Ya sen Ceylan?"
Bu sorunun cevabını Mirza da merak ediyordu.
Kıza kaydı tekrar bakışları.
Birden parlamıştı gözleri.
"Hemşirelik istiyorum Cengiz."
"Yakışır kardeşime."
Cengiz'in kendisine 'kardeşim' demesi gülümsetmişti Ceylan'ı. İyiden iyiye alışıyordu bu mahalleye.
"Ee sizinki ne zaman bitiyor?"
Bu sırada Merve binmişti arabaya.
"Sizinle aynı da bir hafta evvelden biter her şey ya."
"Tabi beyfendi büte kalmazsa."
Mirza'nın attığı lafla homurdanan Cengiz herkesi güldürmüştü.
"Reis askerliği yaptı, fedai yeni geldi. Semih'in okulunun bitmesine daha üç sene var. Cengiz Abi senin askerlik ne zaman? Mezun olunca mı?"
"Aynen Merve. Bir yıl sonra. İşe başlamadan önce gider gelirim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ULUIRMAK MAHALLESİ (Mahalle Serisi 1)
Novela JuvenilBir BİRİCİK vardı REİS'e yandı... İkisinin ve nicesinin yaşadığı aşkın mahallesiydi ULUIRMAK MAHALLESİ ----------------------------------------- "Tişört güzelmiş." Kendisine laf atan ve sesini ilk defa duyduğu Mirza'ya göz devirdi. "Elbise bu." "Öy...