Keesokkan harinya,
Syuhada! Panggil Tengku Syahran.
Ya. Jawab Nurul Syuhada.
Syuhada free tak petang ni? Tanya Tengku Syahran.
Free. Jawab Nurul Syuhada.
Kenapa? Tanya Nurul Syuhada.
Kalau macam tu, jom lah kita keluar. Jawab Tengku Syahran.
Boleh je. Jawab Nurul Syuhada.
Kita keluar pergi ke AEON. Kita makan dekat sana. Kata Tengku Syahran.
Ok. Kata Nurul Syuhada.
Datang AEON jam 3 petang. Kata Tengku Syahran.
Ok. Kata Nurul Syuhada.
Kita jumpa nanti dekat AEON. Kata Tengku Syahran.
Ok. Kata Nurul Syuhada.
Seketika itu,
Intan Camelia terdengar perbualan mereka berdua,
Owhhh, nak keluar. Bukan nak ajak aku. Takpe, hari ni juga aku akan culik kau. Tak sabarnya nak seksa kau. Hahaha. Inilah masanya. Inilah peluang keemasan aku. Inilah harinya. Bukan aku seorang je. Aku dengan bodyguard aku iaitu Muhd Badrul. Yang dikenali sebagai Badrul. Kata Intan Camelia.
Petang itu,
Tengku Syahran menunggu Nurul Syuhada di hadapan pintu masuk AEON.
Namun, sudah hampir jam 3.30 petang. Tidak nampak langsung kelibat Nurul Syuhada.
Tengku Syahran mula whatsapp dekat Nurul Syuhada.
WANITA PERTAMA & TERAKHIR ❤ 🎥 📞 •••
last seen at 1.30 p.mAssalamualaikum
Syuhada
Awak dekat mana ni? Saya tak nampak awak pun dekat AEON. Dah hampir jam 3.30 petang. Awak tak dapat datang ke? Kalau awak datang lambat, saya setia menunggu awak.
😃 Write your message 📎 📸 🎙
Ketika itu,
Nurul Syuhada pun sudah sampai di tempat yang telah mereka janjikan. Tetapi, tidak nampak kelibat Tengku Syahran.
Mana Tengku ni? Kata Nurul Syuhada.
Sementara itu,
Intan Camelia dan bodyguardnya Badrul berada di dalam kereta,
Badrul, bodyguard kepada Intan Camelia. Biasalah Intan Camelia kan orang kaya tapi kejam orangnya.
Badrul, kau nampak tak perempuan tu yang tengah berdiri dekat dengan jalan tu. Kata Intan Camelia.
Nampak, boss! Kata Muhd Badrul.
Aku nak kau seksa budak perempuan tu. Kata Intan Camelia.
Boleh, boss! Kata Muhd Badrul.
Ok, sekarang ini, kita tunggu peluang untuk culik budak perempuan tu. Kata Intan Camelia.
Beberapa minit kemudian,
Ok, sekarang! Kata Intan Camelia.
Ketika itu,
Nurul Syuhada hanya termenung jauh. Tiba-tiba, satu kereta berhenti di sebelahnya lalu pintu kereta terbuka dan Nurul Syuhada ditarik oleh Intan Camelia.
Nurul Syuhada meronta-ronta meminta pertolongan tetapi tiada sesiapa pun yang mendengarnya kerana suaranya begitu halus.
Nurul Syuhada dimasukkan ke dalam kereta, Nurul Syuhada begitu degil kerana tidak mahu berhenti menjerit.
Tolong! Tolong! Jangan ganggu saya. Jangan usik saya. Jangan buat benda yang tidak baik terhadap saya. Rayu Nurul Syuhada kepada penculik.
Penculik itu memakai topeng muka, tidak mahu identitinya terbongkar.
Kau boleh diam tak! Dasar perempuan tak guna. Kau tahu nak buat bising je. Kata penculik itu.
Nurul Syuhada berfikir seketika,
Aku kena lawan dengan penculik ni. Tak kira lelaki atau perempuan. Yang penting, diri aku ni selamat. Kau boleh hadapi situasi ini dengan sendirinya. Kata Nurul Syuhada dalam hati.
Secara tiba-tiba,
Telefon bimbit milik Nurul Syuhada berbunyi. Ketika Nurul Syuhada ingin mengambil telefon bimbit miliknya itu. Penculik itu sempat mengambil telefon bimbit milik Nurul Syuhada. Nurul Syuhada pun terpaksa berlawan dengan penculik itu. Tetapi gagal pada akhirnya kerana penculik tersebut mempunyai pistol yang berwarna hitam yang berada di dalam seluarnya.
Penculik itu segera mengangkat telefon bimbit yang dipanggil oleh seseorang individu yang bernama Tengku Syahran. Nama Tengku Syahran yang tertera di skrin telefon bimbit milik Nurul Syuhada.
Assalamualaikum, awak. Awak dekat mana ni? Saya tunggu awak dah lama tau. Dah jam 4 petang ni. Kata Tengku Syahran.
Waalaikumussalam, sayang. Kata Intan Camelia.
Awak, kenapa suara awak lain. Ni bukan suara awak ni. Ni suara orang lain ni. Kata Tengku Syahran.
Tiba-tiba Nurul Syuhada berkata,
Tengku! Tolong Syuhada. Syuhada kena culik. Tolong! Kata Nurul Syuhada.
Hah! Awak kena culik. Awak dekat mana ni? Risau Tengku Syahran.
Kalau kau nak Syuhada. Kau kena buat apa yang aku suruh. Faham tak? Kata penculik itu.
Ok, demi menyelamatkan nyawa Syuhada. Saya akan buat apa yang awak suruh.Tolong! Jangan apa-apakan Syuhada ye. Rayu Tengku Syahran.
Ok, kita jumpa lagi dekat rumah kosong bersebelahan hutan. Ingat! Kata penculik itu.
Baiklah. Kata Tengku Syahran.
Telefon bimbit milik Nurul Syuhada dimatikan.
YOU ARE READING
SABAR SEINDAH SYURGA
No FicciónBuku ini berkisahkan tentang seorang budak perempuan yang berusaha dengan cara agar dirinya tidak lagi diejek oleh seorang budak lelaki tetapi disebaliknya terdapat beberapa perkara yang tersembunyi. Ayuh kita baca!