Tiba-tiba,
Inspektor Hani dan Inspektor Farid terdengar bunyi rempuhan yang kuat di seberang jalan itu.
Apabila meneliti dengan lebih lanjut,
Sebuah lori telah melanggar seorang lelaki dan seorang perempuan. Dan lori tersebut itu terus memandu laju tanpa menghiraukan orang yang dilanggarnya itu.
Apabila diperiksa dengan lebih mendalam oleh Inspektor Farid dan Inspektor Hani,
Orang yang dilanggar adalah Badrul dan Intan. Inspektor Farid dan Inspektor Hani telah mengesahkan bahawa Muhd Badrul Bin Mohd Benjamin dan Intan Camelia Binti Ikram Hafiz telah pun meninggal dunia akibat dilanggar oleh sebuah lori yang besar.
Seketika itu,
Syuhada, Syuhada, bangun, bangun. Jangan tinggalkan saya. Awak tahu tak yang saya sayangkan awak sangat-sangat. Saya suka awak. Saya nak hidup bahagia dengan awak. Kata Tengku Syahran.
Sementara itu,
Inspektor Farid dan Inspektor Hani telah membawa mayat Badrul dan Intan ke dalam bonet kereta. Bonet kereta itu sangat besar ruangnya. Mereka pun telah memasukkan mayat Badrul dan Intan ke dalam bonet. Mereka perlu menyerahkan mayat Badrul dan Intan kepada pihak hospital.
Setelah selesainya menguruskan mayat Badrul dan Intan,
Inspektor Hani dan Inspektor Farid pun kembali ke rumah kosong itu. Mereka terkejut melihat darah yang mengalir keluar dari badan Syuhada sangat banyak. Mereka segera mengangkat Syuhada untuk pergi ke hospital. Demi menyelamatkan nyawa Syuhada.
Pada malam itu,
Setelah mereka sampai ke hospital,
Nurul Syuhada terus dihantar ke satu bilik. Bilik itu hanya untuk pesakit yang kehilangan banyak darah sahaja. Dan Nurul Syuhada dimasukkan ke dalam bilik tersebut.
Selesai menguruskan Syuhada,
Inspektor Hani dan Inspektor Farid pula menguruskan mayat Badrul dan Intan untuk menyerahkan kepada pihak hospital. Biar pihak hospital menguruskan kesemuanya. Tetapi dengan bayaran yang mahal. Mereka bersetuju dengan bayaran itu. Mereka pun membayar dengan harga yang mahal. Bayar mahal.
Tengku, kami berdua balik dulu ya. Kamu jaga dia ya. Kalau ada apa-apa hal, bagitahu je dekat kami. Insyaallah kami akan bantu sedaya upaya. Kata Inspektor Hani dan Inspektor Farid.
Baiklah kalau macam tu. Saya akan jaga dia. Kalau ada apa-apa hal, saya akan bagitahu dekat Inspektor ye. Kata Tengku Syahran.
Inspektor Farid dan Inspektor Hani pun balik dari hospital ke rumah mereka masing-masing.
YOU ARE READING
SABAR SEINDAH SYURGA
No FicciónBuku ini berkisahkan tentang seorang budak perempuan yang berusaha dengan cara agar dirinya tidak lagi diejek oleh seorang budak lelaki tetapi disebaliknya terdapat beberapa perkara yang tersembunyi. Ayuh kita baca!