Keesokkan harinya,
Tengku Syahran mula mencari kelibat Nurul Syuhada. Setelah beberapa minit mencari Nurul Syuhada, akhirnya dia berjaya nampak Nurul Syuhada di ruang koridor kelasnya itu.
Syuhada! Panggil Tengku Syahran.
Ya. Jawab Nurul Syuhada.
Aku nak kau ikut aku sekarang! Aku ada hal nak bincang dengan kau. Kau dengar tak? Marah Tengku Syahran.
Hah! Pergi mana? Bincang apa? Tanya Nurul Syuhada.
Ikut je lah aku. Banyak tanya pulak kau ni! Marah Tengku Syahran.
Okey. Jawab Nurul Syuhada.
Kini mereka sudah pun berada di tempat yang sesuai dengan hal peribadi mereka.
Aku nak tanya kau sesuatu? Tanya Tengku Syahran.
Tanya apa? Jawab Nurul Syuhada.
Semalam, ada tak orang whatsapp kau? Tanya Tengku Syahran.
Ada. Jawab Nurul Syuhada.
Owhhh. Kata Tengku Syahran.
Kenapa Tengku tanya? Tanya Nurul Syuhada.
Sebab aku nak tahu siapa yang whatsapp kau semalam! Jawab Tengku Syahran.
Ada orang ni, dia whatsapp saya, dia kata, "Assalamualaikum, Hai, Nurul Syuhada Binti Mohd Saiful." Jadi, saya takut la nak jawab. Saya bagi bluetick je. Lepastu, dia punya gambar whatsapp dia ada gambar pemain bola sepak terkemuka dunia iaitu Cristiano Ronaldo. Lepastu, saya terus buang nombor tu. Saya risau kalau tuan punya nombor ganggu saya. Saya tak kenal siapa orang tu. Sebab itu saya langsung tak typing. Saya bagi bluetick je. Terang Nurul Syuhada kepada Tengku Syahran.
Kau tahu tak siapa tuan punya nombor tu? Tanya Tengku Syahran.
Tak tahu. Jawab Nurul Syuhada.
Tengku kenal ke siapa orang tu? Tanya Nurul Syuhada.
Mestilah aku kenal siapa dia. Jawab Tengku Syahran.
Siapa dia Tengku? Tanya Nurul Syuhada.
Tuan punya nombor yang whatsapp kau tu adalah aku. Jawab Tengku Syahran.
Apa? Syuhada ingat siapa! Siap tulis nama penuh lagi. Nasib baik nombor telefon Tengku. Bukan nombor orang lain. Kata Nurul Syuhada.
Nombor kau privacy ke? Tanya Tengku Syahran.
Haah. Syuhada bagi dekat orang yang Syuhada kenal je. Tak sangka pula tuan punya nombor yang whatsapp Syuhada semalam adalah Tengku. Takut Syuhada. Kata Nurul Syuhada.
Takpe, aku faham. Setiap orang dalam dunia ini pasti akan ada kesalahan yang dia lakukan, tidak kira apapun. Kata Tengku Syahran.
Syuhada balik kelas dulu ye. Takut cikgu dah masuk. Nanti kena marah pula. Jumpa lagi nanti. Bye. Kata Nurul Syuhada.
Ok. Bye. Kata Tengku Syahran.
YOU ARE READING
SABAR SEINDAH SYURGA
Non-FictionBuku ini berkisahkan tentang seorang budak perempuan yang berusaha dengan cara agar dirinya tidak lagi diejek oleh seorang budak lelaki tetapi disebaliknya terdapat beberapa perkara yang tersembunyi. Ayuh kita baca!