🌷BAB 14🌷

171 19 0
                                    

Keesokkan harinya,

Hari ini adalah hari yang Nurul Syuhada perlu tempuhi kerana dirinya akan dibedah untuk mengeluarkan peluru yang sangat dalam itu.

Nurul Syuhada berkata,

Doktor Laila. Saya takut lah nak kena bedah ni. Sebelum ini, saya tak pernah kena bedah. Ini pertama kali, saya akan dibedah. Kata Nurul Syuhada.

Bawa bersabar. Berdoa kepada Allah SWT supaya urusan awak kena bedah ni berjalan dengan lancar. Saya harap doktor pakar bedah yang lain dapat mengeluarkan peluru yang sangat dalam itu. Mereka pasti akan buat yang terbaik. Percayalah. Kata Doktor Laila.

Tengku Syahran berkata,

Saya harap doktor pakar bedah dapat mengeluarkan peluru yang sangat dalam itu. Saya harap awak akan selamat. Saya harap awak tabah. Saya doakan awak. Kata Tengku Syahran.

Terima kasih ye sebab memberikan saya semangat untuk saya menjalani pembedahan pada hari ini. Kata Nurul Syuhada.

Sama-sama. Kata Doktor Laila dan Tengku Syahran.

Beberapa minit kemudian,

Nurul Syuhada dibawa ke bilik pembedahan untuk menjalani pembedahan mengeluarkan peluru yang sangat dalam itu.

Dalam bilik pembedahan,

Para doktor pakar bedah sedang mencari peluru yang sangat dalam itu dalam badan Syuhada.

Namun peluru yang sangat dalam itu tidak dapat mengeluarkannya. Mereka cuba sedaya upaya untuk mengeluarkan peluru yang sangat dalam itu dari badan Syuhada. Tetapi gagal pada akhirnya.

Secara tiba-tiba,

Darah dari badan Syuhada mengalir keluar dengan banyaknya. Para doktor pakar bedah mulai resah dan risau dengan keadaan itu. Nyawa Syuhada pada waktu itu, tidak dapat diselamatkan lagi. Syuhada kehilangan banyak darah. Mereka cuba sedaya upaya untuk menyelamatkan nyawa Syuhada. Namun gagal pada akhirnya. Para doktor pakar bedah mengesahkan bahawa Nurul Syuhada Binti Mohd Saiful telah meninggal dunia akibat darah yang mengalir keluar dari badan Syuhada sangatlah banyak sekali. Dan peluru yang sangat dalam itu tidak dapat dikeluarkan. Sebak.

Seketika itu,

Di luar bilik pembedahan,

Tengku Syahran berkata,

Ya Allah, aku harap Syuhada selamat menjalani pembedahan pada hari ini. Kau permudahkanlah segala urusan Syuhada pada hari ini. Amin. Doa Tengku Syahran kepada Allah SWT.

Doktor Laila berkata,

Insyaallah, semoga pembedahan Syuhada pada hari ini berjalan dengan lancar. Kita tunggu jawapan dari doktor pakar bedah nanti. Kata Doktor Laila.

Beberapa minit kemudian,

Doktor pakar bedah itu akhirnya keluar juga dari bilik pembedahan itu.

Doktor pakar bedah, bagaimana keadaan Syuhada? Tanya Tengku Syahran.

Saya ada berita. Dengan ini, saya ingin meminta maaf kepada kalian. Nurul Syuhada Binti Mohd Saiful telah pun meninggal dunia akibat darah yang mengalir keluar dari badan Syuhada sangatlah banyak. Peluru yang sangat dalam itu tidak dapat kami keluarkan. Kami minta maaf sangat kepada kalian. Kami dah buat sedaya upaya untuk menyelamatkan nyawa dia. Maafkan kami. Kata Doktor Pakar Bedah.

Tengku Syahran terkejut dengan berita itu. Tengku Syahran berharap sangat agar dia dapat bersama dengan Syuhada sekali lagi. Tetapi, Allah SWT lebih sayangkan Syuhada. Betul kata orang, ajal maut tak kira apa jua keadaan sekalipun. Tengku Syahran menangis teresak-esak kerana orang yang digelar "WANITA PERTAMA & TERAKHIR" seperti Nurul Syuhada telah pun meninggalkan dirinya tanpa pesanan.

Tiba-tiba,

Doktor Laila memberikan kepada Tengku Syahran satu surat.

Ni surat apa ni? Tanya Tengku Syahran.

Surat yang Nurul Syuhada tulis sebelum dia meninggal dunia. Jawab Doktor Laila.

Tengku Syahran terus membaca surat yang ditulis oleh Nurul Syuhada.

Surat yang ditulis oleh Nurul Syuhada adalah berbentuk begini,

Kepada: Tengku Syahran Bin Tengku Syed
Daripada: Nurul Syuhada Binti Mohd Saiful

Assalamualaikum,
Tengku, Syuhada nak minta maaf jika Syuhada tidak membalas cinta Tengku. 🙏 Syuhada tahu Tengku marah. 😠 Syuhada tahu Tengku sedih. 😞 Syuhada tahu Tengku cintakan Syuhada. 😘 Syuhada perlu fokus kepada pembelajaran bukan kepada percintaan. 📝💕 Lagipun tahun ini merupakan tahun kita mengambil peperiksaan SPM. 📖 Ibubapa Syuhada tidak memberi Syuhada untuk bercinta dengan sesiapa. 💢 Sebab Syuhada masih kecil walaupun sudah berusia 17 Tahun. 👧 Bila Syuhada dah besar nanti, 👩 insyaallah Syuhada akan membalas cinta Tengku. ❤ Kita hanya boleh berkawan rapat sahaja. 😊 Tengku, selama ini sudah ramai lelaki yang mengorat Syuhada untuk menjadi girlfriend diorang. 👫 Tapi Syuhada tolak kerana mereka hanya tahu bercinta sahaja. 💑 Tengku, kalau nak tahu, Syuhada suka sangat dengan cara layanan Tengku terhadap Syuhada. 😍 Cara layanan Tengku terhadap Syuhada bagaikan Syuhada ni permaisuri hidup Tengku. 🙃 Syuhada nak jujur dengan Tengku yang Syuhada cintakan Tengku sepenuh hati. 💖 Syuhada tak berani meluahkan rasa cinta Syuhada di hadapan Tengku. 👦 Sebab Syuhada tak berani bertentang mata dengan Tengku yang hensem lagi bijak. 😵 Syuhada hanya berani meluahkan rasa cinta Syuhada terhadap Tengku pada surat ini sahaja. 📃 Terima kasih kerana melindungi Syuhada daripada Intan. 🤗 Walaupun ramai lelaki yang menyukai Syuhada, 😣 Syuhada tetap pilih Tengku. 😘 Syuhada tetap setia kepada Tengku. 😍 Syuhada suka Tengku save nombor Syuhada dengan panggilan "WANITA PERTAMA & TERAKHIR". 💝 Syuhada akan save nombor Tengku dengan panggilan "LELAKI PERTAMA & TERAKHIR". 📱 Semoga cinta kita diredhai oleh Allah SWT. 💟 Semoga jodoh kita berpanjangan hingga ke syurga. 🙂 Amin. 💞 Sampai di sini Syuhada mengakhiri penulisan ini. ✍ Assalamualaikum.

Yang Benar,
WANITA PERTAMA & TERAKHIR

Selepas Tengku Syahran membaca surat yang Nurul Syuhada tulis. Tengku Syahran berasa sangat gembira kerana Nurul Syuhada juga mencintai dirinya. Tetapi Allah SWT lebih mengetahui segala-galanya. Allah SWT lebih sayangkan Syuhada. Semoga Syuhada bertempat di kalangan orang yang sangat beriman. Tengku Syahran terpaksa menerima hakikat bahawa Nurul Syuhada telah pun meninggalkan dirinya. Tengku Syahran menangis teresak-esak, tangisannya bukan sekadar air mata, tetapi tangisannya harus menerima dengan hati yang terbuka atas pemergian Nurul Syuhada. Sebak!

SABAR SEINDAH SYURGAWhere stories live. Discover now