🌷BAB 5🌷

257 13 0
                                    

Selepas Nurul Syuhada balik dari sekolah,

Ketika Nurul Syuhada sedang berehat di dalam biliknya itu,

Secara tiba-tiba,

Telefon pintar milik Nurul Syuhada berbunyi, menandakan bahawa ada whatsapp masuk.

Nurul Syuhada segera mendapatkan telefon pintar miliknya untuk mencari siapa yang telah mengganggu dirinya yang sedang berehat.

Rupanya, ada nombor yang tidak dikenali tertera di skrin telefon pintar miliknya itu.

Nurul Syuhada mula berkata,

Siapa pulak ni? Aku tak kenal siapa yang whatsapp aku ni! Dah la gambar whatsapp dia, gambar pemain bola sepak terkemuka dunia iaitu Cristiano Ronaldo. Dia minat Cristiano Ronaldo ke? Mungkin lah. Kata Nurul Syuhada.

Nombor yang tertera di skrin telefon milik Nurul Syuhada adalah 017-431-5384.

Nurul Syuhada terkejut apabila melihat whatsapp yang dihantar oleh nombor tersebut adalah tertulis begini,

017-431-5384 🎥 📞 •••
online

Assalamualaikum

Hai

Nurul Syuhada Binti Mohd Saiful

😃 Write your message 📎 📸 🎙

Macam mana dia boleh tahu nama penuh aku ni? Takkan nombor Intan Camelia. Nombor Intan Camelia aku ada. Dia baru je last seen pukul 2.00 petang tadi. Sekarang, dah pukul 2.30 petang. Bukan dia tu. Takkan dia ada dua nombor. Mustahillah kalau dia ada dua nombor.
Kata Nurul Syuhada.

Sementara itu,

WANITA PERTAMA & TERAKHIR 🎥 📞 •••
online

Assalamualaikum

Hai

Nurul Syuhada Binti Mohd Saiful

😃 Write your message 📎 📸 🎙

Syuhada, Syuhada. Kau bagi aku bluetick je. Takkan kau tak kenal aku. Kau langsung tak typing. Letaklah gambar whatsapp kau. Ni tak letak langsung. Tunggu kau esok, aku akan tanya kau sebab apa kau tak balas whatsapp aku. Marah Tengku Syahran.

Seketika itu,

Lebih baik aku tak payah layan nombor ni, kalau aku kenal, mesti aku terus typing, kalau nombor ni pun aku tak kenal, kenapa aku perlu typing. Benda boleh seen, buat apa typing. Kata Nurul Syuhada.

Nurul Syuhada terus memadam nombor tersebut supaya tuan kepada nombor itu tidak mengganggu dirinya lagi. Sekadar boleh bagi bluetick apa salahnya kan!

SABAR SEINDAH SYURGAWhere stories live. Discover now