Selepas Doktor Laila memberikan kepada Nurul Syuhada sehelai kertas dan sebatang pen.
Nurul Syuhada berkata,
Terima kasih Doktor Laila. Kata Nurul Syuhada.
Sama-sama. Kata Doktor Laila.
Nurul Syuhada terus menulis surat itu untuk memberikan kepada Tengku Syahran.
Beberapa minit kemudian,
Nurul Syuhada akhirnya siap menulis surat untuk memberikan kepada Tengku Syahran.
Nurul Syuhada menyuruh Doktor Laila menyimpan surat itu untuk diberikan kepada kepada Tengku Syahran apabila Syuhada tiada nanti. Maksudnya Syuhada meninggal dunia. Kerana dirinya kini menanggung sakit yang teramat sangat. Peluru yang dilepaskan oleh Intan Camelia begitu dalam sekali.
Tiba-tiba,
Tengku Syahran pun pulang ke sisi Syuhada. Tengku Syahran membelikan Syuhada makanan dan minuman yang telah dipesan oleh Nurul Syuhada.
Tengku Syahran berkata,
Syuhada, nak saya suapkan makanan untuk awak? Tanya Tengku Syahran.
Hihihi. Boleh juga. Jawab Nurul Syuhada.
Selepas Tengku Syahran menyuapkan makanan ke dalam mulut Syuhada, Tengku Syahran menyuruh Syuhada minum air yang telah dibeli oleh Tengku Syahran.
Awak, minumlah air ini. Kata Tengku Syahran.
Saya minum. Kata Nurul Syuhada.
Ok. Kata Tengku Syahran.
Doktor Laila berkata,
Saya ada maklumat mengatakan bahawa yang Syuhada perlu menjalani pembedahan pada esok hari kerana peluru itu sangat dalam untuk mengeluarkannya. Harap maklum. Kata Doktor Laila.
Tengku Syahran terkejut dengan maklumat yang disampaikan oleh Doktor Laila. Namun sebaik sahaja melihat muka Syuhada. Tiada reaksi apa-apa langsung di muka Syuhada.
Awak tak terkejut ke dengan maklumat yang Doktor Laila sampaikan? Tanya Tengku Syahran.
Saya terkejut sikit je. Jawab Nurul Syuhada.
Owhhh. Kata Tengku Syahran.
Awak sudah bersedia ke untuk menghadapi hari esok? Tanya Tengku Syahran.
Saya dah lama bersedia. Jawab Nurul Syuhada.
Baguslah kalau macam tu. Kata Tengku Syahran.
Ok. Kata Nurul Syuhada.
Saya doakan awak supaya awak kuat untuk menjalani pembedahan pada esok hari. Kata Tengku Syahran.
Amin. Kata Nurul Syuhada.
Terima kasih awak. Kata Nurul Syuhada.
Sama-sama awak. Kata Tengku Syahran.
YOU ARE READING
SABAR SEINDAH SYURGA
Literatura FaktuBuku ini berkisahkan tentang seorang budak perempuan yang berusaha dengan cara agar dirinya tidak lagi diejek oleh seorang budak lelaki tetapi disebaliknya terdapat beberapa perkara yang tersembunyi. Ayuh kita baca!