Tengku Syahran segera ke bilik Nurul Syuhada untuk melihat perkembangan Nurul Syuhada,
Namun sebaik Tengku Syahran memulas tombol pintu bilik Nurul Syuhada. Tengku Syahran terkejut melihat ada seorang doktor perempuan yang berada di bilik Nurul Syuhada.
Nama saya Doktor Laila Binti Latif. Kamu boleh panggil saya Doktor Laila sahaja. Saya doktor yang akan merawat pesakit ini. Kata Doktor Laila.
Owhhh. Baiklah kalau macam tu. Kata Tengku Syahran.
Saya minta diri dulu ye. Nanti saya akan datang kembali untuk merawat pesakit ini. Kata Doktor Laila.
Baiklah. Kata Tengku Syahran.
Beberapa minit kemudian,
Nurul Syuhada akhirnya sedar. Tengku Syahran terkejut melihat Syuhada yang baru sedar. Tengku Syahran gembira bagaikan di langit malam yang bercahaya.
Syuhada dekat mana ni? Tanya Nurul Syuhada.
Syuhada ada di hospital. Kata Tengku Syahran.
Owhhh. Siapa yang bawa Syuhada ke sini? Tanya Nurul Syuhada.
Saya, Inspektor Farid dan Inspektor Hani. Mereka berdua polis. Kata Tengku Syahran.
Owhhh. Macam mana dengan Intan Camelia dan bodyguardnya Badrul? Kata Nurul Syuhada.
Saya ada berita buruk yang Intan Camelia dan bodyguardnya Badrul dilanggar oleh sebuah lori. Mereka berdua telah disahkan meninggal dunia akibat dilanggar oleh sebuah lori. Lori tersebut akhirnya terus memandu tanpa menghiraukan orang yang dilanggarnya itu. Kata Tengku Syahran.
Innalillahiwainnalillahirajiun. Kata Nurul Syuhada.
Tapi macam mana saya ada di hospital? Saya sakit apa? Tanya Nurul Syuhada.
Sebenarnya Intan Camelia yang tembak awak. Dia tembak awak sebab awak ni degil sangat. Tapi awak ok je saya tengok. Kata Tengku Syahran.
Awak ni main-main lah. Kata Nurul Syuhada.
Hahahahaha. Kata Tengku Syahran.
Awak, saya nak pergi tandas sekejap. Nanti saya datang balik. Kata Tengku Syahran.
Ok. Kata Nurul Syuhada.
Apabila Tengku Syahran sudah pun keluar dari biliknya itu.
Syuhada ternampak telefon bimbit miliknya bersama telefon bimbit milik Tengku Syahran. Syuhada terus mengambil telefon bimbit miliknya lalu mendail nombor telefon Tengku Syahran. Telefon bimbit milik Tengku Syahran berbunyi. Lalu Syuhada mengambil telefon bimbit milik Tengku Syahran. Nurul Syuhada terkejut kerana Tengku Syahran menyimpan nombor telefonnya dengan nama "WANITA PERTAMA & TERAKHIR ❤". Nama itu yang tertera di skrin telefon bimbit milik Tengku Syahran. Nurul Syuhada menangis teresak-esak kerana dia tahu Tengku Syahran benar-benar mencintainya sepenuh hati. Tapi, malangnya, Syuhada betul-betul tahu dirinya bakal dijemput ajal kerana tembakan yang Intan lepaskan begitu dalam sekali.
Tiba-tiba,
Tengku Syahran pun datang kembali untuk berjumpa dengan Syuhada.
Nurul Syuhada berkata,
Lama betul awak pergi tandas! Kata Nurul Syuhada.
Saya sakit perut je. Kata Tengku Syahran.
Owhhh. Kata Nurul Syuhada.
Awak. Kata Nurul Syuhada.
Ya. Kata Tengku Syahran.
Boleh tolong tak? Kata Nurul Syuhada.
Tolong apa? Kata Tengku Syahran.
Tolong belikan saya makanan dan minuman. Kata Nurul Syuhada.
Boleh je. Saya pergi sekarang. Kata Tengku Syahran.
Ok. Kata Nurul Syuhada.
Apabila Tengku Syahran keluar dari biliknya itu,
Tiba-tiba,
Doktor Laila masuk ke dalam bilik Nurul Syuhada. Doktor Laila memperkenalkan diri.
Nurul Syuhada hanya mengangguk,
Nama saya Doktor Laila Binti Latif. Kamu boleh panggil saya Doktor Laila sahaja. Saya doktor yang akan merawat kamu. Kata Doktor Laila.
Doktor Laila. Boleh pinjamkan saya sehelai kertas dan sebatang pen. Kata Nurul Syuhada.
Boleh. Kamu nak buat apa? Kata Doktor Laila.
Saya nak tulis surat. Saya nak bagi dekat Tengku Syahran. Bila saya dah tak ada nanti, boleh tak Doktor Laila berikan surat ini kepada Tengku Syahran. Kata Nurul Syuhada.
Boleh. Kata Doktor Laila.
YOU ARE READING
SABAR SEINDAH SYURGA
Non-FictionBuku ini berkisahkan tentang seorang budak perempuan yang berusaha dengan cara agar dirinya tidak lagi diejek oleh seorang budak lelaki tetapi disebaliknya terdapat beberapa perkara yang tersembunyi. Ayuh kita baca!