ESCK 8

60 5 1
                                    

Aku melihat kereta yang dibawa oleh Seungri hyung meluncur pergi meninggalkan aku berseorangan.

Kau rasa apa reaksi omma dan appa aku bila aku masuk dalam rumah nanti? Hurmm.. Korangg help mehhh..

Uhhh... Takpe ii... Kau ingat sikit Yoonji. Kau tu queen segala gangster kat sekolah.. Takkan gangster penakut.. Ceh. Tak pernah ii lagi jumpa gangster penakut cam kau ni Yoonji.

Aku berjalan dan berjalan akhirnya sampai di hadapan banglo 3 tingkat milik appa.. Oh lupa nak bagitau. Seungri hyung parking kereta dia sedikit jauh daripada rumah aku sebab aku taknak appa tau yang aku balik dengan namja.. Kalau kau nak tau, appa aku anti namja.. Kalau dia nampak aku dengan namja yang dia tak kenal memang kena marahla..

Appa aku sayang aku mestilah dia marah.

Aku melihat Ahjussi Lee sedang berdiri di tepi pagar. Aku rasa maybe appa yang suruh tengok ii kalau aku balik kot. Tapi entahlah.

"Ahjussi"

"Oh... Ahjussi"

"Naee?? "tanya ahjussi Lee.. Dia kalau sehari tak mengelamun memang tak sah hidup dia.

"Tolonglah buka pintu pagar ni.. Yoon nak masuk.. Please"kataku sedikit merayu. Gila kau taknak merayu. Cara dia bercakap dengan aku pun macam layan tak layan je.

"Maaf Yoon. Ahjussi hanya mengikut arahan Tuan Min sahaja"adudu macammana aku nak masuk dalam rumah ni???

Aku berfikir sejenak. Aku kenal Ahjussi Lee sejak kecil lagi. Dia lah yang melayan kerenah aku dulu. Dia lah yang sudi membantu aku menyiapkan kerja rumag. Kalau nak suruh Yoongi alamatnya tak siap la kerja aku. And aku tau apa aku patut buat untuk masuk dalam rumah..

"Ahjussi.. Tolonglah.. Yoon nak masuk ni. Tolonglah ahjussi.. Tolong Yoon ye"aku kedipkan mata aku berkali ii..

Aku lihat ahjussi Lee hanya mengeluh.. Yesss.. Berjaya. Kalau kau nak tau, ahjussi Lee tak boleh tengok aku buat aegyo.. Bukannya buruk tapi terlampau comel okey🌚.

Ahjussi Lee membuka pagar dengan senyap supaya tidak membuat sebarang bunyi.

"Kamsahamnida ahjussi.. Yoon sayang ahjussi"ahjussi Lee hanya menghmmkan sahaja...

Aku memulas tombol pintu rumah. Fuh! Line clear.. Aku berjalan berjengket(?) supaya tidak membuat sebarang bunyi.

Aku terus berlari apabila sampai di tangga.. Nasib baik aku tak tersembam je kat tangga tadi.

Aku masuk dan mengunci pintu bilik aku. Aku menyandar kat belakang pintu.. Fuhh... Baru boleh tarik nafas lega.

------
Usai mandi, aku turun ke bawah untuk makan malam. Keluarga kitorang makan malam pukul 7.

Sekarang pukul 6:59p.m. Buat apa nak bersiap lama ii.. Aku bukannya girly sangat. Cukup mandi basahkan badan je.

Aku melihat Yoongi tengah main ML sensorang kat meja makan.. Huh dasar noob. Tapi kalau aku main ngan dia aku selalu jugak kalah..

Makanan sah terhidang depan mata tapi langsung tak diusik. Aku menarik kerusi di sebelah oppa kesayangan(lah sangat) aku ni. Dia langsung tidak menghiraukan aku ditepinya. Sebok main game..

"Yoongi.. Oo Yoongi.. "

"Hmmm"-hmm je dia jawab?? Sungguh hanat.. Tapi takpe aku dah terbiasa diberi bluetick. Ni dah kira baik la ni dia hmm kan.
"Kau tengah buat apa tu? " aku tetus memulakan perbualan. Ye lah. Kenalah berbasa-basi dulu. Takkan nak terus terjah dia. Tak pasal ii bisu setahun. Macamlah kau tak kenal Yoongi ni. Dia mana ada masa nak berbual ii benda yang tak berfaedah ni. So contohilah dia.

"Tengah berak ni"

"Alaa.. Aku tau kau main ML"

"Dah tau kenapa tanya lagi?"hanya suara yang dibalas. Mata dia masih melekat kat game dia tu.. Tah pape..

"Kau nak dengar cerita lawak tak?" Aku rasa mood dia baik harini sebab lepas je aku cakap macamtu dia terus letak telefonnya di atas meja lalu menumpukan perhatian 100% kat aku.

"Apa dia?"tanya dia mendatar..

"Hmm.. Dengar elok ii tau..
Pergi ke kedai beli kasut, kasut habesss... Kakakakakakhahahahahhakakkakahahahhahahahhahahahahahhahah" and kau tau apa reaction dia?? Dia seen je.. Aku yang macam orang gila ketawa sensorang..

"Laa.. Aku buat lawak ni gelak la"

"Kau memang buat lawak. Tapi aku tak jumpa kat mana lawaknya.. Aku just jumpa hambar je. Merata ii pulak tu" huh.. Savage namatey..

"Ok ii.. Kalau macamtu jom dengar aku cerita" gaya aku macam seorang nenek nak cerita kat cucu ii dia la pulak. Kesah apa aku.

"Malas aku nak dengar kau. Baik aku sambung main game"kata dia lalu mencapai telefon dia kembali.

"Alaa dengarlah.. Ni pasal Chaeri---"belum sempat aku menghabiskan kata ii aku dia dah menyampuk..

"Ha? Chaerin?? Cerita apa?? Cerita apa?? "

Senang je nak ambik perhatian Yoongi. Sebut je nama Chaerin.. 😏😏

"Lepas makan aku cerita. Tu appa dan omma dah turun"

Kitorang makan malam dengan penuh berselera. Nasib baik appa tak tanya aku pasal tadi.. Fiuhhhh...















••••••••••••••
Panjang or pendek? Hehek.. Sorry kalau pendek n sorry kalau panjang.. Ter okay...

Heyyo Chaerin ada buat kambek.. Haha.. Nama aku Chaerin sebenarnya.. Watak Chaerin dalam cerita adalah aku. And satu lagi aku nak bagitau. Nanti ada watak tambahan tau.. Jangan risau.. Dia bukan jahat.. Dia just kawan baru Chaerin je.. 😂😂... BTW happy reading guys. Hope korang enjoy chap yang ni okay..

TQ yang mana Vote n comment ff ni.. Aku sangat berbesar hati..

고맙습니당 여로분.... 사랑해요 ❤❤

Encik Singa vs Cik Kasar | KTHWhere stories live. Discover now