ESCK 19

24 1 0
                                    

Ting~ Tong~

What?? Nuguya??

Aku bergegas ke pintu utama rumah. Buat apa lagi.. Bukalah..

Tadaaa.. Cer teka sape??

Taehyung la--.. Wait what?? Taehyung ah?? Buat apa dia datang tengahari macamni.

"Annyeonghaseyo" eh eh.. Tunjuk baik pulak... Baru je aku nak tutup balik pintu tu.. Tangan dia tahan pintu yang aku nak tutup.

"Cari siapa ek?? Sorry la.. Min Yoongi tak balik sekolah lagi" yelah.. Cari sape lagi kalau bukan best friend forevah dia kat rumah aku.

"Cari appa.. Appa ada??" what?? Appa?? Oit.. Sejak bila dia jadi appa kau lahanot. Sesedap mulut ko je nak panggil appa..

"Appa? Appa kau takde kat sini"

"Bukan.. Appa kau"

"Appa aku tak balik kerja lagi.. Nape??"

"Eomma kau?" eh ii.. Tadi cari appa ni cari eomma pulak??

"Kat dapur.. Kenapa ekk???"

"Eomma kau ajak aku lunch kat sini harini" wait.. So tadi eonni Cha dengan eomma aku masak untuk Taehyung la?? Urmm.. Rasa hilang selera makan jap..

"Urmm.. Masuklah" aku ajak tak ajak je.. Hoho. Kalau nak ikutkan hati aku nak halau je.. Nasib baik crush.. (๑ิټ ิ)

Taehyung duduk di atas sofa manakala aku baru je nak tinggalkan dia sorang-sorang kat sini. Tiba-tiba.. Pintu diketuk lagi.. Ya tuhann.. Lahanot betul..

"Hurmmm.. Nak ap--"

"Huarghhh.. Kau tinggal aku eh Tae.. Tunggu kau aku lenyek-lenyek kau" bahabeng punya abang.. Dia pi tolak aku kuat namampos. Nasib baik tak jatuh je..

Aku mengeluh je lah.. Aku tutup pintu balik.. Kalau ada yang ketuk lagi aku--

Tok tok

Deyyy.. Loceng ada asal kau tak tekan hah??

"Gi.. Pi buka pintu"

"Gi!! Buka pintu"

"GI!!! BUKAK PINTU TUUUU!!!"ha.. Tengok.. Dah melaung dah aku.. Yoongi berhentikan kerja yang dia buat tadi.. Nak tau dia buat apa?? Dia belasah Tae. (๑ิټ ิ)

"Mwo??" aikk.. Dia ni pekak ah..

"Bukak pintu!" aku masuk dalam ruang keluarga..

Pepandailah dia nak bukak pintu.. Ada nampak aku kesah..

+++
Eomma!! Bosannya.. Bila nak lunch ni?? Yoon lapar...

"Cik Yoonji. Jomlah makan sekali. Semua dah siap" yeay.. Makan time....

Tapi.. Sebelum aku melangkah ke ruang makan.. Aku dengar dapur ya tuhan riuh giler... Ada kenduri ke apa??

"Ermm.. Eonni.. Apa yang riuh sangat kat dapur tu?"

"Ohh.. Tu kawan-kawan Si Yoongi.. Apa nama geng diorang?? Abangtan??"

"Bangtan boys"

"Ha bangtan boys"

"Biar betul eomma jemput semua datang??"

"Nae.. Puan Min jemput semua"

Aigoo... Aku nak makan macammana pun taktaulah aku nanti.. Segan babe..

Tapi Yoonji en tak kesah?? Ahh.. Kesah lak.. Pergi jelah..

Tapi en.. Kalau aku pergi Tae ada weyy.. Dahlah aku dah tebalkan muka aku 3 inci tadi. Bahabeng toll.. Tetiba je datang umah aku..

Hurmm.. Pergi jelah.. Nanti kau lapar.. Akhirnya aku buat keputusan pergi jugak ke ruang makan yang riuh macam kat zoo tu..

Encik Singa vs Cik Kasar | KTHWhere stories live. Discover now