Author POV
Balik taman tadi sampai sekarang Yoonji kemurungan teruk. Langsung tidak keluar dari dalam biliknya. Sampai dipanggil makan pun diberi alasan sudah kenyang. Naik risau Puan Min.
Yoongi pula tidak menghiraukan Yoonji langsung. Dia melepak di hadapan TV seorang diri di ruang keluarga. Tuan Min belum balik daripada tempat kerjanya. Busy la katakan.
Berkali-kali perut Yoonji berbunyi.
"Haih. Sabar la kau perut. Aku takde selera nak makan, " dia kembali termenung mengenangkan kejadian dimana Chaerin duduk terlalu rapat dengan Taehyung. Walhal Chaerin sendiri tahu yang Yoonji ada hati kat Taehyung.
----------------
Chaerin POVMian Yoon-ssi.. Mianhae.. Aku just nak uji kau je. Tak sangka kau kemurungan teruk sampai macamni. Aku call pun tak jawab. Kau marah aku ke?
민윤지(Yoonji comel)
Yoonji..... Kau marah aku ke??? Sorry la.. Tadi aku just nak uji kau je. Janganlah macamni. Kau kan comel. Taehyung sendiri yang bagitahu, kalau kau bebetul ada hati kat dia. Kau kena ambik hati dia. Mana tau dia terpikat. Janganlah camni wey..>
Sesekali aku mengeluh. Cemburu kuat rupanya Yoonji ni. Tapi takpe. Aku tau nak pujuk dia cammana kau cara ni tak berhasil lagi.
Aku membuka ruangan chat aku dengan Yoonji setelah mendengar notification.
민윤지(Yoonji comel)
<Hurmm... Aku maafkan kau. Janji jangan buat lagi.
Aigoo kau ni. Tak delah.. Aku tak on crush ngan sape ii pon. Lagi ii share crush ngan kawan aku sendiri. Memang tak ah. Aku nak tengok kawan aku bahagia takkan aku nak jadi perampas pulak.. >
<wokeyy.. Aku pikir kau nak goda Tae tadi..
Goda? Euwwww.. What are you talking aboutttt.... Aku just nak tengok reaksi kau je.. Tadi omma kau cakap kat aku kau tak keluar bilik dari petang tadi. Makan pun belum. Now pi makan sebelum aku yang makan kau. >
<yelah ii... Tata..
Yuhuuuu... Senang gilerrr...... Aku memang no 1 kalau bab ii pujuk orang ni.. Yuhoooo...
-------------
Yoonji POVTaik eh kau Chae.. Aku pikir bebetul. Baru je nak move on tadi. Tapi berjaya ke kalau aku move dengan crush aku sejak aku tahun pertama lagi?? Arghhh.. Memang tak leh la. Tapi en Chaerin.. Kau cakap kau takde crush ngan sape ii en?? Tapi aku rasa kau paling sesuai ngan Yoongi. Perangai je lain sikit.. Sikit je. Kalau hanat kauorang berdua datang memang tak habehh..
Sekali lagi perut aku berbunyi. Aku bangun daripada katil dan menuju ke dapur. Ermmmm... Omma dah masuk tidur ke??
Sekarang ni pukul 12p.m. so tak pelikla kalau omma dah masuk tidur.
Aku membuka almari makanan. Kosong. Mesti Yoongi makan kan?? *blekmun*
Kau memang tak sayang aku. Aku bergerak pula ke almari untuk menyimpan makanan kering. Ada mi segera.
Makan megi je lah aku malam ni. Aku mengisi periuk dengan air. Rebus air sampai mendidih n then masukkan telur. Bla bla bla.. Okay then.. Udeh siap..
Aku memindahkan megi kedalam mangkuk. Mangkuk okeyhh.. Bukan mangkuk jamban.
Aku ambik chopstick pakai buang bukan lampin pakai buang dan bergerak ke meja makan. Meja makan rumah aku ni takdelah kecik sangat. Besar pun tak sangat. Si muat la kalau aku nak buat dance practice atas meja aku ni. K takde kena mengena.
Aku teruskan aktiviti aku makan megi.. Oh yeah oh yeah.
"Baa"
"감차기야...야 윤기 씨!!!!(Kamchagiya... Ya Yoongi-ssi!!!!)" Taik la ada abang pun. Dah buat terkejut boleh pulak dia lari. Habis jatuh megi yang aku dah kepit dengan chopstick aku tadi.
Aku menjeling dan menjeling. Geram tau tak geram?!! Geram ii pun megi dah selamat masuk dalam perut aku dah. Aku bawa mangkuk tadi dan dibasuh. Kain tuala aku ambik dan lap meja yang terkena megi tadi. Boleh dikira banyak jugaklah yang jatuh tadi.
Kalau aku makan pun dah kenyang dah. Taik.. →_→
Maka megi tu pun selamat masuk ke dalam tong sampah. Aku mencari kelibat Yoongi di ruang tamu memandangkan dia menuju ke arah sini tadi.
Laaa.... Udah tido. Cepat bebenor. Aku naik ke tingkat dua dan mengambil selimut dan juga bantal dan menuju semula ke arah ruang tamu. Ruang tamu takdelah besar. Ruang keluarga luas gilerr.. Nak jugak pilih ruang tamu.
Aku menyelimutkan Yoongi. Bantal yang aku ambil tadi aku letakkan di bawah kepalanya. Perlahan-lahan aku mengangkat kepalanya supaya dia tidak tersedar.Aku terdengar rengekan kecil dari mulutnya. Hope dia tak bangung. Dan fuh... Berjaya jugak kepala Yoongi aku landing atas bantal tadi.
Comel je dia tidur. Macam baby. Eh eh. Terpuji abang sendiri.
Aku menuju ke arah bilik aku semula yang berada di tingkat tiga. Tutup lampu dan baring. Mata aku langsung tidak merasa mengantuk. Jeles aku tengok Yoongi tidur tadi.
Aku membelek handphone dan membuka aplikasi instagram. Aku terus ke account Taehyung.
Ou ..ada story...
6 hours ago.
Don't worry baby. I still want you.
Hurmmm ringkas tapi macam ada maksud... Kau agak untuk sape?? Kan bagus kalau dia buat story tu khas untuk aku...
Takyah perasan la kau Yoonji. Dia tak pernah suka kau. Please jangan perasan.
Tapi aku tak pernah fade up untuk ambik hati kau Tae. I'll promise that.
*********
Hey ii korang tu.. Ha! Sorry kalau jalan cerita berterabur sikit sebab aku malas giler nak check chap lepas ii so aku main type je.Reen
YOU ARE READING
Encik Singa vs Cik Kasar | KTH
FanfictionKim Taehyung Seorang sunbae yang digilakan ramai di ARMY Highschool Dikenali dengan wajah tampannya dan juga sangat garang.. Siapa sangka, disebalik kegarangannya itu ada kemanisannya.. Min Yoonji Seorang gadis yang perwatakan kasar mengalahkan lel...