Hurmm.. Memang patut bising giler.. Hyung si Taehyung pun ada jugak.. Si worldwide handsome.
Ahh.. Aku tak tau lah apa yang diorang kecoh sangat tu.. Aku berdiri kat tepi meja makan yang besar tu pun diorang tak perasan.. Bapak ah.. Kena buat test mata diorang ni..
Aku berdiri je tengok diorang gelak la pape semua.. Sumpah aku tak tau nak mencelah kat mana..
Hurmm.. Perut aku dah lapar la... Peliss la korang.. Makanan pulak dah terhidang semua. Tapi diorang je tak makan lagi.. But why??
"Eo?? Yoonji-ssi. Marilah duduk" aigoo.. Eomma aku nama aku.. Serta-merta susana yang riuh tadi jadi sunyi sepi.
Tak faham giler aku ngan diorang ni. Eomma aku cakap slow je tapi semua diam.. Mata semua tertumpu ke arah aku.. Kalau eomma dengan Eonni Cha je tak pe lah.. Ni tak.. 7 pasang mata memandang tepat ke arah aku.
Aku segera ambil tempat jauh dari abangtan kesyayangan hati dinda..
"Eh.. Kenapa duduk jauh sangat, Yoon?? Ada kawan kau ke dekat situ??" babi ah.. Dasar Yoongi betul.. Haah. Memang ada kawan aku pun kat situ.. Korang je tak nampak.. Huehue
"Meh la sini, Yoon.. Duduk tepi Taehyung" waduhhh.. Napelah tak penuhkan kerusi tepi Tae tu.. Hurm... Kan senang kalau Jin je duduk situ. Ni tak. Dia suh aku duk situ. Nak tak nak, perlahan-lahan aku jalan dan ambil tempat sebelah Taehyung.
Sumpah aku makan dengan tak selesa. Dalam hati aku suka tapi perbuatan aku macam terbantut kalau aku rasa dipalau. Haah.. Memang aku dipalau pun sekarang ni. Diorang berbual diorang je. Aihh.. Tak kesahlah.. Yang penting sekarang ni aku nak makan cepat-cepat and rehat.. Hope diorang tak kacau akulah nanti.
"Aigoo.. Comellah Yoon ni" aip ii. Sesedop hati ko je Hoseok cubit pipi aku. Panjang mana tah tangan. Dia duk depan aku. Meja tu bukannya kecik. Besar la jugak.
"Well.. Adik aku memang comel. Macam oppa dia" semua buat muka nak muntah kecuali Taehyung. Haih. Taehyung senyap je dari tadi. Tak taulah aku kenapa. Piyed kot..
"Yang kau ni nape Taehyung?? Senyap je dari tadi?" nah. Worldwide handsome bersuara..
"Ntah lah. Kau nape Tae? Piyed ke??" sah Jungkook tiru ayat aku..
Taehyung still diam.. Yang lain pun diam je lah. Buat hal memasing. Aku duk kuis-kuis je makanan dalam pinggan aku dengan chopstick yang aku pegang. Halah.. Napelah eomma tak datang makan sekali. Bizi ke??
"Yoon. Kenapa tak makan?? Tak sedap ke?" nah.. Si yoppa Yoongeh kitew tanya..
"Hurmm.. Taklah.. Takde selera" nah.. Kita jujur je.. Tak jujur senanya.. Yang jujurnya aku segan nak makan dengan 7 orang namja.. 7 guys 7.. Kalau dengan si Yoongeh tu dah banyak kali dah makan dengan dia.
"Yeke?? Aha.. Dah okey ke sakit semalam??" Hoseok tanya.. Aku jawablah. "Okey je"
"Baguslah"
"Okeyla korang.. Yoon dah siap makan" eleh.. Padahal sesuap pun aku tak makan. Hurmm.. Selera makan aku hilang.. ㅠㅠ
Diet jelah kau harini Yoon..
YOU ARE READING
Encik Singa vs Cik Kasar | KTH
Fiksi PenggemarKim Taehyung Seorang sunbae yang digilakan ramai di ARMY Highschool Dikenali dengan wajah tampannya dan juga sangat garang.. Siapa sangka, disebalik kegarangannya itu ada kemanisannya.. Min Yoonji Seorang gadis yang perwatakan kasar mengalahkan lel...