ESCK 24

15 2 0
                                    

No one POV

Yoon Hyeyeon dan Jung Chaerin mengejar Min Yoonji dari belakang..

"Wey Yoonji.. Takyahlah laju sangat. Maraton ke ape duh?? Aduh.. Letih bahangong" Chaerin mengeluh.

"Sape suh kejar aku. Dan satu lagi, sape suh ajak Tae datang sekali" Yoonji berkata sambil berlari.

"Aku tak ajak la.. Aku nampak dia jalan ngan Jimin tadi. Jimin cakap nak pergi taman. Aku pun ajak jelah diorang join" Chaerin membuat alasan.

Yoonji masih tidak hentikan lariaannya yang laju kalah atlet tu. Nak kata dia atlet kat sekolah, hari sukan pun duduk bawah khemah.

"Kau tak berhenti aku panggil Taehyung.. Baik kau stop" Hyeyeon mengugut..

"Yelah ii.. Aku berhenti la ni"

"Berhenti taik ko"

"Aku dah perlahankan larian aku kan ni. Eh ii dia ni. Nak kena pancung"

"Kau tak reti letih ke Yoon? Aku tak rasa nafas dah ni" Chaerin juga memperlahankan lariannya tapi dia cuba melajukan larian daripada Yoonji yang telah sampai di taman dan duduk di atas buaian yang disediakan. Memandangkan baru pukul 4:45 petang. Jadi buaian kebanyakannya masih kosong.

"Huh hah.. Letih odo" Hyeyeon termengah-mengah(?) mencari nafas. Chaerin juga menghentikan lariannya dan duduk di atas buaian di tepi Yoonji yang masih kosong. Yoonji terlihat langsung tidak merasa letih.. Posion apakah yang dia pakai??

"Korang letih. Aku tak letih.. Bluekk" Yoonji menjelir kearah dua orang kawannya.

Hyeyeon duduk di atas buaian yang bersebelahan dengan Chaerin.

"Haih.. Lambatnya kau jalan" Chaerin menegur Jimin yang baru tiba di taman tersebut bersama dengan Yoongi dan Taehyung.

"Namapun jalan. Yang kau tu lari. Memanglah laju" Jimin menjeling lalu mengambil duduk di atas bangku yang di sediakan di tepi buaian. Taehyung mengambil tempat di atas bangku berlainan dengan Jimin. Kedudukan bangku tersebut berada jauh daripada mereka berlima.

"Oit. Jauh kau duduk. Kau cakap nak datang taman membawang" Yoongi menolak buaian yang diduduki oleh adiknya.. Yoonji hanya membiarkan.

Taehyung tidak peduli dengan Yoongi dan mengalihkan pandangan ke arah beberapa orang kanak-kanak yang sedang bermain gelongsor. Ibubapa mereka pula sedang sibuk berborak di atas bangku dan buaian di taman..

Taehyung menghentikan pergerakan matanya apabila ternampak seorang kanak-kanak yang dikenalinya.. Ya, Kim Minjae

Dia bangun lalu menuju ke arah Yoonjae.

"Annyeong Minjae.. Sorang jeke??" taehyung menegur kanak-kanak tersebut.

"Eh annyeong oppa.. Taklah.. Minjae datang dengan oppa Minjae" petah kanak-kanak berumur 5 tahun tersebut berkata-kata. Taehyung tersenyum mendengarnya.

"Hanbin oppa or Donghyuk oppa?" kedua-dua empunya nama itu merupakan abang kandungnya yang juga merangkap schoolmate Bangtan ketika di sekolah rendah.

"Minjae datang dengan Donghyuk oppa. Tapi dia pergi tandas sekejap. Hanbin oppa datang lepasni" Taehyung meng-oh-kan sahaja.

"Tu. Hanbin oppa dah sampai" Taehyung berpaling ke belakang. Terlihat namja yang dipanggil Hanbin oppa oleh Minjae.

"Eo?? Taehyung-ah" Hanbin tersenyum lalu memeluk dan menepuk bahu Taehyung. Hampir 4 tahun mereka tidak berjumpa. Taehyung selalu berjumpa dengan Donghyuk dan Minjae memandangkan Hanbin belajar di Jepun.

"Aha.. Kau sihat??"

"Sihat je.. Kau?" hanbin bertanya balik keadaan Taehyung.

"Macam nilah. Sihat je.. Macammana pelajaran kau?"

"Ok je.. Kau pun OK je kan?"

"Yep... Aku ingatkan kau dah tak ingat aku dah.. Lama tak jumpa. Aku jumpa pun dengan kembar tak seiras kau si Donghyuk tu je"

"Kau selalu jumpa dengan Donghyuk ke??"

"Selalu jugaklah walaupun tak sekolah sekali" Hanbin menganggukkan kepalanya...

"Eh. Taehyung-ssi.. Buat apa kat sini?" Donghyuk yang baru balik daripada tandas menegur Taehyung yang elok berbual dengan Hanbin.

"Wae?? Aku takleh datang sini ke?" Taehyung pura-oura merajuk melalui cara percakapannya.

"Taklah.. Aku terkejut je.. Tiber ada kau. Gomawo sebab jaga adik aku"

"Yang kau tinggal Minjae sorang-sorang tadi kenapa?" Taehyung bertanya sambil tangannya memeluk tubuhnya.

"Aku tak tahan nak pergi tandas tadi. Ehehe" Donghyuk tersengih menunjukkan giginya yang tersusun rapi dan putih bersih itu.

"Sengih je kau tau" Hanbin memerli adik kembarnya..

"Eh biarlah. Kau jeles cakaplah jeles" Donghyuk menjeling Hanbin dan mengalihkan perhatiannya kepada Minjae yang sedang mendaki tangga untuk menaiki gelongsor.

"Eh ii.. Minjae hati-hati. Jatuh nanti. Mari sini oppa tolong" Donghyum menghulurkan tangannya kearah Minjae.

Minjae menyambut lantas berkata "Kamsahamnida oppa". Minjae menunjukkan susunan giginya..

"Kwiyeopta" Donghyuk tersenyum lalu mencubit pipi adiknya yang putih mulus tanpa jerawat tersebut. Minjae ketawa suka.

Hanbin dan Taehyung turut tersenyum melihat keakraban adik dan abang tersebut. Dah macam pasangan kekasih.

Encik Singa vs Cik Kasar | KTHWhere stories live. Discover now