ESCK 6

68 10 7
                                    

Nah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nah.. Aku lanje gambar Tae..

••••••••
Aku berjalan berseorangan ke arah tempat parking untuk basikal. Dari kejauhan aku ternampak basikal pink yang diberi nama Baby Taekook itu.

Aku mengayuh Baby Taekook aku dengan penuh berhati-hati. Kalau korang nak tau. Baby Taekook sebenarnya basikal pemberian eomma aku time birthday aku.

Kalau ikutkan hati eomma, dia nak beli benda lain yang lebih berharga tapi pada kali ini aku hanya minta sebuah basikal sahaja memandangkan aku tidak mahu menyusahkan driver ayah aku yang dipanggil Ahjussi Lee..

Aku menambah kelajuan Baby Taekook aku memandangkan hari seperti hendak hujan. Time aku lalu ditepi lopak air, datang sebuah kereta lalu memijak lopak air tersebut membuatkan baju aku dan Baby Taekook aku kotor.. Wuuuuu.. Dahla aku baru je basuh Baby Taekook aku semalam. Aku punya teliti basuh tu zuppppppp naik ke kepala.. Just kidding..

Aku dengan Baby Taekook aku jatuh seperti nangka buruk ditepi jalan. Sikit lagi nak masuk dalam longkang.. Nasib baik aku sempat tongkat pakai kaki aku.

Aku membelek Baby Taekook aku.. Kalau kau tengok keadaan aku time tu macam seorang ibu tengah risaukan anaknya.. Debelek ii basikal tersebut. OMG. Aku terjumpa calar.. Kau tau tak, aku paling pantang orang rosakkan Baby Taekook aku.

Aku dengan tak puas hatinya menyisip lengan baju dan berjalan dengan gaya gangster ke arah kereta mewah tadi. Aku mengetuk pintu kereta sebelah driver dengan kuat. Kalau boleh nak retak dah cermin tu.

Setelah lama aku mengetuk cermin kereta itu.. Akhirnya, si driver keluar daripada kereta itu lalu menunduk dan meminta maaf kepadaku..

"정말 미안해요.. 미안 미안해"
(Maafkan saya. Maaf maafkan saya)
kata namja itu berkali-kali.

"Kau tak puas hati apa sebenarnya dengan aku?? Huh?? Bagitau aku ppalli" kataku dengan kuat..

"S-s-saya"

"Saya apa?? " aku menengkingnya.. Terlihat dirinya seakan terkejut dengan jerkahan aku.

"S-saya hanya menurut arahan tuan muda" katanya dengan terketar ii. Ceh.. Buat malu kaum Adam je..

"Mana 'tuan muda' kau tu? "

"K-kat dalam k-kereta"

"Panggil dia keluar" kataku sebaris..

"Kejap Cik"katanya lalu menjenguk ke seat belakang kereta mewah itu..

"Dia cakap dia taknak k-keluar.. Dia suruh Cik muda balik rumah. Dah petang ni. Dalam 2-3 minit nanti mesti hujan. Mesti C-cik basah. "

"Oh! Dia taknak keluar ye"aku berkata lantas meluru ke arah pintu belakang kereta mewah itu.

Aku membuka pintu kereta tersebut dengan kuat. Terdiam sebentar apabila aku melihat siapakah 'tuan muda' itu tadi..

Oh sungguh bangang..

"Kau nak apa? " tanyanya tiada perasaan. And sekarang ni aku konpius.. Dia ni ada masalah hati ke apa??

"Asal kau suh driver kau langgar aku. Huh??"

Dia hanya terdiam.. Sambil memandang ke hadapan..

"Woi! Aku tanya jawablah!! "jerkahku dengan kuat.. Tetapi tulah.. Muka dia tetap tiada perasaan. Ya tuhan.. Kenapalah suara aku ni macam budak kecik? Chaerin selalu cakap bila aku marah tak menyeramkan langsung.. Malah lagi comel adalah..

"Sunbaeeeee.... Kenapa sunbae Tae buat macam ni kat Yoonji?? Sunbae tak puas hati apa?? Bagitau je.. Yoon tak marah" aku cuba berlembut dengan sunbae singa itu..

Aku terdengar dia mengeluh kemudian terus berkata "Seungri hyung tak sengajalah.. Yang kau slow sangat tadi kenapa?? " katanya dengab nada perlahan tetapi masih didengari oleh aku..

"Tapi kenapa bila aku tanya driver kau dia cakal dia hanya mengikuti arahan? Huh?? JawabLAH!"

Dia hanya diam dan hanya memandang ke hadapan.

Ya tuhan.. Kenapalah suara dia petang ni susah nak keluar eh? Perangai dia kat sekolah dengan sekarang ni 100% bertukar.. Ya Ampun...

Aku terasa titisan hujan di atas tanganku..

"Dahlah sunbae.. Aku nak balik" aku terus berpaling hendak ke arah nasikal kesayangan aku yang masih ditepi longkang itu.. Namun belum sempat aku pergi, tanganku ditarik seseorang.

Terkaku terus tubuh aku. Aku melihat sunbae sedang memegang tangan aku....

"Kau rela balik dalam hujan macamtu?? Dengan basikal kau rosak lagi.."tanyanya tanpa perasaan.. Ya. Aku syak dia memang ada masalah dengan hati dia..

"Kalau tak boleh naik basikal aku jalan kaki jelah.. Tu pun jadi masalah ke?? " kata aku selepas tangan aku dilepaskan..

Aku berura ii mahu pergi sekali lagi.. Dan tangan aku disambar buat kali kedua.

"Tak payah susahkan diri kau.. Balik je dengan aku." katanya dengan nada lembut.. Seperti memujuk aku..

Aku terus mengeluh perlahan.

"Arasso sunbae"akhirnya aku setuju untuk menumpang kereta Taehyung untuk pulang kerumahku.  Hujan semakin lebat. Dia terus menarik aku duduk ditepinya. Entah kenapa jantung aku berdegup kencang.

Aku metenung tanganku yang masih di dalam genggaman sunbae Tae..

Dia seperti baru tersedar terus melepaskan genggaman tanganku dan terus menarik tangannya lalu diletakkan di atas pahanya.

"Sunbae... Habistu Baby Taekook. Sape nak bawak balik? "

"Huh?? Nugu?? Baby Taekook?? "tanyanya kehairanan.

"Tulah.. Basikal Yoon.. Sape nak bawak balik??"

"Alah... Basikal buruk kau tu patut ditinggalkan je."

"Mana boleh. Basikal tu yang palik banyak berjasa dengan Yoon tau" terasa kekok apabila basahakan diri Yoon-sunbae.. Takpe ii.. Kat sini je. Nanti kat sekolah datang balik aku-kau tu.. Yoon-sunbae sudah terbang ditiup angin. Ngeh ngeh..

"Nanti aku suh Seungri angkut basikal buruk kau tu"katanya angkuh.. Yup.. Begitu angkuh..

Aku menghmmm kan sahaja..

Aku merenung ke luar jendela... Menikmati kebesarannyaaaa... Mensyukuri segalla huk huk.. Radio rosak sorry..

Aku terasa mataku memberat. Dan akhirnya aku tertidur di sebelah encik kerash aku sendiri...
















••••••••
좋은밤 민윤지(Goodnight Min Yoonji) 😂😂..
Hey stob-it

Aku nak buat double update untuk 20/4 sebenarnya.. Tapi ni da terlebih.. Tak jadi double update lakan?? Hurmm.. Takpelah.. Papepun enjoy this story okayy..

Nak tengok magic dari seketul Reen tak??

Kau tekan butang ni je. nanti color dia change.
👇



Encik Singa vs Cik Kasar | KTHWhere stories live. Discover now