No one pov
Yoonji mengambil angin di luar rumah sambil mencelupkan kakinya ke dalam kolam besar di tepi rumahnya. Dia hanya chat dengan Chaerin and Hyeyeon di dalam grup whatsapp.
"Haha.. Banganglah Reen ni.. Cam hanat. Buat lawak apa dowh memalam buta ni.. Hahahhaahahahaha." kata Yoonji sambil ketawa dengan kuatnya. Aku rasa kalau korang dengar ketawa Yoonji ni memang kalah dengan lelaki.
Tanpa Yoonji sedar, sebenarnya ada sepasang mata sedang memerhatikan dia yang sedang seronok ketawa sakan.
Dia melangkah semakin lama semakin dekat dengan Yoonji sampau akhirnya..
"Baaa""Opocot mak kau meletop boom boom"latah Yoonji bersama dengan gerakan tangannya. Tanpa dia sedar telefon kesayangan miliknya tadi sudah tenggelam masuk dalam kolam renang tersebut.
"Eh kau ni Yoongi.. Kau duk terkejutkan aku ni pasaipa?? Tak de kerja lain ka? Nasib baik aku tak masuk dalam kolam, huh"
"Ahahahaha.. Corii ii.. Aku tak buat lagi tau.. Maafkan patik"
Yoonji hanya berdiam diri sambil mukanya dihadapkan kehadapan semula.
"Eh jap. Mana phone aku siaa??"katanya tercari ii telefon bimbit kesayangannya itu.
"Eh. Kau tanya aku manalah aku tau. Kan duk kat tangan kau tadi. Cari la kat tangan kau tu"
"Masalhnya kalau phone aku kat tangan aku dah lama aku ambik.. Ni masalahnya takde. Takde faham tak takde? Eiii... Babe ooohhh babe.. Kat mana kau babe?? ㅠㅠ"
"Heh. Kau panggil pun macamlah dia menyahut. Bodoh ada adik pun"balas Yoongi dengan nada memerli..
"Masalahnya dia menyahut.. Kekafang time aku panggil dialah Chaerin call aku. Tu dikira menyahut latu"
"Ha. Yelah ii.. Meh aku tolong cari"
Selepas berminit-minit malah berjam-jam mereka berdua mencari telefon bimbit kesayangan Yoonji yang diberi nama babe, mereka terduduk penat di atas bangku yang ada di taman di halaman rumah mereka.
"Dahlah wey.. Dah pemat aku ni bodo.. Kau tak reti penat ke?? "tanya Yoongi sambil tercungap ii mencari nafas. Dahlah kawasan rumah mereka luas. Mereka terpaksa mencari di sekeliling halaman rumah. Sampai halaman belakang mereka mencarinya. Jika diikutkan hati Yoongi, dia tak nak pun cari telefon bimbit tersebut di halaman belakang. Yelah. Takkan phone tu nak tercampak ke belakang. Ye dok?? Kalau tercampak pun kedepan.
"Eh jap. Aku terfikir sesuatu"kata Yoonji secara tiba ii.
"Hah apa?? Bagitau jelah."
"Aku duduk kat tepi kolam. Depan aku ada kolam and pagar. Kalau kena pagar kestilah ada bunyi phone aku pecah. Ni tak ada apa ii bunyi pun. Atau mungkinnn..... "
"PHONE JATUH DALAM KOLAM"kata Yoonji (Jungshook).
"Wey ii tolonglah ambikkan phone aku. Aku nak VC ngan Chaerin n Hyeyeon ni wey.. Patlah ambik"
"Laaaaaa... Asal kau suruh aku ambik pulak. Tu kan phone kau. Ambiklah sendiri. Kau bukannya tak pandau berenang"
"Alaaa... Yoongi... Pelisslah. Jebal.. Kalau kau nak tau Chaerin tak suka namja lembik. Sebab dia cakap namja lembik ni sekali kena tibai ngan dia je. Macam kaulah. Tak nampak macam namja sejati pun. Nampak lembik adalah. Lautan api sanggup kurenangi konon.. Huh.. Aku suh masuk kolam pun 1001 alasan kau bagi"bebel Yoonji panjang lebar.
"Yelah ii.. Aku turun."kata Yoongi setelah bosan mendengar bebelan Yoonji.
"Ha! Macam ni lah namja sejati. Sanggup berenang malam ii buta macamni semata ii nak ambik phone yang terjatuh dalam kolam. " kata Yoonji apabila Yoongi memberikan telefon bimbit kesayangan Yoonji dengan basah kuyup. Sumpah kalau kau tengok keadaan dia time tu berdarah hidung kau. Dahla dia pakai T-shirt nipis je memandangkan malam tu tak sejuk sangat.
"Hurm yelah. Aku nak masuk tukar baju and then tidur. Kau pun tidurlah. Esok sekolah. Tak elok budak ii main kat luar rumah memalam buta ni. Dahla pendek"perli Yoongi kepada Yoonji..
"Eleh. Dia pun pendek tak sedar diri punya abang"
Yoongi hanya meninggalkan Yoonji dibelakang membebel sorang.
'Haih. Budak Yoonji ni tak habes ii nak membebel. Nasib baik cumil' kata Yoongi didalam hati.
"Hey. Oppa. Hey... Bodolah. Tinggalkan aku sorang ii kat sini. Hurm nasib baik babe kesayangan aku ni kalis air. Uhui."usai berkata sedemikian dia kembali duduk dibirai kolam.
"Hoi. Masuk dalam rumah dan tido. Esok sekolah. Kau jangan nak bagi alasan taknak pergi sekolah lah. Aku pancung kepala kau nanti"laung Yoongi dari pintu beranda biliknya..
"Haa.. Yelah ii"
Putus Yoonji lalu terus beredar masuk ke dalam rumah.
YOU ARE READING
Encik Singa vs Cik Kasar | KTH
FanfictionKim Taehyung Seorang sunbae yang digilakan ramai di ARMY Highschool Dikenali dengan wajah tampannya dan juga sangat garang.. Siapa sangka, disebalik kegarangannya itu ada kemanisannya.. Min Yoonji Seorang gadis yang perwatakan kasar mengalahkan lel...