ESCK 16

29 3 0
                                    

"Ops. Sorry. Tak perasan ada orang" patutlah bunyi gedik je suara tu. Si anak Im rupanya.

Aku hanya tunjuk muka blur sambil tahan marah dalam hati aku. Darah aku naik mendadak.. Aku tahu dia nak ajak gaduh. Saja je nak aku jatuh dalam kolam. Aku tengok Nayeon dan geng-gengnya ketawa terbahak-bahak sampai terkeluar kahak kau tau.

"Aku ingat kau tak datang tadi. Hurmm.. Cantik jugak dress kau.. Blue sky giteww" dia memerli aku dengan suara gediksnya. Auch

"Maceh" baru je aku ingin berlalu ke arah bangku yang aku duduk tadi tiba-tiba sekali lagi dia menolak aku dengan bahu dia yang terdedah itu. Nasib baik dia tolak aku jauh dari kolam. Kalau tak sah-sah aku jatuh dalam kolam. Sekarang ni aku terduduk atas rumput.

Sakit namatey.. Bodoh dasar anak Im odo ni.. Sakit ontot gojes aku..

"Auch" gedik en?? Ye tau.. Aku saja buat suara macamtu walaupun rasa dia zzup.. Sakit hanat..

"Opsss. Swwy" sekali lagi dia ketawa gedik ngan geng-geng dia.. Sambil tutup mulut pulak tu.. Nak muntah aku.

"Wey Yoon.. Kau tak pape??" Chaerin dan Hyeyeon berlari dan nak angkat aku. Tapi takleh. Sakit weyyy.. Ommaaa.... Tolong Yoon..

"A-aku takleh bangun.. Sakit la odo" aku berkata dengan geram.. Yang 3 ketul ni lak duk tengok aku dengan senyum sinis.. Odolah.. Aku tumbuk gak seko-seko.

"Nak aku panggil Yoongi kat dalam ke??" Hyeyeon tanya aku.

"Takyah.. Biar je dia nak bergembira luh" aku menolak.. Padahal aku nak sangat Yoongi kat tepi aku sekarang ni. Tapi tu ah.. Dia tengah seronok berborak kat dalam mana kenal adik dia dah.

"Sian dia.. Takleh bangun ke?? Hahak" sekali lagi dia berkata gedik. Sape lagi kalau bukan budak diva gedik tu.

"Kau tak puas hati apa senanya hah? Bodo la!" aku menjerit dengan kuat. Aku hirau mata-mata yang memandang. Baru tau ke? Yoon mana kesah. Muahahahahahha..

"Aku tak puas hati?? Mana ada aku tak puas hati. Aku just tak sengaja. Sakit ke?? Sowwy tau" baru je dia duduk dan acah nak tolong aku, aku tepis tangan dia pulak.

"Hey bodoh. Yang kau buat-buat taktau ni nape hah? Dwaeji lah" aku menjerkah diva tu dengan kuat lagi. Lagi banyak mata yang tengok. Eii.. Aku cucuk gak mata tu.

"Hey.. Aku nak tolong kaulah" sekali lagi dia menghulur tangannya nak angkat aku. Heh.. kali ni aku tolak sekali dengan badannya sekali.. Opss sorry.. Terjatuh dalam kolam..

Habis basah kuyup dress yang dia pakai.. Dress pepel.. Aha.. aku tau sebab apa dia pakai dress pepel. Nak tarik perhatian Taehyung sebenarnya. Kau ingat Taehyung terpikat ke dengan kau ha??

"Opss.. Sorry.. Lagi aku tak sengaja" aku ketawa sinis. Mengejek Nayeon la sape lagi.

Tengah aku gelak, aku menoleh ke kanan. Anet tanjat aku. Nak tau aku nampak apa??

Aku nampak permandangan indah depat mata aku. Taetan weyhh.. Beza jarak tiga inci je dari muka aku. Taehyung letak mukanya bebetul depan aku.

Dia macam tau-tau je aku nak palingkan muka aku ke kanan.

Bahabeng la.. Sumpah aku taktau nak mulakan percakapan.. Dahlah ramai yang tengok.. Ha tadi aku cakap Yoon tak kesah kan.. Yang ni aku kesah.. Sangat..

"Errmm.. Tae.. Wae??" aku gagap senanya..

Aku nampak dari ekor mata, Hyeyeon tengok aku ngan Tae duduk dengan jarak dekat giler..

"Apa bising-bising n--?? Aigoo.. Mata aku" ha ni seko lagi. Si abang Chaerin kecoh bhaii... Sape lagi kalau bukan Jung Hoseok. Sungguh bising..

Aku alihkan pandangan aku. Ha baru tenang. Tadi jantung aku dup dap dup dap je depan crush kesayangan aku walaupun aku benci perangai dia.

Beberapa orang ingin menolong Nayeon tapi Nayeon tu hiraukan.. Dia hanya tumpukan perhatian ke arah aku dengan Taehyung je. Hai.. Nape kak?? Jeles ke?? Cowwiyyy..

"Dah-dah.. Korang buat apa ni?? Bangun-bangun. Yoonji.. Meh oppa tolong bangun. Kenapa duduk atas rumput" Yoongi menghulur tangan nak tolong aku. Ha baru kenal adik. Tadi tegur pun tak..

"Tak yah.. Biar aku bangun sendiri" aku cuba angun sendiri.. Sakit siot. Masih takleh bangun. Taehyung dah berdiri dah.

"Tak payah perasan boleh bangun sendirilah kalau sakit tu. Mari sini aku tolong" kali ni Taehyung pula menghulur tangannya..

Akhirnya aku mengalah.. Aku menyambut hulurannya...

"Auch" aku masih mencuba untuk bangun..

"Boleh tak Yoon?" Yeon tanya.. Aku menggeleng sikit.

Aku memejam mata aku. Tapi tiba-tiba je aku rasa aku melayang.. Argh hanat.. Dah sampai masa aku pergi ke?? Omma!!

Aku cuba membuka mataku.. Opss.. T-t-taehyung angkat aku bridal style weyh.. Goshh.. Muka dia ketat gilerr... Hensem uolsss.. Dekat giler ngan muka aku..

Lagilah si Nayeon tu tak puas hati. Dia mendengus akhirnya..

"Kau ingat eh Yoon.. Kau masih banyak hutang ngan aku. Aku akan ingat sampai bila-bila" op iii.. Hutang apa pulak ni?? Aghhh hiraukan.. Baik aku tatap muka Taetae.. Tenang rasanya..

Encik Singa vs Cik Kasar | KTHWhere stories live. Discover now