ESCK 28

37 1 0
                                    

Yoonji POV

"Yoonji-ssi..... Yoonji-ssiiiiiii... Bangun... Yoon dah lewat nak pergi sekolah ni. Nanti pagar tutup. Bangun bangun, " oh yeah.. Aku duk mimpi Tae confess aku jugaklah omma aku kejutkan aku.

"Hmmm.. Pukul berapa??" aku mengeliat kecil masih bermalas-malasan di atas katil yang empuk.

"Dah pukul 8 dah ni.. Kelas kamu dah mula dah! "

"Wut? Seriously omma??? Aigoo... Asal tak kejut awal-awal, "dengan gopoh aku menuju ke arah bilik mandi.

"Omma dah kejut tadi pukul 6. Yoon tak bangun pun. Sahut pun tak,"omma keluar dari bilik.

"Aigoo.. Cepatan sihh.. Waduh ya, "aku mandi kerbau. Wokey siap.. 1 minit je aku mandi. Gud...

Aku keluar dari bilik mandi dan melihat ke arah jam yang tergantung di dinding.

Ya tohan..

"Ommaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! "

"Ha?! Kenapa sayang? "Omma membuka pintu bilik selepas mendengar aku menjerit dengan kuat sekali.

"Ommaaaa... Kenapa omma tipu Yoon ma?? Ganggu tido Yoon je. Ni baru pukul 6:15a.m.. Wuuu.. Omma..." Sungguh aku rasa nak baring balik. Sumpah aku tak pernah bangun jam 6:15.. Paling awal aku bangun pun pukul 6:45a.m. Haih.. Nak merajuk seminggu rasa dengan omma.. Tapi kan.. Tak baik merajuk dengan ibu sendiri. Haih... Sabor je lah Yoon..

"Eh ye ke? Eh ii nak pergi mana tu?"

"Nak sambung tidolah, " aku menjawab malas..

"Eh ii.. Dah awal tu bolehla pergi sekolah awal. Cepat.. Taehyung tunggu.. Pergi sekali dengan dia--"

"Wut??? Ommaaaaa.. R U Kidding Meh??? Ommaaaaa,,,,, tak nak.. Yoon nak jalan kakilah.. Boleh exercise pepagi ni, " aku cuba memberikan alasan.

"Jangan nak mengada. Cepat. Kesian Taehyung.. Dia tunggu kat bawah. Cepat sikit, " nak taknak aku kena naik ngan Tae jugaklah... Wuuuuuuuu... ㅠㅠ

Aku pakai baju yang sudah digosok. Mesti kau pelik kan bila aku iron baju aku? Alaaahh... Balik je sekolah aku mandi n then iron baju. Tu je kerja aku.

Usai pakai baju aku turun ke bawah. Before that, aku intai melalui koridor tingkat 3.. Takde pun Taehyung?? Omma tipu ekk.. Ohok...

Aku turun tangga satu persatu. Tiada kelibat Taehyung di ruang tamu walaupun ruang keluarga. Aku masuk ke dapur. Ternampak omma yang sedang menyediakan sarapan itu.

"Omma! Buat pew tu?? "

"Ni ha tengah berak, " dengan selamba omma menjawab.. Yaishhh omma ni kan..

"Ahaa... Omma masak nasi goreng kimchi... Enak baunya.. Mesti rasanya pun enak kan??"

"Sungguh enak dimakan begitu saja---" omma try buat lawak pepagi... Akupun gelak je lah. Sebab gaya omma buat tu lawak giler.

"Omma ni kan, " aku mencubit pipi omma. Walaupun umur omma sudah berganjak 37 tahun, muka omma masih seperti remaja. Baby face la katakan. Lagipun omma takdelah tua sangat. Dia melahirkan aku ketika umurnya 20 tahun.

"Nah.. Dah siapp... Pi ambik pinggan.. " aku mengikuti sahaja apa yang omma suruh.

Aku juga tidak ternampak kelibat Taehyung. Aku rasa dia dah pergi sekolah kot. Duk tunggu aku lama sangat.

"Kamu makanlah dulu. Omma nak tengok appa kamu jap. Dah siap ke tak, " aku mengangguk..

Aku mencedok nasi goreng dan letak di atas pinggan.. Aummm... Dapnyerrr..

Aku menyuap dan menyuap nasi sampai tinggal sedikit.

"Makan tak ajak," hanot perangai... Tercekik aku. Aku bangun ingin mencapai cawan tetapi di sebabkan oleh tangan aku yang pendek lagikan cumils ni ,aku tak sampai.

Dengan pantas dia mencapai cawan itu dan menuang air ke dalam cawan. Dia menghulurkan cawan tersebut ke arahku.

"Gomawo, " aku meniup sedikit air dan meletakkan kembali di atas meja.

"Haih. Lain kali makan leklok sikit. Ni tak. Makan macam apa tah. Yeoja apalah macam ni, " dia udah membebel gaisss..

Aku pikir dia dah takde rupa-rupanya dia mnghilang jap tadi.

"Sunbae dari mana tetiba je kejutkan Yoon?? " aku menyambung makan. Perasaan kurang selesa apabila dia duduk bersebelahan aku . Dahla berdua. Omma pun tak turun-turun lagi.

"Toilet. Asal kau lambat sangat? Dahlah aku bertugas jaga pagar harini. Nasib baik Jungkook ganti tempat aku, " dia menyedok nasi dan makan.

"Ye ke lambat?? Saya rasa ni first time saya bangun pukul 6:15 and first time saya mandi 1 minit, " aku mengangkat pinggan dan cawan tadi ke singki dan membasuhnya.

Dia hanya menghiraukan aku.

Aku membuat rolling eyes.

Aku pergi ke ruang tamu dan mencari keberadaan kucing kesayangan aku. Si gebu, Marrie..

"Marrie?? Ooo Marrie?? Marrie kat mana???? Mama Yoon rindu Marrie niiiii, " aku mencari-cari kelibat Marrie.

"Kau cari apa sampai bawah sofa ni?" Si Yoongi udah mau ke sekolah.

"Marrie mana Marrie??"

"Manalah aku tau, " dia pergi ke rak kasut dan mencapai kasutnya.

"Mmmm Yoongi-ssi...... Nak pergi sekolah dengan kau boleh??" tetiba terlintas ayat tu di kepala aku.

"Takleh. Bukannya Tae datang nak ambik kau ke?? Pergi dengan dialah, " Yoongi bangun dan menuju ke arah motosikal kesayangannya. Motosikal tu baru je di beli oleh appa sebagai hadiah hari jadi Yoongi.

"Alaaa.. Oppa" aku merengek lagi.

"Tak boleh Yoon.. Kesian Tae datang awal-awal pagi semata-mata nak ambik kau dahlah rumah dia jauh, " terdiam kejap aku.. Aku memuncungkan mulut.

"Pergi teman Taehyung makan sana. Tak baik biarkan tetamu seorang diri, " Yoongi menghidupkan dan menunggang motosikalnya. Aku menghantar pandangan mata sahaja.. Sungguh sakit hati ..

Huh! Nak taknak.. Kena pergi ngan Tae jugak. Kalau aku tak kesiankan omma dah lama aku jalan kaki.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 19, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Encik Singa vs Cik Kasar | KTHWhere stories live. Discover now