Sarra memandang sekeliling, keadaan kelas belakang pun boleh tahan senyap jugak.
Entah makanan apa cafe sekolah ni bagi sampai satu murid pun tak buat bising.
Weh, setiap sekolah takkan semua ada murid baik. Jadi, chill. Panjang lagi waktu nak belajar.
Ahak
Pandailah kau.
"Weh Kal"
"Hm?"
"Korang memang ek?"
"Memang apa?"
Haikal menoleh, berkerut dahi saat mendengar soalan tergantung Sarra. Memang kenapa?
"Korang memang tak pandai buat hal?" sambung Sarra, membaiki tali leher miliknya.
"Oh, sekolah ni jarang ada murid nakal. Kebiasaan murid nakal budak form 4." jawabnya, panjang.
Eh? Panjang ke tu?
"Halakkk!"
Haikal berkerut dahi.
"Tak best thoo!"
Berkerut lagi si ketua kelas bernama Haikal ni.
Tapi bukan setakat dia berkerut, semua murid pun turut pelik bruhh!
"Aku jangka sekolah ni ada budak juvana, tapi innalillah jugak ek. Kesian sekolah ni, aura suram tu aku boleh nampak. Tak best langsung kelas belakang" luah Sarra, melabuhkan kepalanya di meja tanda kesal
"See? Budak dua ekor tu pun rajin betul siapkan nota English tadi. Kawanku, mengapa engkau berubahh!"
Sarra menunjuk Amy dan Eva yang sibuk menulis dengan riak wajah acah pengsan.
Ye tau acah, tapi lakonan dia ni boleh tahan.
Boleh je bagi kaki sekali.
"Kau diam Sar, aku sibok nak main FF, kau bising sana" marah Waniey, sibuk menekan skrin telefonnya.
Korang jangka dia main dengan siapa?
Oh lupa, korang kan dah baca buku pertama.
Aha
Si Dayyan ler, siapa lagi parther si Waniey kalau bukan si tiang tu.
Kombinasi yang sepadan!
Athiyah memandang ke luar tingkap, acah sinetron Indonesia yang popular zaman kini.
~Merenung ke luar jendela~
Aip, lagu lagi masuk dalam feel.
Tapi, kecewanya.
Si syaitan nama Sarra ni boleh lagi nyanyi lagu 'Aku Tanya Apa Khabar' dengan suara mintak terajang.
'Aku taulah suara kau sedap nak matey, tapi suara kau langsung tak masuk dalam feel aku' hati Athiyah mengejek puas.
Athiyah menjeling si syaitan, sebelum dia kembali membuka telefonnya kerana deringan notifications.
Raja👑
Athiyah, kamu okey di sekolah?
Oke je
Kenapa?
Ada orang ni datang rumah papa, entah urusan apa tapi yang sure, diorang cari kamu.
Athiyah?
Bukan
Jadi?
YOU ARE READING
[S2] THE SONRAKI ✓
Action✿ *✧-2nd peonylimette land-✧*✿ ▶They come back.◀ W A R N I N G ❗ - Mature Content . - There'll be scene brutal and violence . - Gonna have a strong languages . - Stealing the work of a person is unlawful . - Mistakes with some words , english lan...