7:10am
Athiyah mengenakan jaket hoodie sambil tersengih di hadapan cermin berdiri. Excited punya pasal, sampai mata sembam tak cukup tidur!
Athiyah melirik kearah tingkap. Langsir ditolak, membenarkan cahaya matahari memasuki biliknya yang gelap.
"Mulakan hari anda dengan Athiyah Nathrah" gadis itu bermonolog sendiri sambil menyanyi kecil. Bagpack canvas berwarna cream itu diambil sebelum melangkah keluar bilik.
Beg main second-hand je sis. Itupun curi-curi beli di bundle memandangkan Tuan Beckham tak suka barang yang sudah digunakan.
Shh, jangan bagitau Tuan Beckham ek. Nanti kena denda tau.
Habis.
Tangga dituruni dengan teruja. Rasanya apa sarapan yang terhidang untuk hari ni?
Pancake? Nasi goreng? Mee mamak? Cekodok pisang?
Athiyah menjenguk dapur lalu berkerut sendiri.
Aik? Mana aroma yang selalu mengiringinya saat menuruni anak tangga?
Mana rakan-rakannya yang setia menunggu di meja makan?
Serius lah, dia tak salah tarikh kan?
Tiba-tiba,
Bunyi tapak kaki kedengaran di belakang Athiyah. Gadis itu menoleh dan,
"Arghhh, sarapan belum siap. Korang nak makan apa?" Sarra menyoal sambil terkonco-konco memasang jam tangan Baby-G miliknya.
"Tak payahlah. Kita beli di 7E je" bantah Waniey, sambil membaiki sanggul rambutnya.
"Weh"
"Kenapa?" soal Eva, berkerut dahi sambil memakai blazernya.
"First time aku siap awal dari korang. Kira korang dapat sumpahan aku lah?" Athiyah bersorak gembira sambil melompat-lompat.
Seriously? Benda kecil macam ni dia still nak bagi anugerah ke?
Takpe, bagi je milo kotak, comfrim dia suka.
"Sudahlah kau, benda macam ni pun kau nak kisah. Jom cepat" Amy cepat-cepat merampas kunci kereta Athiyah lalu menuju ke luar.
Kereta Honda Accord meluncur laju menuju ke sekolah. Amy punya kerjalah ni, sampai rakannya di belakang naik mual.
Spend dia tu kalah turbo.
SKB
Athiyah, Eva, Amy, Sarra, Waniey dan Dayyan meluncur laju menuju ke kelas. Tergesa-gesa memandangkan waktu perhimpunan pagi bermula 2 minit lagi.
Dan mereka tanpa sengaja,
Terlanggar seseorang.
"Urghh.."
"Eh sorry!" ucap Athiyah, membantu figura itu berdiri dari duduknya.
"Takpe, takpe. Salah saya" ujarnya, sambil tersenyum hambar lalu menggosok punggungnya yang sedikit sakit.
"Seriously? Jangan tipu kami lah. Meh sini aku tengok punggung kau" Sarra menarik tangan figura itu lalu memandang belakangnya.
"Ehh, takpe takpe. Saya okey!" katanya, tidak selesa apabila Sarra memerhatinya.
"Nah ubat urut"
Waniey tersenyum kearah figura itu sebelum mengatur langkah menuju ke kelas.
"Sorry, tak boleh lama-lama nak intro. Kami chaw dulu. Byee!" mereka berenam berlari laju menuju ke kelas mereka.
YOU ARE READING
[S2] THE SONRAKI ✓
Action✿ *✧-2nd peonylimette land-✧*✿ ▶They come back.◀ W A R N I N G ❗ - Mature Content . - There'll be scene brutal and violence . - Gonna have a strong languages . - Stealing the work of a person is unlawful . - Mistakes with some words , english lan...