1:30pm
Athiyah membaringkan badannya di meja cafe. Untuk pertama kalinya, Athiyah ikut su-ku!
"Arghh, aku nak balikk. Bateri fon aku nak habiss" rungut Waniey, menghentak tangannya sambil tergumam sendiri.
"Aku belum cuci pun pakaian untuk esok. HAHAHAHA" sampuk Eva, tergelak sendiri sambil bermain sudu di tangannya.
"Seriously, malam ni kita busy kan ke funfair?" Amy mencebik sambil menutup hidungnya.
"Kau comfrim ke baju kau dah cuci?" sindir Sarra, dengan suara sangau dek hidungnya ditutup dengan tangan.
"Aku cuci okey!" jawab Eva, menggulingkan matanya tanda menyampah.
"Huhui"
6G menoleh memandang empunya suara yang garau dan,
Oh, DEXSAA rupanya.
"Haa, kenapa?" soal Dayyan, memandang mereka berenam silih berganti.
"Nak duduk?"
Mereka berkerut pelik.
"Makan dengan korang?"
"Oh"
6G memberi ruang untuk mereka berenam. Selepas kes Zetty dan Diana, kini Arden dan Xavier ada perasaan sedikit bebas.
Yes, Arden bebas daripada kekucingan Zetty. Xavier pulak bebas daripada melebur duit.
Jimat!
Dan, sejak ramai pelajar tau Arden dan Xavier dah single, memang dah boleh mintak autograf dua manusia ni.
Popular diorang setaraf dengan pelajar lelaki popular di SKA.
Tapi memang ek, sekolah lain mesti ada pelajar popular. Lumrah kut?
"Korang nak join su-ku apa?" soal Arden, memandang 6G silih berganti.
"Entahlah. Sukan kan?"
"A'aah"
6G memandang sesama sendiri sambil mengangkat bahu. Tak tahu mahu pilih apa.
"Korang nak masuk bola jaring?" cadang Shah.
"Taknak, ke-perempuan-an sangat" tolak Athiyah, sambil membuat muka bosan.
"Bola baling?" kali ini Adam pula memberi pendapat.
"Taknak, ganas dia terhad" jawab Sarra, sambil menjuih bibir.
"Hoki?" Dhafiq pula mengambil peluang.
"Takut tersembam je muka diorang di lantai" kali ni Waniey pula menjawab.
"Habis korang nak apa?" Arden menyampuk sambil mengeluh kecil.
Dia punya tak tahu tu, sampai semua pendapat diorang tolak dengan 1001 alasan!
"Sebenarnya dari dulu lagi kami belum pernah masuk su-ku ni. Kebiasaannya petang kami memang terus ponteng" jelas Athiyah, sambil bermain dengan permukaan cawan.
"Laa, patutlah cerewet dia tu high level" kata Adam, menepuk dahi sendiri.
Pelik tengok perangai diorang ni, dah tiga tahun kut diorang bersekolah.
Oh cup, bukan tiga tahun. Tapi 6 bulan bersekolah. Selebihnya, home-schooling.
"Bagi je lah list sukan" Ethan menepuk belakang Xavier, mengarahkan lelaki itu memberikan sepucuk kertas kearah Waniey.
"Apa ni? Surat cinta ke?" Waniey tersenyum nakal.
"Ehh, perasannya kau" ejek Dhafiq, sambil membuat aksi mahu muntah. Ohh, tak sanggup nak tunjuk! Kasi sensored je lah.
YOU ARE READING
[S2] THE SONRAKI ✓
Acción✿ *✧-2nd peonylimette land-✧*✿ ▶They come back.◀ W A R N I N G ❗ - Mature Content . - There'll be scene brutal and violence . - Gonna have a strong languages . - Stealing the work of a person is unlawful . - Mistakes with some words , english lan...