Enam kereta,
Jenama boleh tahan nak pengsan,
Jarang jumpa,Mereka ialah 6 GENERATIONS.
Senang cerita, mereka terdiri daripada anak-anak angkat Tuan Dato' Beckham, diantara 30 jutawan paling berpengaruh di dunia.
Disusuli dengan si isteri yang mempunyai butik ternama di Malaysia, Puan Datin Sofea.
Mereka ialah,
Athiyah Nathrah,
Evathiy Iryene,
Amy Dyena,
Sarra Nayya,
Waniey Nafhira,
Dayyan Hazira.Mereka mampu menarik perhatian semua pelajar, semua AKP, dan semua guru di situ.
Kereta Honda Accord, Audi R8, BMW, Lamborghini, Ferrari, dan Mini Copper, bukan sembarangan orang mampu menggayakannya dikala umur masih 15 tahun!
"Gatal plak paha aku ni" rungut Athiyah, menggaru pahanya dengan wajah menahan kegatalan yang perih.
Ewah, perih betul tu.
"New life, new rules" Eva bersuara, sambil menggeliat lalu tersengih memandang Amy di sebelahnya.
"Yelah kau new life. Same je aku tengok kau. Bukannya lahir balik" Amy mengejek sambil masam muka.
'Waktu ni jugak first day sekolah kat sini. Orang baru nak baca webtoon. Dasar' hati Amy bersuara kecil tanda tidak puas.
"Yes! New Schoolll!" Sarra menjerit kuat sambil membaling begnya ke langit. Dia tersenyum gembira saat melihat persekitaran sekolah mewah tersebut.
"Jap, sama je pun dengan sekolah dulu" Waniey bersuara, tanda pelik. Wajahnya penuh (sejak bila penuh ni?) dengan plaster dek diusap oleh kucing.
"Aku nak tidoo" Dayyan merungut pendek, sambil masam muka. Wajahnya tidak menunjukkan satu eksperasi yang gembira.
"Highschool Fregurdion, syantek" puji Athiyah, bercakap sendiri sambil tergumam menganalisis kawasan sekolah itu.
"Kau jangan nak gila kat sini. Jom naik atas" Amy menyampuk lalu menepuk belakang Athiyah sebelum berlalu pergi.
Diikuti,
Dayyan di belakang.
'Mesti best classroom sekolah ni. Sedap tido' hati Dayyan tergumam sambil tersenyum sendiri.
So cerita di sini ialah,
Athiyah yang sibok menganalisis sekolah baru,
Eva yang sibuk melayan Instagram yang entah berapa followers dia.
Sarra yang terlebih mesra, main tegur semua orang yang lalu lalang.
Waniey yang terlalu risau sambil tergumam sendiri dengan nasib muka sendiri diwaktu first day school.
Dayyan dan Amy pula masam muka sebab impian masing-masing tak tercapai.
Sebenarnya mereka semua tak mahu sekolah tapi memandangkan Tuan Beckham sudah pancing diorang untuk bawak tengok Avengers End Game, diikut jugak.
**※💎6 generations [S]💎※**
Pejabat Pengetua
"YES!"
Athiyah, Eva, Amy dan Waniey bersorak gembira. Dayyan hanya memasang telinga dengan mata mengantuk terpamer.
Manakala,
Sarra seolah-olah tidak percaya,
Macam mana diorang dari kelas depan boleh melonjak turun ke kelas belakang?!
YOU ARE READING
[S2] THE SONRAKI ✓
Acción✿ *✧-2nd peonylimette land-✧*✿ ▶They come back.◀ W A R N I N G ❗ - Mature Content . - There'll be scene brutal and violence . - Gonna have a strong languages . - Stealing the work of a person is unlawful . - Mistakes with some words , english lan...