◈Bab 31 [S]◈

194 28 2
                                    

6 GENERATIONS ' s POV

7:00am

Skype

••Reconecting••

Farhan🚹

"Farhan sayangku!" Sarra menjerit riang saat melihat wajah mamai milik anak buah kesayangannya.

"Hmm, my little boss sound like my mummy" rengeknya sambil menggosok matanya perlahan.

Sarra tersengih. Wajah yang terpapar di dalam skrin Macbook Pro Amy dipandang lama.

Mungkin sahaja jejaka itu sudah penat kerah otak untuk mencari ilmu di Rusia.

Tambahan lagi, Speaking yang broken itu terlalu mencengkam jiwa raga mereka.

Depress jap.

"Macam mana U ? Everthings work fine?" Soal Sarra, memandang wajah tampan milik Farhan.

Tak kisah sama ada berminat mahupun tidak, Sarra tetap akan jaga anak buah kesayangannya itu.

Berkenan?

Jumpa dulu big mummy dia.

"Hmm, boss kat mana? Bukannya patutnya petang ke kat Malaysia?" Farhan meniarap sambil menghadap wajah di hadapan Sarra.

"Kat London ni ha" jawab Sarra dengan tayangan wajah yang selamba. Farhan sudah berkerut dahi tanda pelik.

"Buat apa?" Soalnya.

Alahai, comel betul lelaki sorang ni curiga waktu mamai.

Pengsan kejap ek.

"Ada tugasan kerajaan bagi. Tiada angin betullah diorang suruh kami, sedangkan identiti kami sebagai 6G belum terbongkar kearah pihak berkuasa lagi" jelas Sarra sambil menguis cadar katil.

"Aik? Terbongkar? Identiti? Kenapa?" soalan Farhan bertalu-talu menolak Sarra melalui skrin laptop.

"Satu Malaysia dah kenal 6G sebenarnya. Sebab benda kecik je diorang heboh tho. Salah kami jugak sebab bocah sangat nak ukir nama di peluru. Kan dah kena. Tapi, Its doesn't matter for me. Diorang just tau nama kumpulan. Bukan biodata ahli kumpulan" jawab Sarra dengan panjang.

Korang boleh nampak betapa pentingnya Farhan dalam kehidupan Sarra. Sedangkan perempuan sorang ni dapat skrip pendek dari ahli lain.

Hish, hish, hish.

"Rusia jauh dari London?" Soalan Farhan terpacul membuatkan Sarra pelik.

"Kenapa tanya?" Soalnya, dua patah perkataan.

"Saja, mana tau boleh lawat" jawabnya sambil tersengih. Rambutnya yang kusut itu ditarik ke belakang menampakkan dahinya yang sedikit luas.

"Ada jumpa perempuan lah kat sana?" Soal Sarra, mengubah topik perbualan.

"Tak ada"

"Kenapa?" Tanya Sarra sepatah.

"Sebab diorang ingat aku dah taken" jawabnya dengan nada selamba.

[S2] THE SONRAKI ✓Where stories live. Discover now