◈Bab 27 [S]◈

204 27 0
                                    

"Aku nampak kelmarin. Kelmarin kau serbu kelas kami, geledah beg kami semata-mata untuk hapuskan bukti. Kau tau sebenarnya identiti kami. Kau risau plan kau dengan Faiq tak jalan macam yang kau nak. Tu kenapa kau buat macam tu. Kau nak tau macam mana aku boleh detected tu kau?" Athiyah tersengih, menampakkan lesung pipitnya yang menawan

Athiyah: auww author, sweet nyeee * peluk author *

Author: njir, aku ambil balik.

-lesung pipitnya yang terburuk.

Athiyah: author mintak kaki

Author: diam, sambung balik

"Kasut kau. Kau suka tiru Sarra kan? Sampai warna rambut dengan kasut pun kau nak ikut. Dan, kau satu-satunya pelajar perempuan yang pakai kasut Vans berwarna biru putih. Kau pakai hoodie, sebab nak tutup rambut kau. Tapi kau bodoh. Aku dari belakang pun boleh nampak rambut kau terjuntai keluar dari kepala hoodie. Aku memang tak jangka tapi bila fikir balik, korang dua je warna blonde white" Athiyah menunjukkam gambar Asley yang sedang terkonco-konco naik ke kelas.

"And satu lagi. Waktu kita berlanggar, kau baru je jalan depan kelas kami. Dan, kebetulan pintu kelas tak tertutup. Sedangkan Haikal cakap, dia satu-satunya pelajar yang lambat keluar untuk tutup pintu" Waniey melirik mereka berdua silih berganti.

"Say-a-a perg-i tan-n-ndas" Asley menyampuk sambil tersenyum paksa.

"Tipu. Aku tau kau tipu. Tandas waktu tu belum bukak. Tak kira tandas atas ataupun bawah. Semua tertutup dan dibuka selepas perhimpunan. Peliknya, kau kelas depan. Kenapa kau kena jalan depan kelas kami sedangkan hujung sana ada tangga untuk stairght ke bawah?" Asley termasuk dalam perangkapnya sendiri. Tak berdaya mahu menipu, dia berdiri dari duduknya.

"KAU INGAT SENANG KE NAK HIDUP?! KORANG SENANGLAH SEBAB KAYA! HIDUP TAK SENGSARA!" Herdik Asley, menahan tangisan dengan tangan memegang pisau lipat.

Laptop 1 Malaysia yang berada di hadapan mereka diambil lalu dibaling kuat, ingin menghapuskan bukti.

"AKU TAK SALAH DALAM HAL NI. TAK SALAH LANGSUNG! SARRA, AWAK TAU KAN SAYA TAK KENA MENGENA DALAM HAL NI? SARRA, YOU'RE MY SUPERHERO. MY SUNSHINE. TAPI KAU LAGI PENTINGKAN LIMA BABI NI DARI KAWAN KAU SENDIRI!" Asley terlolong persis orang gila, rambutnya direntap dengan kasar.

"Kenapa aku kena jadi superhero kau? Aku sunshine kau? Kau jangan lupa Lily, kau sendiri pernah nampak aku bergaduh dengan budak lelaki di belakang sekolah. Tu pun tak cukup ke untuk menunjukkan aku ni tak layak jadi sunshine kau? Aku monster, Lily. Bukan wonderwoman yang sempurna" Sarra tergelak sinis.

"Why? You know I'am fall in love with you since the day you save me from bully. Why? Why? W-w-why you leave me all alone?" teresak-esak Asley meluah.

"HAHAHAHA. SAYA TAU AWAK CUMA NAK MAIN-MAIN KAN? AWAK SEBENARNYA SAYANG SAYA TAPI SEBAB PENGARUH DIORANG, KAU TAK PANDANG AKU. BETINA TAK GUNA BETUL KORANG NI! SARRA TAK ANGGAP PUN KORANG TU KAWAN DIA!" Asley kembali tergelak histeria, terbuntang mata saat melirik mata ahli 6G.

"Korang sengaja kan nak kenakan kami? Korang memang tak layak sekolah sini!" Faiq perlahan-lahan menaikkan pandangannya, memandang anak mata 6G menggunakan tatapan bengis.

Tetapi, 6G langsung tidak terkesan dengan tatapan itu. Sebaliknya, mereka hanya tersenyum suka.

"Marahlah semahu korang. Aku tak kisah" Eva menyilangkan tangannya lalu mempamerkan reaksi dingin.

"Korang jangan nak berlagak 6G! Korang bakal terima padah" Faiq meraut wajahnya, cuba menutup wajah kesalnya yang sedikit pelik

"Macam mana? Sedangkan korang pun tak bagitau tentang kami dekat ketua korang" Athiyah tergelak sinis.

[S2] THE SONRAKI ✓Where stories live. Discover now