Keesokan hari
Office Doctor Sunny
TOK! TOK!
"Get in!"
Pintu dikuak lalu menampakkan dua susuk tubuh. Masing-masing memasang reaksi menyampah sesama sendiri sebelum berebut kerusi di hadapan doktor wanita itu.
Oh, childish sangat dua orang ni.
"Okay both of you, other can take another chair." sampuk Doktor Sunny, naik pening dengan perangai mereka berdua.
Akur dengan arahan doktor tersebut, mereka berdua duduk di kerusi dengan tertib tetapi tidak lupa untuk saling menjeling sesama sendiri.
"So, what the point you come here?" soal doktor wanita tersebut, senada.
"I want to be the blood donor for Ellsya!" mereka berdua menjawab serentak dengan bahasa inggeris yang rosak. Yes, diorang ni manusia yang rosak bahasa.
Ish, ish, ish.
"Okay before that, I wanna ask some flavor" Doktor Sunny menyelongkar laci meja pejabatnya, mencari fail dokumen pesakit.
"What is your name?" soalnya lalu memandang mereka berdua silih berganti.
"Khairi"
"Khairul"
"Okey Khairi and Khairul, what kinda type blood both of you?" aktiviti soal selidik disambung.
"B" jawab Khairi senada.
"AB" balas Khairul sepatah.
Mendengar jawapan mereka berdua, membuatkan doktor wanita itu menggeleng kepala berkali-kali.
"I already told you about this. Ellysa need blood which the type of it same with her. Both of you doesn't fit for her" jelasnya, sempat menghembuskan nafas lelah.
"So, what type blood that she need?" soal Khairi, ingin tahu.
"She need blood type O" katanya lagi.
"Ahh" masing-masing mengangguk faham lalu perlahan-lahan mereka mengeluh serentak.
"Aduh, apa nak buat ni?" soal Khairul, menggaru belakang tengkuknya yang sedikit memanas.
"Tiada bekalan darah ke kat sini? Miskin sangat ke hospital swasta macam ni?" Khairi menyambung dengan nada berbisik.
"Aku bukannya sedungu kau tapi kat sini jarang ada pesakit darah O, bengong. Kebiasaannya darah jenis A, B dengan AB je banyak. O tu terlalu JARANG. Faham?" Khairul menjelaskan dengan tidak terperinci.
Eh, terperincilah tu untuk tahap pemikiran Khairi.
TOK! TOK!
Semua menoleh kearah pintu yang dikuak tanpa kebenaran daripada Doktor Sunny. Wajah figura itu menjadikan senyuman doktor wanita tersebut kembali ceria.
Manakala Khairi dan Khairul mempamerkan reaksi menyampah. Meluat melihat wajah figura itu yang tidak berperasaan.
"What do you want dear?" soal Doktor Sunny dengan nada lembut.
"Amboi, kemain pilih kasih dengan kita. Skandal kau ek?" ejek Khairul, tidak puas hati dengan lagak pergaulan mesra diantara mereka berdua.
"I want to be the blood donor." ujarnya dengan tenang.
"Do you know type of blood the patient need?" Soal Doktor Sunny dengan nada ragu-ragu.
"Aku percaya dia mesti terkejut babi bila dengar jenis darah boss. Mesti tak sama punya. Muka bangla macam dia ni bukannya darah O" ejek Khairi, bernada bisik kepada Khairul.
YOU ARE READING
[S2] THE SONRAKI ✓
Action✿ *✧-2nd peonylimette land-✧*✿ ▶They come back.◀ W A R N I N G ❗ - Mature Content . - There'll be scene brutal and violence . - Gonna have a strong languages . - Stealing the work of a person is unlawful . - Mistakes with some words , english lan...